تاریخ انتشار: 1400/10/03 11:26
کد خبر: 28208

تلاش دو ستاره برای گرفتن جای هافبک جوان پرسپولیس

دو بازیکن باتجربه پرسپولیس کار سختی برای بازگشت به ترکیب اصلی سرخپوشان دارد.
تلاش دو ستاره برای گرفتن جای هافبک جوان پرسپولیس

 ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس در ۱۰ هفته ابتدایی رقابت‌های لیگ برتر بارها دستخوش تغییر شد تا یحیی گل محمدی بتواند به بازیکنان ایده آل خود برای استراتژی فنی همیشگی‌اش برسد.

جدایی احمد نورالهی و محمدحسین کنعانی زادگان باعث شد تا سرمربی پرسپولیس تصمیم بگیرد در هفته‌های ابتدایی تنها جای این دو بازیکن را تغییر دهد و با تاکتیک تیمی پرسپولیس کاری نداشته باشد.

از این رو گل محمدی سراغ رضا اسدی رفت تا بازیکنی که بمب نقل و انتقالاتی هواداران سرخپوش پایتخت در تابستان محسوب می‌شد در میانه میدان جای نورالهی را پر کند.

فرشاد فرجی و سپس علی نعمتی گزینه‌های دیگر این تیم در قلب دفاعی بودند تا جای کنعانی زادگان بازی کنند.

با این حال شکست پرسپولیس در هفته سوم لیگ برتر باعث شد تا گل محمدی نه تنها تغییراتی را در ترکیب ایجاد کند بلکه تاکتیک دفاعی را نیز دستخوش تغییر کند.

کادر فنی پرسپولیس که عادت به تغییرات مستمر در جمع یازده مرد اصلی خود نداشت در ۱۰ دیدار متوالی، هشت بار تغییر در ترکیب خود ایجاد کرد. این موضوع باعث شد اسم و رسم دارهای این تیم نیمکت نشین شده و درخشش بازیکنانی که کم تجربه هستند را به تماشا بنشینند.

در بین جوان‌های پرسپولیس محمد شریفی از جمله بازیکنانی است که در میانه میدان توانسته است درخشان ظاهر شود.

او برای اولین بار در فصل جاری در ترکیب اصلی پرسپولیس مقابل پیکان تهران به میدان رفت و نقش ویژه‌ای در جمع هافبک‌های پرسپولیس بازی کرد تا کمک به برد سه بر یک تیمش کند.

همین امر موجب شد تا شریفی در دیدار جام حذفی مقابل ویستا توربین نیز در ترکیب قرار بگیرد و بتواند یکی از چهار گل تیمش را به ثمر برساند.

شریفی در حالی برای پرسپولیس بازی کرد که رضا اسدی در نیمه اول کنار او بازی کرد اما نتوانست انتظارات را برآورده کند تا تعویض شده و باز هم از روی نیمکت به تماشای بازی شریفی بنشیند.

درخشش بازیکن جوان پرسپولیس در دو دیدار گذشته، اسم کمال کامیابی نیا را نیز به عنوان بازیکن ذخیره در ذهن گل محمدی و هواداران این تیم ایجاد کرده تا کمال نیز همچون اسدی منتظر لغزش بازیکن جوان تیم و بازگشت به ترکیب اصلی باشند.

گل محمدی که فشردگی بازی‌های لیگ برتر و جام حذفی را دلیل ایجاد تغییر در ترکیب تیمش عنوان کرده است با انتخابی سخت در خط میانی روبرو است تا مجاب به استفاده از یک بازیکن در کنار میلاد سرلک در خط میانی باشد. تقابل کامیابی نیا و شیری با شریفی می‌تواند یکی از رقابت‌های جذاب داخلی پرسپولیس شود.

تیم فوتبال پرسپولیس امروز جمعه در هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه آزادی مقابل ذوب آهن اصفهان بازی می‌کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3egyrp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


یک گزینه از مدیرعاملی پرسپولیس کنار کشید