تاریخ انتشار: 1400/10/25 00:55
بودن و نبودن وریا نعمت است
کد خبر: 27167

حسین زاده؛ از تمدید با استقلال تا پیشنهاد از لالیگا

امیرحسین حسین زاده بازیکن جوان استقلال می گوید اگر این تیم او را بخواهد، قراردادش را تمدید می کند.
حسین زاده؛ از تمدید با استقلال تا پیشنهاد از لالیگا

 امیرحسین حسین زاده یکی از خریدهای خوب تابستانی فرهاد مجیدی به حساب می آید. بازیکن جوانی که از سایپا به استقلال آمد و به یکی از مهره های اصلی ترکیب آبی های پایتخت تبدیل شد. او روز گذشته موفق شد 2 بار دروازه نفت مسجدسلیمان را باز کرده و یکی از بهترین های تیمش در این بازی بود.

حسین زاده که مهمان برنامه شب های فوتبالی از شبکه ورزش بود، صحبت هایش را درباره بازی روز گذشته اینگونه آغاز کرد: بازی خوبی بود و خدا را شکر هم کلین شیت کردیم و هم روی کارهای تاکتیکی به گل رسیدیم. دستوراتی که از ما خواسته شده بود را انجام دادیم که حاصلش یک برد خوب بود. تمام بچه ها تلاش کردند و هر کسی گل می زند، حاصل تلاش همه است و همگی زحمت می کشیم تا یک توپ به گل تبدیل می شود. روز گذشته هم اگر من گلی زدم، حاصل تلاش بچه ها بود و اگر آنها نبودند، من نمی توانستم دبل کنم و از همه آنها تشکر می کنم.

* مجیدی و وریا به من گفتند که گل می زنی

قبل از بازی انرژی مثبتی داشتم که گل می زنم و دلیلش را نمی دانم. خود آقا فرهاد و وریا به من گفتند امروز گل می زنی. انگار به من الهام شده بود که گل می زنم و این اتفاق نیز رخ داد.

* فکرش را نمی کردم به جام جهانی نوجوانان بروم

خیلی جاها، خدا خیلی به من کمک کرده و آن را حس کرده ام. 6 ماهه مانده به جام جهانی نوجوانان، هرگز فکرش را نمی کردم که در این مسابقات شرکت کنم چون تیم تشکیل شده بود. در یک اردو نام من را نیز در لیست قرار دادند و خیلی خوب کار کردم و به اردوهای بعدی نیز دعوت شدم. با عملکرد خوبی که داشتم، به یکی از مهره های اصلی تیم در جام جهانی تبدیل شدم. حتی پس از حضور در سایپا نیز این لطف خداوند به من اتفاق رخ داد.

* به پسرم اجازه نمی دهم فوتبالیست شود

فوتبال خیلی سخت است. من اگر فرزند پسر داشتم، اجازه نمی دادم به سمت فوتبال برود. جدا از تمرینات، باید کارهایی را انجام ندهی، یک سری جاها نروی، چه زمانی بخوابی و کی بیدار شوی و... . در زمان جام جهانی روزی 3 وعده تمرین می کردم. بعد از آن نیز در سایپا به من بازی نمی رسید و خیلی تمرین می کردم. مدتی هم رباط صلیبی پاره کردم و سختی های زیادی داشت.

* قبل از بازی با استقلال رباط دادم

در زمان حضور در سایپا، رابطه من با ابراهیم صادقی خیلی خوب بود. بدن من هم آماده بود و در آماده ترین دوران زندگی‌ام بودم. قبل از بازی با استقلال، روی یک اتفاق و پس از اینکه شوتم را زدم و به گل نیز تبدیل شد، هنگام فرود روی زمین مدافع حریف زیر من را خالی کرد و رباط صلیبی من پاره شد. 6، 7 ماه خیلی سختی کشیدم. درد این مسئله به کنار، دور بودن از فوتبال خیلی من را اذیت کرد. سعی می کردم کمتر به تمرینات یا استادیوم بروم چون اعصابم خراب می شد. یک ماه پس از عمل، هنگام راه رفتن پاهایم می لرزید و من حتی بابت این مسئله بغض می کردم و با خودم می گفتم چگونه قرار است بازی کنم؟ رفته رفته فهمیدم که همه چیز درست می شود و می توان فوتبال بازی کرد.

* از پرسپولیس پیشنهادی نداشتم

هنگام حضور در تیم ملی امید با آقای مجیدی بودیم و رابطه مان خوب بود. ایشان من را دوست داشت. علاقه من به استقلال به کنار، چرا که هر کسی آرزوی حضور در این تیم بزرگ را دارد و من نیز یکی از آن افراد هستم. از پرسپولیس هم پیشنهادی نداشتم ولی یکی از دلایلی که به استقلال آمدم، خود فرهاد مجیدی است. من با او صحبت کردم و ایشان گفت برای بازی کردن باید تلاش کنی و من نیز پاسخ دادم هر جایی که بوده ام، تلاش کرده ام. من علاقه ای به شکست ندارم و حتی در مسابقات درون مدرسه نیز نمی باختم. من اکنون حتی در دوئل های درون تیمی نیز دوست ندارم ببازم.

 

* هر جایی که مجیدی بگوید بازی می کنم

دوست دارم هر جایی که آقای مجیدی بگوید بازی کنم. من در پست های هافبک دفاعی، وینگر، مهاجم و پشت مهاجم بازی کرده ام. هر جا که کادرفنی صلاح بداند، بازی می کنم. حتی در تیم ملی امید نیز در دفاع راست بازی کرده ام. در بعضی از بازی ها 3، 4 بار پست من عوض می شود. مثلا با مهاجم شروع می شود، بعد به پشت مهاجم می روم و سپس هافبک دفاعی بازی می کنم. خودم حضور در پست وینگر را دوست دارم. بعد از آن پست پشت مهاجم را ترجیح می دهم، هافبک نفوذی هم خوب است چون هر طرف که بخواهم می توانم بازی کنم.

* علاقه زیادی به شماره 9 دارم

من علاقه زیادی به شماره 9 دارم. شماره های 9، 90 و 99. من متولد 9 آبان هستم. در تیم های پایه نیز اگر شماره 9 دست بازیکنان دیگر بوده، از 90 یا 99 استفاده می کردم. در مقاومت نیز شماره 90 را می پوشیدم و سپس 9 را بر تن کردم.

* الگوی من فدریکو کیه زا است

از میان بازیکنان خارجی ادن هازارد و فدریکو کیه زا را الگو قرار داده ام. سبک بازی من خیلی شبیه کیه زا است.

* دوست ندارم با قایدی مقایسه شوم

فشار به دلیل وارث آقای جباری بودن؟ تا حالا این را نشنیده ام. من همه اسطوره های استقلال از جمله آقایان روشن، مجیدی، جباری و... را دوست دارم. فرقی نمی کند. دوست دارم خودم باشم و نمی خواهم با کسی مقایسه شوم. حتی اوایل که آمده بودم من را با مهدی قایدی مقایسه می کردند حتی یک جا از من پرسیدند و گفتند شما مهدی قایدی هستید؟ که پاسخ دادم که من امیرحسین حسین زاده هستم و دوست ندارم با کسی مقایسه شوم. من ورژن جدیدی از خودم هستم. آن بازی که فرهاد مجیدی می دوید ولی شیث رضایی به او نمی رسید را از بچگی به یاد دارم.

* اگر استقلال بخواهد، تمدید می کنم

خیلی از بازیکنانی که امسال قرارداد بسته اند، مدت آن 2 ساله بوده و قرارداد من نیز 2 ساله است. من نیز تا جایی که بتوانم به استقلال کمک کنم و آنها نیز من را بخواهند، می توانیم این قرارداد را تمدید کنیم و در تیم بمانم. این به شرایط بستگی دارد که تیم من را بخواهد و من نیز بتوانم به استقلال کمک کنم. هر زمانی که بخواهند، برای تمدید اقدام می کنیم.

* قایدی و صیادمنش برای پیشرفت به اروپا رفتند

مهدی قایدی و اللهیار صیادمنش دنبال پیشرفت بودند و دوست داشتند به تیم های اروپایی بروند و جدا شدند و باشگاه نیز از لحاظ مالی سود کرده است و از این بابت نیز خوب بوده است. این نظر شخصی هر کسی است که دوست دارد کجا بازی کند.

* بودن و نبودن وریا غفوری نعمت است

وریا هر زمان که در ترکیب بوده، به تیم کمک کرده است. هم از لحاظ دوندگی و هم از لحاظ رهبری تیم و اینکه او تیم را رو به جلو هدایت می کند. هر زمانی هم که او در ترکیب نبوده، از جنبه های دیگر به تیم کمک کرده و با بازیکنان صحبت می کند. او به بچه ها انگیزه می دهد حالا مدتی هم مصدوم بود. ولی در کل چه در زمان بودن و چه در زمان غیبت به تیم کمک می کند و دلسوز تیم و بچه ها بوده است و هیچ زمان هم در هیچ صحنه ای هم معترض نبوده و بودن غفوری یک نعمت است.

 

 امیرحسین حسین زاده

* روی 2، 3 بار فضای مجازی را چک می کنم

خیلی کم در فضای مجازی هستم. اگر هم گوشی دستم بگیرم، سعی می کنم بازی کنم. بعضی اوقات سعی می کنم هنگام بیکاری کتاب بخوانم. در طول روز شاید 2، 3 باری فضای مجازی را چک کنم.

* به شدت به تیم ملی فکر می کنم

به شدت به تیم ملی بزرگسالان فکر می کنم و اکنون نیز در تیم ملی امید هستم. آرزوی هر بازیکنی حضور در تیم ملی کشورش است. من نیز آرزوی بازی برای تیم ملی کشورم را دارم و امیدوارم این اتفاق رخ بدهد.

* قول قهرمانی نمی دهم

من قول قهرمانی نمی دهم ولی اگر شرایط همین‌گونه باشد، چرا که نه. می توانیم قهرمان شویم.

* یک پیشنهاد از اسپانیا داشتم ولی...

دوره ای که 17 سال داشتم، یک پیشنهاد از لیگ یک اسپانیا و تیم کوردوبا داشتم. آن زمان مدیربرنامه ای داشتم و به او گفتم چرا پیشنهادی به دست من نمی رسد؟ و به دنبال قطع ارتباط با او بودم. بعد از مدتی این پیشنهاد کوردوبا را مطرح کرد و نامه ای رسمی از این باشگاه به دستم رسید و آن را امضا کردم. ویزای سفر به اسپانیا نیز آماده شد ولی این ویزا برگشت خورد. دلیل این ریجکت شدن ویزا را که پرسیدم، فهمیدم جایی که برای من رزرو شده است، صحت ندارد و وجود ندارد. از مدیربرنامه هایم که پرسیدم، گفت با باشگاه مقابل هماهنگ می کند. بعد از مدتی نیز او جواب تلفنم را نمی داد و اصلا نفهمیدم چه اتفاقی افتاد. بعد از مدتی یک نفر از خارج از کشور با من تماس گرفت و گفت فسخ من را گرفته و حتی سر من نیز منت گذاشت و خودم هم نفهمیدم چه اتفاقی افتاد!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v5bzb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جواهر استقلال فقط 21 سال دارد

نهمین کلین‌شیت حسینی با چاشنی سیو و خروج(عکس)
سیدحسین آمادگی اش را به رخ می کشد