تاریخ انتشار: 1400/10/19 21:31
کد خبر: 27420

اختصاصی/ عاقبت "دُم" خروس بیرون زد!/ شوخی ای اف سی با فوتبال ایران

پس از کلی هشدار، تذکر و البته کلی فرصت دادن، در نهایت خبر حذف استقلال، پرسپولیس و گل گهر از آسیا اعلام شد تا سرخابی ها مسابقات ۲۰۲۲ را از خانه تماشا کنند و گل گهر هم جایگزین هیچ تیمی نشود. حذف از آسیا که شاید خیلی زودتر از این باید می افتاد.
اختصاصی/ عاقبت "دُم" خروس بیرون زد!/ شوخی ای اف سی با فوتبال ایران

سالها پیش، کنفدراسیون فوتبال آسیا به تیم های ایرانی ( فوتبال ایران ) اخطار داده بود که اگر مجوز حرفه‌ای آسیا را دریافت نکنند، از لیگ قهرمانان حذف خواهند شد. متاسفانه این اخطار که نه یک سال از آن می گذرد و نه، دو سال و سه سال؛ بلکه سالهاست که ای اف سی هشدار، تذکر و اخطار می دهد و فریاد می زند؛ تکلیف تیم های خصوصی و دولتی را مشخص کنید و مجوز حرفه‌ای بگیرید، ولی هیچ گوش شنوایی در ایران نبود و همه چیز را به شوخی می گرفتند و دوستان! کار خودشان‌ را می کردند.

شوخی گرفتن و بی توجهی به تذکرات و هشدارهای ای اف سی درنهایت کار را به جایی رساند تا دو قطب فوتبال ایران و البته آسیا از چمپیونزلیگ کنار گذاشته شوند. دو قطبی که بالای ۷۰ سال قدمت دارند ولی مالک اصلی آنها مشخص نیست و غیره قانونی فعالیت می کنند.

 سالهاست که کنفدراسیون فوتبال آسیا از تیم های لیگ برتر ایران مجوز حرفه‌ای می خواهد ولی مسوولان رده بالای ورزش ایران خودشان را به راه دیگری زده اند و ای اف سی و حتی فیفا را یا دور می زنند یا اینکه به آنها دروغ تحویل می دهند. 

 بدهی های چند - ده میلیاردی اکثر تیم ها، دولتی بودن اکثر تیم ها، نداشتن زمین تمرین و البته مهمتر از همه استادیوم اختصاصی، نداشتن تیم به جز فوتبال، مشخص نبودن درآمد اختصادی، مشخص نبودن دخل و خرج، مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری، بدهی ها و شکایت های پی در پی در فیفا و پرونده های انباشته شده، بدهی های داخلی، عدم حضور بانوان در ورزشگاه ها که سالهاست قانون را به هر روشی دور می زنند و دروغ تحول آسیا می دهند!

حال مشخص نبودن تراز مالی و حق پخش تلویزیونی وکلی مشکلات باعث شد کنفدراسیون فوتبال آسیا برای یک بار هم شده تکلیف فوتبال ایران را روشن کند.

 گرچه با این همه مشکلات همین که فوتبال ایران تعلیق نشد باید خدا را شکر کنیم، چون فوتبال ما قابلیت تعلیق شدن را دارد؛ نه الان بلکه سالها پیش هم می شد فوتبال ایران را تعلیق کرد که این کار صورت نگرفت. دخالت آشکار افراد سیاسی در ورزش، بخصوص فوتبال و شکایت های ثانیه ای در فیفا، کسر امتیازات از اکثر تیم ها، بدهی به بازیکنان خارجی و منحل کردن تیم برای پول ندادن به طلبکاران و البته تخلفات عجیب و غریبی که شاید مطرح کردن آن خنده دار باشد! یکی مثل داستان بازیکن گابنی و از این دست تخلفات که، کم نداشتیم و در این سالها آنقدر دسته گل به آب دادیم تا این دفعه "تاج گل" به آب دهیم. تاج گلی گه شاید برای خیلی از مسوولان مهم نباشد و راحت با آن کنار بیایند.

جالب اینجاست وقتی ای اف سی داشت تیم هایی مثل النصر، العین و دیگر تیم ها را حذف می کرد، به آنها می خندیدیم و مسوولان پر ادعا، مدعی بودند ای اف سی تیم های پرهوادار را حذف نمی کند چون استقلال و پرسپولیس اعتبار آسیا هستند. به هر حال این اتفاق رخ داد و ای اف سی به موقع، شاید هم خیلی دیر "چک" خودش را زد تا شاید مسوولان از خواب سنگین بیدار شوند و فکری به حال تیم‌ های استقلال، پرسپولیس و دیگر تیم ها کنند.

به قلم علی مسعودی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3woe95

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پایان مهلت AFC برای میزبانی جام ملت‌های آسیا