تاریخ انتشار: 1400/10/23 15:50
کد خبر: 27236

11 نکته که باید پیش از بازی نفت مسجدسلیمان- استقلال بدانید

استقلال برای تثبیت جایگاه خود در صدر جدول در پایان نیم فصل به مصاف نفت مسجدسلیمان می‌رود.
11 نکته که باید پیش از بازی نفت مسجدسلیمان- استقلال بدانید

نیم فصل اول لیگ به هفته پایانی خود رسید و این هفته با انجام 8 مسابقه در روز پنجشنبه 23 دی ماه به اتمام خواهد رسید. در یکی از این دیدارها نفت مسجدسلیمان از ساعت 15:30 در ورزشگاه شهید بهنام محمدی میزبان استقلال است. به بهانه این تقابل، 11 نکته مهم این بازی مرور شده است.

1- استقلال با 32 امتیاز، صدرنشین لیگ است. این بهترین عملکرد این تیم در تاریخ لیگ برتر تا پایان هفته چهاردهم است. موقعیت استقلال در رتبه نخست تنها با شکست در این بازی به خطر می‌افتد. استقلال با کسب امتیاز در این بازی، نیم‌فصل اول را در رده نخست به پایان خواهد رساند.

2- نفت مسجدسلیمان در این دوره شرایط بحرانی داشته و با 11 امتیاز، در منطقه سقوط و رتبه پانزدهم جای دارد. این تیم، نیم فصل اول را با رتبه‌ای پایین‌تر از این به پایان نخواهد رساند. با توجه به نزدیکی امتیاز تیم‌ها در پایین جدول، نفت این شانس را دارد که با پیروزی در این دیدار تا رده دوازدهم صعود کند.

3- استقلال در 6 هفته اخیر به 5 پیروزی و یک تساوی دست یافته و تنها تیم بدون شکست لیگ است. نفت مسجدسلیمان هم، یک پیروزی، 2 تساوی و 3 باخت در 6 هفته اخیر داشته است. این تیم در 3 بازی قبلی تنها یک امتیاز کسب کرده است.

4- استقلال با 5 گل خورده و 10 کلین‌شیت بهترین آمار دفاعی این فصل را دارد. این تیم بر اساس آمار«متریکا» از نظر میانگین شوت تیم دوم لیگ و در نبرد هوایی بهترین تیم لیگ است. نفت مسجدسلیمان هم از نظر متوسط شوت در هر بازی، مالکیت توپ، نرخ تبدیل شوت به گل و متوسط تعداد پاس در هر بازی جزو 3 تیم ضعیف لیگ است.

5- نفت مسجدسلیمان تاکنون 9 بار در لیگ و جام‌حذفی با استقلال دیدار داشته که در هیچ کدام به پیروزی نرسیده است. این تیم در لیگ برتر، 6 بازی از استقلال شکست خورده و در ادوار مسابقات به هیچ تیمی به این تعداد نباخته است. البته استقلال در 4 حضور آخر خود در مسجدسلیمان در لیگ و حذفی تنها یک‌بار در وقت قانونی به پیروزی رسیده‌ است.

6- فراز کمالوند سرمربی نفت مسجدسلیمان در روزهای منتهی به دیدار با استقلال از سمت خود استعفا کرد و در تمرینات این تیم شرکت نکرد. کمالوند رفاقت دیرینه‌ای با فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال دارد و در مقطعی از فصل گذشته با این مربی همکاری داشت. کمالوند در 3 مصاف آخر با استقلال بازنده و در این دیدارها تیم‌های تحت هدایت کمالوند موفق به گلزنی نشده‌اند.

7- تقابل‌های استقلال با نفت مسجدسلیمان اکثراً کم گل بوده و هیچ وقت بیشتر از 3 گل نداشته است. مهدی قایدی با 3 گل بهترین گلزن جدال استقلال با نفت مسجدسلیمان در تاریخ لیگ برتر است. در جمع بازیکنان فعلی دو تیم، وریا غفوری و ارسلان مطهری سابقه گلزنی در این مسابقه را دارند.

8- مهدی مهدی‌پور با نمره 19/7 بهترین بازیکن استقلال و چهارمین بازیکن برتر لیگ است. مجتبی لطفی با نمره 6.82 این عنوان را در نفت مسجدسلیمان دارد. کوین یامگا با 6 گل بهترین گلزن استقلال است. عماد میرجوان که بهترین گلزن نفت مسجدسلیمان در تاریخ لیگ برتر است، با 3 گل بیش از هر بازیکن دیگری در این فصل برای این تیم گلزنی کرده است.

9- در ترکیب نفت مسجدسلیمان چند استقلالی سابق به چشم می‌خورد که مشهورترین آن جاسم کرار، هافبک کهنه‌کار عراقی است که 3 فصل برای استقلال بازی کرد. به جز کرار، محمد بلبلی و سینا خادم پور هم سابقه بازی برای آبی‌پوشان را دارند. 5 بازیکن جدید استقلال در این فصل در تیم‌های دیگر شاگرد کمالوند بوده‌اند. ابوالفضل جلالی، امیرحسین حسین‌زاده، امیرعلی صادقی، جعفر سلمانی، زبیر نیک‌نفس این بازیکنان هستند.

10- محمد دانشگر مدافع استقلال با دریافت چهارمین کارت زرد خود در این فصل دیدار با نفت مسجدسلیمان را از دست داد. وریا غفوری که پس از 7 هفته غیبت در بازی با مس رفسنجان شرایط بازی را به دست آورده بود، در تمرینات دوباره دچار آسیب‌دیدگی شد. مجتبی لطفی هم در دیدار با صنعت نفت، آسیب دید و در این مسابقه حضور نخواهد داشت.

11- حمید حاج‌ملک قاضی این مسابقه خواهد بود. این داور 3 بازی را در این فصل سوت زده و یک‌بار هم سابقه قضاوت دیدار استقلال با نفت مسجدسلیمان را دارد که در آن بازی استقلال با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l5gze

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


امید سینگ: انتخاب نساجی یک اشتباه بود/می توانستیم استقلال را ببریم
خوشحالم که دوباره به نفت مسجدسلیمان برگشتم