تاریخ انتشار: 1400/10/20 22:36
کد خبر: 27377

زنگ خطر برای پرسپولیس؛ مراقب ته جدولی‌ها باشید

آیا توقف مقابل تیم‌هایی مانند پدیده و هوادار منجر به از دست رفتن قهرمانی برای پرسپولیس خواهد شد؟
زنگ خطر برای پرسپولیس؛ مراقب ته جدولی‌ها باشید

رسیدن به جام قهرمانی یک فرمول ساده دارد. پیروزی در بازی‌های کوچک و کمترین امتیاز از دست داده در بازی‌های بزرگ، مسیری مطمئن برای بالابردن جام است. در این مسیر می‌توان فقط جایی برای یک یا نهایت دو لغزش برای مدعی قهرمانی درنظر گرفت و بیش از این می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری را برای آن تیم به همراه داشته باشد.

تساوی مقابل پدیده برای تیمی که در رده دوم جدول قرار دارد شاید یک فاجعه به حساب نیاید. اختلاف 3 امتیازی با صدر جدول آن هم در حالی که هنوز فصل به نیمه نرسیده و اتفاقات زیادی در راه است نمی‌تواند نگران‌کننده باشد. آن چیزی که هواداران را نگران می‌کند اما دور شدن از استانداردهای فرمول قهرمانی است. امتیاز از دست دادن مقابل ضعیف‌ترین تیم لیگ و زیاد شدن لغزش‌های پرسپولیس و احتمال فراتر رفتن آن‌ها از تعداد مجاز اتفاقاتی است که هواداران را بابت ادامه فصل نگران می‌کند.

عملکرد پرسپولیس در زمان برانکو

از لیگ شانزدهم که فصل اقتدار پرسپولیسی‌ها شروع شد، آن‌ها تمام بازی‌هایشان مقابل تیم‌های انتهای جدولی را بدون باخت پشت سر گذاشتند. در لیگ شانزدهم سایپا، سیاه‌جامگان، صبا و ماشین‌سازی تیم‌های رده‌های پایانی بودند که پرسپولیسی‌ها در هر 8 بازی رفت و برگشت برنده از میدان خارج شدند.

در لیگ هفدهم این عملکرد با چند تساوی همراه بود. سپیدرود، سپاهان، نفت تهران و سیاه‌جامگان بازی‌هایی بودند که شاگردان برانکو در آن‌ها در کل فصل 6 امتیاز از دست دادند. در لیگ هجدهم امتیازات از دست رفته به عدد 8 رسید و تساوی‌های بیشتر امتیازات کمتری را به حساب پرسپولیس واریز کرد. لیگ هجدهم یعنی آخرین فصل حضور برانکو بدترین عملکرد پرسپولیس مقابل تیم‌های انتهای جدولی رقم خورد. این فصلی است که تیم برانکو با کمترین اختلاف امتیاز نسبت به دو دوره قبلی جام قهرمانی را بالای سر برد.

عملکرد پرسپولیس در زمان یحیی

با آمدن یحیی گل‌محمدی مانند اولین فصل برانکو هیچ امتیازی از دست نرفت و نتایج مقتدرانه‌ای برای قرمزها رقم خورد. آن‌ها 24 امتیاز را کامل به دست آوردند. فصل دوم یعنی فصل گذشته اما امتیازات از دست رفته به عدد 6 رسید. سایپا، نفت مسجدسلیمان و ذوب‌آهن توانستند مدعی اصلی قهرمانی را متوقف کنند. فصل گذشته هم پرسپولیس با قهرمانی با اختلاف 2 امتیاز با سپاهان جام سختی را به دست آورد.

این آمار نشان می‌دهد که امتیاز از دست دادن مقابل تیم‌های انتهای جدول حتی اگر نتوانسته باشد مانع قهرمانی پرسپولیس شود اما کار آن‌ها را سخت کرده است. این فصل اما شرایط قرمزها متفاوت‌تر هم هست. استقلال و سپاهان آماده‌تر ومدعی‌تر از فصول گذشته به میدان آمده‌اند و همین مساله شاید باعث شود که لغزش قرمزها مانند فصول گذشته خیلی هم قابل جبران نباشد.

در حال حاضر نمی‌توان در مورد وضعیت فعلی پرسپولیس صحبت کرد اما اگر 5 تیم انتهای جدول را گزینه‌های اصلی قرار گرفتن در رده‌های انتهایی تا پایان فصل بدانیم، پرسپولیس 2 امتیاز مقابل هوادار و 2 امتیاز مقابل پدیده از دست داده است. این تیم هنوز با فجر بازی نکرده است و باید دید که آن‌ها مقابل شاگردان اصغر کلانتری که هفته به هفته وضعیت بهتری پیدا می‌کنند، چه نتیجه‌ای خواهد گرفت. پرسپولیس اگر بدترین فصل خود را در نظر بگیرید شاید فرصت چندانی برای لغزش و توقف برای تیم‌های ضعیف جدول باقی نمانده باشد. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ayjrk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


یحیی و فرهاد دست روی ستاره تکنیکی گذاشتند / مهاجم لیگ برتری راهی کدام تیم می شود؟