تاریخ انتشار: 1400/10/26 18:20
کد خبر: 27083

نگاهی به دیدارهای روز اول مرحله یک‌هشتم‌نهایی جام‌حذفی؛ جدال تکراری در اراک

پس از پایان نیم‌فصل اول، مرحله یک هشتم‌نهایی جام‌حذفی آغاز خواهد شد.
نگاهی به دیدارهای روز اول مرحله یک‌هشتم‌نهایی جام‌حذفی؛ جدال تکراری در اراک

مرحله یک هشتم‌نهایی جام حذفی روز دوشنبه 27 دی ماه با برگزاری 4 مسابقه آغاز خواهد شد. 4 بازی دیگر این مرحله هم 28 دی ماه انجام می‌شود. حساس‌ترین بازی روز نخست، بین ذوب‌آهن و پرسپولیس در اصفهان برگزار می‌شود.

نبرد تیم‌های پرافتخار جام‌حذفی

پرسپولیس در 5 فصل اخیر موفق به قهرمانی در لیگ شده ولی در این مدت، تنها یک‌بار قهرمانی جام‌حذفی را به دست آورده است. پرسپولیس با 6 قهرمانی دومین تیم پرافتخار مسابقات است و ذوب‌آهن با 4 مرتبه فتح جام، تیم سوم تاریخ رقابت‌هاست. پرسپولیس در 6 دوره اخیر، به جز یک فصلی که قهرمان شده در سایر فصول در ضربات پنالتی از گردونه مسابقات خارج شده است. آخرین تیمی که این تیم را در جریان بازی مغلوب کرد، ذوب‌آهن بود که در سال 94 و در وقت اضافی پرسپولیس را 2 بر صفر شکست داد و فصل قبل از آن هم در وقت قانونی بر پرسپولیس غلبه کرد. ذوب‌آهن در آن 2 دوره با هدایت گل‌محمدی قهرمان جام‌حذفی شد که آخرین افتخار قابل توجه این تیم در فوتبال ایران به شمار می‌آید. ذوب‌آهن در 4 دوره اخیر از مرحله یک‌هشتم نهایی نتوانسته عبور کند.

پرسپولیس و ذوب‌آهن در تاریخ جام‌حذفی 4 بار با یکدیگر دیدار داشتند که 2 پیروزی سهم پرسپولیس و 2 برد سهم ذوب‌آهن بوده است. در دیدارهای اخیر دو تیم در لیگ برتر، کفه ترازو کاملاً به نفع پرسپولیس سنگینی می‌کند. ذوب‌آهن در 7 مصاف قبلی فقط یک‌بار در یک بازی تشریفاتی، موفق به شکست دادن پرسپولیس شده است. پرسپولیس در حال حاضر تیم دوم جدول لیگ و ذوب‌آهن یازدهم است. مهدی تارتار سرمربی ذوب‌آهن در 4 مصاف قبلی مقابل پرسپولیس شکست خورده است.

پرسپولیس با پیروزی 4 بر صفر برابر ویستا توربین به این مرحله رسیده و ذوب‎آهن هم رایکا بابل را با 3 گل شکست داد. این مسابقه از ساعت 15:30 در ورزشگاه فولادشهر برگزار می‌شود.

جدال تکراری در اراک

در سایر بازی‌های روز نخست، آلومینیوم در اراک میزبان سپاهان اصفهان است. این دو تیم در آخرین بازی نیم فصل، 4 روز قبل از این دیدار در لیگ به مصاف هم رفتند که این بازی گلی نداشت. آلومینیوم در این دوره در اراک شکستی نداشته و در جدول لیگ، یک رتبه پایین‌تر از سپاهان در رده چهارم جای دارد.

در 2 بازی دیگر این روز، دو تیم لیگ برتری با تیم‌های لیگ یکی بازی خواهند کرد. خیبر خرم‌آباد میزبان صنعت نفت آبادان است و فولاد خوزستان در کرمان به دیدار مس این شهر می‌رود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ked68

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 اعلام ساعت قرعه‌کشی نیمه نهایی جام حذفی و دعوت از ۵ تیم