تاریخ انتشار: 1400/10/28 22:33
کد خبر: 26982

آرزوهای شیرین فرهاد

استقلال قهرمان نیم‌فصل اول لیگ بیست‌ویکم شده و حالا امید هواداران این تیم برای فتح جام در پایان فصل هم افزایش چشمگیری پیدا کرده است.
 آرزوهای شیرین فرهاد

قهرمانی احتمالی در مسابقات این فصل، طبیعتا برای تمام مجموعه استقلال بسیار شیرین خواهد بود، اما شخص فرهاد مجیدی سرمربی آبی‌ها انگیزه‌های جانبی مضاعفی هم برای رسیدن به این نقطه دارد. قهرمانی در لیگ بیست‌ویکم دست‌کم سه ارزش افزوده برای مجیدی خواهد داشت که می‌تواند جایگاه او را در تاریخ استقلال محکم‌تر از قبل کند.

جام، بعد از دلار سه هزار تومانی

آخرین باری که استقلال قهرمان لیگ برتر شد به فصل دوازدهم برمی‌گردد؛ به روزهایی که یک تیم پرستاره در اختیار آبی‌پوشان بود. آن فصل ستاره‌هایی همچون مهدی رحمتی، خسرو حیدری، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، جی‌لوید ساموئل، جواد نکونام، مجتبی جباری، آرش برهانی و همین فرهاد مجیدی در استقلال توپ می‌زدند. بضاعت آن تیم، با تیم امسال اصلا قابل مقایسه نیست. حالا هشت فصل است که استقلال از فتح قله فوتبال باشگاهی ایران محروم می‌ماند؛ دورانی طولانی که تناسبی با شخصیت و اعتبار این باشگاه ندارد. روزی که کاپیتان استقلال آخرین جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر برد، قیمت دلار سه هزار تومان و سکه تمام بهار یک میلیون و دویست هزار تومان بود. این دوران بیش از حد طولانی شده و اسم کسی که بتواند آن را به پایان برساند، در تاریخ استقلال ماندگار خواهد شد؛ درست مثل برانکو که بخشی از اعتبار ابدی‌اش را مرهون پایان دادن به هشت سال حسرت قهرمانی پرسپولیس است. آیا فرهاد مجیدی می‌تواند آن نفر باشد؟

پرسپولیس را پایین بکش

فرهاد مجیدی روی هیچ تیمی به اندازه پرسپولیس حساسیت ندارد. از همان زمان بازی هم بخش مهمی از هویت مجیدی در تضاد و تقابل او با پرسپولیس تعریف می‌شد. نماد کری‌خوانی هواداران استقلال با چهار انگشت، اولین بار از سوی او خلق شد. فرهاد حتی ابایی نداشت از این که در یک میدان بین‌المللی و به عنوان بازیکن الغرافه قطر پس از اخراج برابر پرسپولیس از این نماد رونمایی کند. حتی حالا که او تبدیل به مردی میانسال شده و به جرگه مربیان پیوسته هم خلق‌وخوی ضدیت با پرسپولیس در وجودش موج می‌زند؛ آنقدر که بعد از پیروزی در دربی تهران جمله معروف «من به اینها نمی‌بازم» را به زبان آورد. قبل از همان مسابقه هم یک فایل صوتی از او منتشر شده بود که مجیدی آرزو می‌کرد در جام حذفی به پرسپولیس بخورد. حالا فرض کنید با چنین روحیاتی، فرهاد به کسی تبدیل شود که نوار قهرمانی‌های پیاپی پرسپولیس را پاره کند. می‌شود حدس زد که این موقعت چقدر برای او جذاب و ارزشمند است. سریال اقتدار پرسپولیس و قهرمانی‌های چپ و راست این تیم چنان برای رقبا سنگین آمده که همه آنها ترجیح می‌‎دهند امسال تیمی غیر از سرخپوشان فاتح جام شود. این یعنی حتی قهرمانی سپاهان هم می‌تواند استقلالی‌ها را خوشحال کنید یا برعکس. حالا اگر این نوار را فرهاد قطع کند، طبیعی است که به جایگاهی ممتازتر از قبل بین هواداران استقلال دست خواهد یافت.

اولین قهرمانی بدون قلعه‌نویی

ایا امیر قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی رابطه خوبی با هم دارند؟ عالم و آدم می‌دانند که اینطور نیست. آنقدر دلیل و نشانه در این مورد وجود دارد که اصلا جایی برای بحث باقی نمی‌ماند. آخرین‌شان هم همین مصاحبه چند روز قبل علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل پیشین استقلال بود که در اشاره به حوادث سال‌های قبل گفت: «مجیدی نتوانست با قلعه‌نویی کار کند و از استقلال جدا شد.» فرهاد حتی از درشت‌گویی آشکار و صریح علیه قلعه‌نویی هم خودداری نمی‌کند. با این همه، امیر هنوز چیزی دارد که برای مجیدی و بقیه استقلالی‌ها به رویا و آرزو می‌ماند. قلعه‌نویی با پنج عنوان قهرمانی پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر است. مهم‌تر این که هر سه قهرمانی استقلال در لیگ برتر طی فصول پنجم، هشتم و دوازدهم را قلعه‌نویی به دست آورده. بنابراین ناخودآگاه این ذهنیت وجود دارد که قهرمانی استقلال فقط با امیر مقدور است. حالا اگر مجیدی در پایان فصل جاری فاتح لیگ برتر شود، به انحصار افتخارآفرینی‌های قطب متضادش در استقلال هم پایان خواهد داد. چه چیزی بهتر از این؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j5obp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تمرین اختصاصی برای بازیکنان سالم استقلال