تاریخ انتشار: 1400/11/04 01:52
کد خبر: 26745

خاطره مهاجم پیشین استقلال از دربی جنجالی؛ "عابدزاده گفت خیلی بچه‌ای"

مهاجم پیشین تیم فوتبال استقلال با اشاره به دربی جنجالی سال 1373 گفت: احمدرضا عابدزاده گفت که خیلی بچه‌ای و به همین دلیل ترسیدم.
خاطره مهاجم پیشین استقلال از دربی جنجالی؛ "عابدزاده گفت خیلی بچه‌ای"

ادموند اختر درباره عملکرد استقلال در نیم فصل اول لیگ برتر اظهار داشت: استقلال رفته رفته نتایج خوبی گرفت. برای این تیم مهم گرفتن امتیازهای بازی بود که نتیجه‌اش قرار گرفتن در صدر جدول است. هر چند به قهرمان نیم فصل جام نمی‌دهند اما همین که شخصیت تیمی را حفظ کردند و توانستند با بازی‌های منطقی امتیازها را بگیرند، اهمیت زیادی دارد. شاید این تیم در برخی از دیدارها، زیبا بازی نکرد، ولی هدف کادرفنی و مدیریت گرفتن سه امتیاز مسابقات بود. امیدوارم در دیدارهای نیم‌فصل دوم هم امتیازهای لازم را بگیرند. استقلال سال‌هاست که قهرمان شده و دوست داریم در پایان فصل قهرمان و دل هواداران شاد شود.

استقلال بیشتر از هر تیم دیگری از کرونا ضرر می‌کند

وی در مورد ابتلای بسیاری از بازیکنان استقلال به کرونا و تأثیر آن در روند تیمی تصریح کرد: دو سال است که دنیا درگیر ویروس کرونا است و چیزی نیست که دست بازیکنان باشد. امیدوارم هر چه زودتر بازیکنان خوب شوند و به تمرینات بازگردند. تیمی که از این مسئله ضرر کرده، استقلال است چون روند رو به رشدی داشت و اگر بازی می‌کرد به سود این تیم بود. استقلال باید هر چه زودتر شرایط عادی را پیدا کند و با بازی‌های خوب امتیاز بگیرد و فاصله‌اش را با رقبا زیاد کند. امسال چند تیم مدعی هستند و استقلال باید قدر لحظات را بداند و در نهایت قهرمان شود.

بازیکنان استقلال قدر پیراهن تیم‌شان را بدانند

بازیکن پیشین استقلال در پاسخ به این سؤال که کدام بازیکن به سبک دوران بازی‌اش در استقلال نزدیک است، گفت: هر دوره و هر سال، شرایط خاص خودش را دارد. همانطور که یک روز دوست داشتیم ستاره‌ها را از نزدیک ببینیم، خیلی‌ها هم آرزو داشتند هم دوره‌ای‌های ما را ببینند. شاید برخی‌، بازی‌های ما را به یاد نیاورند. بازیکنان جوانی که به استقلال آمده‌اند باید قدر این تیم و پیراهنی که تن‌شان است را بدانند و بتوانند از کنار استقلال به درجات بالاتر مثل تیم ملی و لژیونر شدن برسند و استقلال هم از حضورشان سود ببرد.

دربی‌های زمان ما مثل جنگ بود

سی‌ام دی‌ماه مصادف با دربی سال 73 بود و این بازی در حالی که با نتیجه 2 بر 2 در جریان بود به دلیل هجوم هواداران به داخل زمین نیمه تمام ماند و کمیته انضباطی رأی به 3 بر صفر دادن نتیجه بازی به سود استقلال داد. اختر که یکی از بازیکنان حاضر در ترکیب استقلال بود درباره خاطراتش از این بازی به تسنیم گفت: ابتدا بگویم تا زمانی که بازیکن در دربی بازی نکند، نمی‌تواند حس و حال این بازی را درک کند، مخصوصا دربی‌های زمان ما. دربی که کُری‌خوانی و بزن بزن نداشته باشد، دربی نیست! کُری‌خوانی‌های الان بیشتر در صفحات مجازی است تا داخل زمین. اگر زمان ما کُری خوانی وجود داشت داخل زمین بود و همه دنبال برد بودند. دربی‌های زمان ما مثل جنگ بود. امروز دربی نمی‌بینیم، چون کیفیت پایینی دارد و همه می‌خواهند نبازند و بروند خانه‌های‌شان.

14001101163927468245826410

عابدزاده به من گفت خیلی بچه‌ای!

او ادامه داد: در دربی معروف سال 73، پرسپولیس ستاره‌های زیادی داشت. نیمه اول بازی متعادل بود و نیمه دوم با دو گل از پرسپولیس عقب افتادیم. همه انتظار داشتند بازی با نتیجه‌ای خوب به سود پرسپولیس تمام شود. وقتی رضا شاهرودی با خطا روی محمد تقوی اخراج شد، روند بازی تغییر کرد. جواد زرینچه هم تغییر پست داد و توانستیم بازی را در دست بگیریم. گل اول ما از روی پنالتی به ثمر رسید. پنالتی‌زن ما صادق ورمزیار بود که خیلی خوب پنالتی می‌زد. وقتی پنالتی شد چون در کورس آقای گلی با مدیرروستا بودم، توپ را برداشتم و از ورمزیار اجازه گرفتم که پنالتی را بزنم. از من پرسید می‌توانی پنالتی بزنی که گفتم بله. دربی اولم را پشت سر می‌‌گذاشتم و جو ورزشگاه با حضور بیش از صد هزار نفر وحشتناک بود. احمدرضا عابدزاده یکی از بهترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال ایران است و کُری‌خوانی در ذاتش بود؛ به من گفت «خیلی بچه‌ای و نباید پنالتی بزنی». به من گفت «ابتدای فوتبالت است و چطور می‌خواهی پنالتی بزنی»؟

 

اگر محرمی و قلعه‌نویی درگیر نمی‌شدند، پرسپولیس را می‌بردیم

بازیکن پیشین استقلال یادآور شد: وقتی عابدزاده این حرف‌ها را زد از جو ورزشگاه ترسیدم و دوباره توپ را به ورمزیار دادم. او خیلی راحت گل زد و برای عابدزاده کُری خواند! عابدزاده هم که اولین دربی با پیراهن پرسپولیس را تجربه می‌کرد، خیلی ناراحت بود. یک گل هم زدیم که نفهمیدم به چه علت مردود اعلام شد. روی گل دوم، علی اکبریان ضربه سر را زد که پس از برخورد به مجتبی محرمی به من رسید و گل مساوی را زدم. بعد از گل دوم، بازی کلا دست استقلال بود و اگر درگیری‌ها پیش نمی‌آمد قطعا برنده می‌شدیم. اواخر بازی امیر قلعه‌نویی و مجتبی محرمی درگیر شدند و هواداران پرسپولیس به زمین هجوم آوردند. چند بازیکن محروم شدند و کمیته انضباطی هم رأی سه بر صفر به سود استقلال داد. به خاطر این اتفاقات، دربی برگشت در بندرعباس برگزار شد. اکبریان مهاجم خیلی خوبی بود و امیدوارم هر چه زودتر گرفتاری‌هایش حل شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xqdmp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 اختر: کسب امتیاز برای استقلال مهم‌تر است