تاریخ انتشار: 1400/10/03 14:07
کد خبر: 28200

توصیه بازیکن پیشین پرسپولیس به گل‌محمدی برای جذب بازیکن

بازیکن پیشین تیم فوتبال معتقد است که این دو تیم در دو پست نیاز مبرمی به جذب بازیکن دارد تا بتواند در مسابقات آینده عملکرد موفقی داشته باشد.
توصیه بازیکن پیشین پرسپولیس به گل‌محمدی برای جذب بازیکن

محمود شافعی با اشاره به بازی اخیر سرخپوشان در جام حذفی و پیروزی این تیم، اظهار داشت: ویستا توربین تیم لیگ یکی بود که آمده بود توانمندی‌هایش را نشان دهد اما آنچنان حریف گردن کلفت و سختی نبود. ضمن اینکه بخشی از زمان نیمه اول به خاطر استفاده از ترکیب جدید شرایط برای پرسپولیس پیچیده شده بود ولی با تغییراتی که بین نیمه از سوی کادرفنی اتفاق افتاد، تیم کاملا سوار بازی شد و نتیجه آن هم برد پر گلی بود که به دست آمد.

وی با تاکید براینکه سرخپوشان تهرانی رفته رفته به شرایط خوبی در لیگ رسیده‌اند، تصریح کرد: در ابتدای کار یک مقدار بحث‌های حاشیه‌ای، عملکرد باشگاه در نقل و انتقالات و نگرفتن بازیکنان تاثیرگذار و در ادامه بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی کار را برای تیم سخت و تلخ کرد ولی اکنون روند رو به رشدی را در تیم شاهد بودیم و شرایط بهتر از قبل شده است. پرسپولیس می‌تواند در هفته‌های آینده جهش خوبی در جدول داشته باشد و فاصله امتیازی ایجاد شده را از بین ببرد.

شافعی با اشاره به رای کمیته انضباطی علیه گل گهر و واریز سه امتیاز به سود استقلال، پیکان و سپاهان، خاطرنشان کرد: خنده‌دارتر از این رای وجود ندارد. در تمام دنیا وقتی یک تیم تخلف می‌کند، امتیازش کسر می‌شود ولی به بقیه تیم‌ها امتیاز نمی دهند چون این اجحاف در حق سایر تیم‌های لیگ برتری است. اگر قرار بود سه امتیاز به رقبای گل گهر بدهند، صبر می‌کردند همه لیگ با این تیم بازی کرده و به بقیه هم امتیاز می‌دادند! این چه تصمیمی است، رای اشتباهی صادر شده و باید این رای عوض شود. چنانچه تخلفی هم بوده، از سوی بازیکن بوده و باشگاه باید جریمه شود، کسر امتیاز برای گل گهر اتفاق بیفتد نه اینکه به تیم های رقیب امتیاز اضافه کنند. این رای ظالمانه بود و به نظر من عجولانه تصمیم گیری شده است. چنین روالی مبنای فوتبالی ندارد.

بازیکن پیشین پرسپولیس در مورد باز شدن پنجره این باشگاه بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی گفت: برای آن دسته از مدیرانی که این مشکلات را برای پرسپولیس به وجود آوردند، متاسفم. این تخلفاتی که در باشگاه اتفاق افتاده و کار را به اینجا رسانده، ظلمی در حق بازیکن، کادرفنی و مدیریت جدید باشگاه بوده است. قرارداد کالدرون را مدیریت دیگری فسخ کرده و این افتضاح را به بار آورده اما تیم فعلی باید تاوانش را بدهد. یک سهل انگاری در تسویه حساب با مربی، باعث بسته شدن پنجره پرسپولیس شد و روحیه این تیم را خراب کرد. پرسپولیس در این مدت در حالت برزخ قرار گرفت. متاسفانه عدم نظارت بر قراردادها و بی‌انصافی و نداشتن آگاهی لازم، منجر به این اتفاقات شده است. از صدری و کادرفنی و بازیکنان که با صبر و شکیبایی این دوران سخت را تحمل کردند، ممنونم.

این پیشکسوت فوتبال با اشاره به احتمال حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا تاکید کرد: چند سال است این مسئله گریبانگیر دو تیم شده، آنها باید آیتم‌های مد نظر AFC را فراهم می‌کردند که نکردند. با ضمانت وزارت ورزش به آنها مهلت دیگری داده شد اما حالا  ضرب الاجل گذاشتند و رو به اتمام است. متولی دو باشگاه وزارت ورزش است، باید بروند زیرساخت‌های‌شان را درست کنند تا از آسیا حذف نشوند. خیلی بد است که پرسپولیس دو بار به فینال آسیا رسیده و نایب قهرمان شده اما هنوز با مشکلات تشکیلاتی و زیرساختی مواجه است. این واقعا تاسف آور است.

 وی در مورد اینکه چقدر برای پرسپولیس در فصل جاری شانس قهرمانی قائل است، خاطرنشان کرد: هنوز زود است درباره قهرمانی صحبت کنیم. باید نیمی از فصل بگذرد تا عیار تاکتیکی و ظرفیتی تیم‌ها کاملا مشخص شود. پرسپولیس اگر در سال‌های گذشته در همین هفته‌های دور رفت خودش را از سایر تیم‌ها جدا کرده بود به خاطر این بود که دغذغه جذب بازیکن و پنجره بسته را نداشت، بازیکنان کلیدی‌اش را در اختیار داشت و آنها از تیم جدا نشده بودند اما در این فصل نتوانست به جای دو دفاع تاثیرگذارش خلیل‌زاده و کنعانی زادگان بازیکنان موثری جذب کند و نبود احمد نوراللهی که بازیگردان تیمش بود هم کاملا احساس می شود.

شافعی با اشاره به اضافه شدن دو بازیکن تاجیک به جمع سرخپوشان بعد از باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی گفت: یحیی گل محمدی این نفرات را براساس شرایط سنی‌شان جذب کرد که در رده سنی امید هستند. اگر جای گل‌محمدی بودم اولویتم جذب یک دفاع آخر و یک مهاجم ششدانگ بود چون ما در کناره‌ها بازیکنان تاثیرگذاری چون سیامک نعمتی، وحید امیری، احسان پهلوان و مهدی ترابی را داریم، ولی نیاز داشتیم که در دفاع آخر و خط حمله دو بازیکن جذب کنیم که تیم را از شرایط بحرانی خارج کنند. البته که این هم سلیقه‌ای است و باید دید تفکرات مربی چیست.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45rqnq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 آقای برانکو با داشتن این بضاعت شاهکار کرد!