تاریخ انتشار: 1400/11/16 23:21
کد خبر: 26225

آقاسی و رضاوند چرا از استقلال جدا شدند؟ به امید پیدا کردن راه قهرمانی

هواداران استقلال امیدوارند جابجایی دو بازیکن با یک بازیکن فولاد به ضرر آن‌ها تمام نشود.
آقاسی و رضاوند چرا از استقلال جدا شدند؟ به امید پیدا کردن راه قهرمانی

جواد نکونام در نهایت به هدفش رسید و موفق شد تا در ازای از دست دادن صالح حردانی دو بازیکن از استقلال را به خدمت بگیرد. آرش رضاوند و عارف آقاسی بازیکنانی بودند که در این مبادله راهی اهواز شده‌اند. دو بازیکن که در استقلال شرایطی تقریبا مشابه داشتند و امیدوارند که در فولاد بتوانند تغییر موقعیت خاصی را برای خود به وجود بیاورند.

رضاوند، نقطه افتراق مربی و هوادار

آرش رضاوند تا مقطعی از فصل بازیکن ثابت استقلال بود. هافبک محبوب فرهاد مجیدی که این مربی حتی در مصاحبه‌اش هم به علاقه او به سبک بازی‌اش اعتراف کرده است. از آن سو اما هواداران در مورد کیفیت رضاوند با سرمربی تیمشان هم‌نظر نبودند. در نهایت هم نداشتن عملکرد مثبت آماری توسط رضاوند، افزایش انتقادات هواداران از او و افت روحی، فرهاد مجیدی را مجاب به نیمکت‌نشینی و بعد هم جدایی این بازیکن کرد. رضاوند در حالی استقلال را ترک کرد که حدود 650 دقیقه بازی برای این تیم در این فصل انجام داد فقط یک پاس گل به نام خودش ثبت کرد. جالب است که او در بسیاری از آمارها برترین بازیکن استقلال بوده است.

براساس آمار آرش رضاوند در لمس توپ و تکل موفق بهترین بازیکن استقلال و در پاس کلیدی و دقت پاس دومین بازیکن بوده است. آماری که نشان می‌دهد چرا فرهاد مجیدی به رضاوند علاقه ویژه‌ای داشت. با این حال این آمار نتوانست به این بازیکن کمکی کند تا تاثیرگذارتر در ترکیب استقلال حاضر شود. فرهاد مجیدی در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی در مورد جدایی رضاوند گفت: «آرش رضاوند یکی از بهترین هافبک‌های ایران است در زمانی که من سرمربی استقلال بودم او در 90 درصد بازی‌ها حضور داشته اما به خاطر شرایطی که برایش پیش آمده دیدم از نظر روحی - روانی این بچه مشکل دارد. این دو بازیکن را به فولاد دادیم اما استقلال تیم خودشان است. آقاسی و رضاوند هر وقت بخواهند تا زمانی که من سرمربی استقلال هستم می‌توانند برگردند». جالب است که فرهاد مجیدی در نهایت نتوانست به صورت کامل از رضاوند دل بکند و او را به صورت قرضی به اهواز فرستاده است!

آقاسی، ستاره‌ای که می‌توانست بماند

مدافع آبی‌ها هم دقایق حضورش در استقلال تقریبا به اندازه رضاوند است و 606 دقیقه در ترکیب این تیم حضور داشته است. جدایی او اما گویا به مسائل فنی ارتباطی نداشته است. این مدافع که از اهواز به تهران آمده بود و خانواده‌اش در آنجا مانده بودند به خاطر این مسائل ترجیح داد که به همانجا برگردد. آقاسی در بازی‌هایی که به میدان رفت تعداد عملکرد دفاعی بالایی داشت و با میانگین 10 عملکرد در هر بازی رتبه اول را در اختیار دارد که خب البته به دلیل تعداد دقایق کمتر نسبت به دیگر مدافعان، این آمار ارزش مقایسه ندارد اما نشان از عملکرد مثبت این مدافع در ترکیب آبی‌ها دارد. مجیدی در مورد دلیل جدایی آقاسی گفت: «در مورد عارف باید بگویم بحث او مربوط به امروز و دیروز نیست حدود دو ماه است با عارف صحبت می‌کنیم. او بازیکن بسیار با شخصیت و فوتبالیست خوبی است اما متأسفانه او گفت نمی‌توانم در تهران بمانم دو ماه است که با او جلسه گذاشتم. یک‌بار در باشگاه استقلال صحبت کردم، او گفت به خاطر مشکلاتی که دارد نمی‌تواند در تهران زندگی کند و دوست دارد به اهواز برود. اصلا قبل از اینکه بحث انتقال صورت بگیرد با ما صحبت کرد و از خواست که این اتفاق بیفتد و از تیم جدا شود و به اهواز برود. حتی به ما گفت که من را به نفت مسجدسلیمان یا نفت آبادان بدهید که نزدیک خانواده‌ام باشم». آقاسی در آخرین اردوی تیم ملی هم حاضر بود.

نبودن آقاسی در اولین هفته غیبتش بیش از هر زمان دیگری به استقلال ضربه خواهد زد. بازی هفته آینده که سیاوش یزدانی غایب خواهد بود و دست فرهاد مجیدی در خط دفاع خالی خواهد بود و حضور آقاسی می‌توانست کمک بزرگی برای او باشد.

فرهاد مجیدی و هواداران استقلال امیدوارند جدایی این دو بازیکن که هر کدام در حد و اندازه خود برای این تیم مفید بودند با حضور صالح حردانی جبران شود. مدافع راست ملی‌پوش که وظایف سنگینی برای نیم‌فصل دوم خواهد داشت و باید یکی از وزنه‌های آبی‌ها برای رسیدن به جام باشد. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36eyx7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فولادی‌ها همچنان در پی هافبک استقلال