تاریخ انتشار: 1400/10/22 03:17
کد خبر: 27309

سیم‌خاردار فوتبال ایران: زندگی‌ام کوچکتر شده و کسی سراغی از من نمی‌گیرد

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: زندگی‌ام روز به روز کوچک‌تر شد، ولی دست نیاز به کسی دراز نکردم و از این به بعد هم خدا بزرگ است.
سیم‌خاردار فوتبال ایران: زندگی‌ام کوچکتر شده و کسی سراغی از من نمی‌گیرد

اکبر کارگر جم، پیشکسوت استقلال یکی از ارکان اصلی این تیم در سومین دوره جام باشگاه‌های آسیا بود. کارگر جم که ملقب به سیم‌ خاردار بود در سال 1353 مرد سال فوتبال ایران شد. با او گفت‌وگویی درباره وضعیت استقلال و خودش انجام دادیم که در زیر می‌خوانید:

 استقلال و پرسپولیس به دلیل عدم صدور مجوز حرفه‌ای از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شدند. فکر می‌کنید چه کسانی مقصر این اتفاق هستند؟

مسئولان در این زمینه سهل‌انگاری کردند. باید کارها را به موقع انجام می‌دادند که این کار را نکردند. برای آسیا بهتر بود استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان شرکت کنند، وقتی این دو تیم نباشند، کیفیت بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا پایین می‌آید. وجود سرخابی‌ها برای آسیا خیلی مهم بود.

 استقلال بالاخره پس از چند فصل ثبات نسبی پیدا کرده و در صدر جدول قرار دارد. عملکرد این تیم را در پایان هفته چهاردهم چطور ارزیابی می‌کنید؟

فرهاد مجیدی تیم جوانی دارد، بازیکنانی که انگیزه دارند و روز به روز بهتر می‌شوند. برخی مواقع بازی‌های این تیم بهتر است و برخی مواقع بد، ولی کم کم خوب می‌شوند و هر چقدر کنار هم بازی کنند، هماهنگی‌شان بیشتر خواهد شد.

 از نسل فعلی بازیکنان استقلال کدام بازیکن به سبک دوران بازی‌تان شباهت دارد؟

همه بازیکنان خوب هستند. کسی بازی‌های من را به یاد نمی‌آورد که بگویم چه سبک بازی داشتم. زمان ما این امکانات و شرایط فعلی وجود نداشت. مگر کسی می‌داند من چه مقطع زمانی در استقلال بازی می‌کردم؟

 یعنی کسی سراغی از شما را نمی‌گیرد؟

خیر، این شما هستید که پس از مدت‌ها سراغم را گرفتید. مردم هم آنطور که باید مرا نمی‌شناسند و نمی‌دانند چه افتخاراتی داشتم. وقتی اسمی از من می‌آید، شاید برخی‌ همینطوری نامم را شنیده باشند یا پدران‌شان چیزی گفته باشند.

چندی پیش حسن روشن را به دلیل اینکه نشناخته بودند، به ورزشگاه آزادی راه ندادند. فکر می‌کنید اگر به ورزشگاه بروید کسی شما را بشناسد؟

خیر، باید یک نفر را بگذارند تا ورزشکاران و پیشکسوتان را بشناسد و بداند چه کسی می‌آید و چه کسی می‌رود. راهکار ساده‌ای وجود دارد که کارت‌هایی برای پیشکسوتان صادر کنند تا مشکلی برای ورود به ورزشگاه نداشته باشند. باید از مسئولان باشگاه استقلال و دیگر نهادهای مربوط سؤال کرد که چرا سراغی از ما نمی‌گیرند. صندوق حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان وظیفه دارد به مشکلات پیشکسوتان رسیدگی کند.

 وضعیت زندگی‌تان چطور می‌گذرد؟

زندگی‌ام روز به روز کوچکتر شده است. کار ثابتی نداشتم که درآمد ثابتی داشته باشم. آپارتمانی داشتم که آن را فروختم، دوباره آپارتمانی خریدم و باز هم مجبور به فروش شدم. خودرویم را فروختم و از جیبم هزینه کردم و دست نیاز به کسی دراز نکردم. کم و بیش با زندگی ساختم و از این به بعد هم خدا بزرگ است.

 وضعیت بیماری‌تان به چه صورت است؟

زیر نظر پزشکان تحت نظر هستم و هر چند ماه باید آزمایش بدهم. مسئولان باید به فکر من و دیگر پیشکسوتان باشد. از شما تشکر می‌کنم که حداقل سراغی از من گرفتید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gdyzn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برای استقلال بازی مقابل تراکتورسازی راحت نیست!