تاریخ انتشار: 1400/11/16 16:13
کد خبر: 26240

فرهاد-دراگان شبیه به برانکو-کی‌روش؟

انتقادهای شدید فرهاد مجیدی از دراگان اسکوچیچ، خاطرات سال‌های آخر حضور کارلوس کی‌روش در ایران را زنده کرد.
فرهاد-دراگان شبیه به برانکو-کی‌روش؟

تیم ملی در حالی با برتری مقابل عراق صعود خود به جام جهانی 2022 قطر را قطعی کرد که شجاع خلیل‌زاده مدافع میانی ایران در این بازی یک کارت زرد گرفت و به دلیل دو اخطاره شدن، جدال تشریفاتی مقابل امارات را از دست داد. بعد از محرومیت شجاع از بازی با امارات، انتظار می‌رفت سیاوش یزدانی زوج محمدحسین کنعانی‌زادگان در قلب خط دفاعی تیم ملی باشد اما دراگان اسکوچیچ در یک تصمیم عجیب، امید نورافکن را که مدافع چپ تیم ملی در بازی مقابل عراق بود به قلب خط دفاعی برد و از میلاد محمدی در پست دفاع چپ استفاده کرد و مدافع میانی استقلالی‌ها فقط در دقایق پایانی بازی وقت حضور در زمین را پیدا کرد.

این تصمیم سرمربی تیم ملی، با انتقادهای زیادی از سوی برخی هوادارن و پیشکسوتان اسقلال روبرو شد و آن‌ها معتقد بودند حق یزدانی بوده که از ابتدا در ترکیب ثابت تیم ملی مقابل امارات به میدان برود. فرهاد مجیدی سرمربی استقلال هم که از روز اول انتخاب دراگان اسکوچیچ او را مربی‌ای در سطح تیم ملی نمی‌دانست، در کنفرانس خبری بعد از بازی مقابل هوادار که با برتری استقلالی‌ها هم همراه شد، حسابی از سرمربی کروات تیم ملی انتقاد کرد. 

با اسکوچیچ مشکل دارم

سرمربی استقلال مشکل داشتنش با اسکوچیچ را رد نمی‌کند و به صراحت می‌گوید: «به شدت با اسکوچیچ مشکل دارم!» بحثی که در گذشته هم بین سرمربیان تیم ملی و سرمربیان تیم‌های بزرگ ایران وجود داشته، این‌بار بین مجیدی و اسکوچیچ هم درگرفته و مجیدی اعتقاد دارد بازیکنان او بعد از حضور در اردوی تیم ملی، با شرایط خوبی به این تیم برنمی‌گردند. فرهاد که حسابی از بازی نکردن استقلالی‌ها در ترکیب تیم ملی شاکی است، می‌گوید: «دو بازیکن تحویل تیم ملی دادم و الان ببینید با چه شرایط عصبی تحویل ما دادند. نمی‌دانم برای استقلال چه اتفاقی باید بیفتد که بازیکنانش به تیم ملی دعوت شود. استقلال بهترین نتیجه را در نیم‌فصل اول در خط دفاع و حمله گرفت. تمام ایران فهمید مشکل تیم ملی چیست، چطور اسکوچیچ نفهیمد؟ آقای اسکوچیچ، مدافعان من بهترین‌های ایران هستند و هر چقدر بگردید بهتر از اینها پیدا نمی‌کنید. اگر نظر فنی دارید، احترام می‌گذارم. اگر در باشگاهی این کار را انجام دهید می‌تواند جای توجیه داشته باشد، ولی وقتی 15 بازیکن لیگ برتری دارید و آن‌ها را دعوت می‌کنید، چرا از آن‌ها استفاده نمی‌کنید؟ دفاع شما مشکل دارد و با وجود داشتن دفاع وسط خوب، یک بازیکن دیگری را در این پست می‌گذارید؟ دفاع وسطی که بهترین بازیکن لیگ است را بازی نمی‌دهید؟ آقای اسکوچیچ! شما انگیزه بهترین بازیکن تیمم را کشتید».

اسکوچیچ در سطح تیم ملی نیست

دراگان اسکوچیچ بعد از انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی منتقدین زیادی داشت. نتایج خوب او همراه با ایران و صعود زودهنگام به جام جهانی، باعث شد سیل انتقادها از سرمربی تیم ملی کم شود. فرهاد مجیدی اما همچنان منتقد شماره یک دراگان است و اعتقاد دارد اسکوچیچ سرمربی‌ای در حد تیم ملی نیست و به درد تیم‌های باشگاهی می‌خورد! مجیدی که حسابی از بازیکنان خود در مقابل تصمیم دراگان حمایت می‌کند در همین ارتباط می‌گوید: «بهترین دفاع لیگ را دعوت کردید و یک بازیکن در دفاع چپ را جای او گذاشتید. این هم از سیاوش یزدانیِ امروز. نه تمرکز داشت و نه چیزی. او عصبی بود. آقای اسکوچیچ! بازیکن مثل دسته گل تحویلت دادم، انگشت او می‌ارزد به تمام مدافعان. کل لیگ را بگردید مثل محمدحسین مرادمند و محمد دانشگر پیدا نمی‌کنید. همه ایران فهمیدند مشکل تیم ملی چیست. چطور شما نفهمیدید؟! به ما گفتند می‌خواستیم بازیکن بیشتری دعوت کنیم، ولی کرونا گرفته‌اند. مطمئن هستم بهانه است و حتی نمی‌خواستند این دو بازیکن را (یزدانی و آقاسی) را دعوت کنند».

بعد از صحبت‌های تند سرمربی استقلال علیه سرمربی تیم ملی، باید دید برای دو بازی پایانی ایران در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر که در نوروز 1401 برگزار می‌شود، دراگان اسکوچیچ چه تصمیمی در مورد استقلالی‌ها می‌گیرد؛ از مواضع خود کوتاه می‌آید و در بازی‌های تشریفاتی‌ای که در قرعه‌کشی جام جهانی موثر هستند از استقلالی‌ها بیشتر بازی می‌گیرد یا اینکه همچنان بازیکنان کمی از صدرنشین فعلی لیگ برتر به تیم ملی دعوت می‌شوند و فرصت نهایتا چند دقیقه بازی کردن پیدا می‌کنند. 

بازگشت به دوران کی‌روش- برانکو؟

فوتبال ایران در سال‌های آخر حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی با دو قطبی عجیبی روبرو شده بود؛ دو قطبی‌ای که بین کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی و برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس درگرفت و حسابی هم جنجال آفرید. بعد از صحبت‌های فرهاد مجیدی در مورد دراگان اسکوچیچ، خاطره دعواهای کی‌روش- برانکو زنده شد اما به نظر نمی‌رسد که اختلاف فرهاد- دراگان مثل دوران قبل دوقطبی به وجود بیاورد زیرا نه مجیدی روحیاتش شبیه به برانکو است و نه اسکوچیچ از نظر رفتاری مثل کی‌روش عمل می‌کند. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4p57nd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تغییر اسکوچیچ حاشیه بزرگ است/ پایان خرج دلار برای بازنشسته ها