تاریخ انتشار: 1400/11/18 13:35
کد خبر: 26161

تفاوت حرف تا عمل در استقلال و پرسپولیس

استقلال به تازگی با ۲ بازیکن جدید که هر دو کیفیت لازم را دارند به توافق رسیده، ولی پرسپولیس همچنان درجا می‌زند.
تفاوت حرف تا عمل در استقلال و پرسپولیس

پنجره نقل‌وانتقلات فوتبال ایران تا چند روز دیگر بسته می‌شود و برخلاف انتظار، پرسپولیسی‌ها تا به امروز چندان پرکار نشان نداده‌اند. آن‌ها از زمان باز شدن این پنجره در تب و تاب بوده‌اند، ولی فقط موفق به جذب احمد گوهری، به عنوان جانشین بوژیدار رادوشوویچ شده و خبر دیگری از خرید در پست‌های دیگر، به ویژه در خط هافبک و حمله نیست.

یحیی گل‌محمدی که در ابتدای فصل هم خرید‌های موفقی برای پرسپولیس نداشت، امید زیادی دارد تا در همین روزها، نواقص موجود در تیم را برطرف کند و بالاخره بتواند یکی دو بازیکن در حد و اندازه‌های پرسپولیس به این تیم اضافه کند. موردی که تا به حال در عملی کردنش ناموفق بوده است. ناکامی در جذب خرید‌های جدید برای میانه میدان و خط حمله در حالی تا کنون رقم خورده که قریب به یک ماه است از اسامی ریزودرشت برای حضور در پرسپولیس صحبت می‌شود.

این تیم در خط دروازه قرار بود با رشید مظاهری، پیام نیازمند، محمدرضا اخباری و علیرضا بیرانوند مذاکره کند، ولی نهایتا به احمد گوهری رضایت داد. در خط دفاعی هم صحبت از پیوستن رامین رضاییان، دانیال اسماعیلی فر و مهدی تیکدری بود که هیچ کدام فعلا محقق نشده است. برای خط میانی هم فارغ از شایعه پرسروصدای بازگشت قدیمی‌ها از جمله احمد نوراللهی و بشار رسن، بحث درباره جذب سعید صادقی از گل‌گهر و البته هافبک جوان تیم ملی عراق یعنی حسن عبدالکریم است. برای خط حمله هم که آن قدر اسامی مختلفی قطار شده که برشمردن آن‌ها ممکن است منجر به سرگیجه شود.

به عبارت ساده‌تر، در این بازه زمانی، بیش از ۲۰ بازیکن به پرسپولیس لینک شده‌اند که فقط احمد گوهری، اسمی که در بین گزینه‌های پرسپولیس حضور نداشت، با این باشگاه قرارداد امضا کرده است. در تازه‌ترین مورد هم که عنوان می‌شود هافبک عراقی مدنظر باشگاه پرسپولیس با سپاهان به توافق رسیده تا او بعد از رشید مظاهری، دومین گزینه خرید پرسپولیس باشد که سر از سپاهان در می‌آورد.

در کنار داغی شایعات مربوط به نقل‌وانتقالات باشگاه پرسپولیس، تیم رقیب، یعنی استقلال در آرامش خاطر مشغول یارکشی است؛ آن‌ها که ابتدای این فصل هم حضور پررنگی در بازار داشته و بازیکنان با کیفیتی را جذب کرده‌اند، در همین زمستان هم برخلاف پرسپولیسی‌ها که فقط حرف از خرید بازیکن می‌زنند، به صورت عملی وارد میدان شده و تا کنون ۲ بازیکن را جذب کرده‌اند. اولی صالح حردانی، مدافع راست مورد علاقه فرهاد مجیدی است. حردانی از ابتدای فصل در فهرست خرید استقلال جاخوش کرده بود و بالاخره در همین زمستان پیراهن آبی این باشگاه را به تن کرد. گزینه دوم که قرار است به زودی به تهران برسد، عزیزبک آمانوف ازبکستانی است. بازیکن جوانی که توانایی بازی در تمامی پست‌های خط میانی را دارد و از این رو می‌تواند حکم آچار فرانسه این باشگاه را داشته باشد؛ هرچند که به نظر می‌رسد استقلال همچنان نگاهی به بازار دارد تا بتواند یکی دو بازیکن دیگر هم جذب کند.

در پرسپولیس، اما شرایط پیچیده شده و شاید نهایتا منجر به ضرر تیمی شود که این روز‌ها درنظر دارد برای ششمین بار متوالی جام قهرمانی را بالای سر ببرد. اگرچه عنوان شده گزینه‌های مدنظر یحیی گل‌محمدی که ۲ بازیکن خارجی هم در بین آن‌ها دیده می‌شود قرار است بعد از دیدار سوپرجام خریداری شوند، ولی شرایط چندان ساده نیست. این تیم برخلاف استقلال که خیلی زود مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره‌اش را شناخت، در فاصله یک بازی تا پایان نیم فصل، صاحب مدیرعامل شد. از طرفی، با ورود مدیرعامل جدید، مشکلات مالی پرسپولیس حل نشده و همین حالا سرمربی و بازیکنان این تیم از اینکه مطالبات مالی شان را طبق قرارداد دریافت نکرده‌اند، شاکی هستند.

پس با اشاره‌ای مختصر به همین مورد هم می‌شود دوباره به این نکته برگشت که پرسپولیسی‌ها بیش از اقدام عملی در بازار نقل‌وانتقالات، صحبت از گزینه‌ها می‌کنند، ولی احتمالا تا به خودشان بیایند، گزینه‌های آن‌ها قرار است سر از تیم دیگری دربیاورند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4m8wz8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیس چه بازیکنانی را نمی خواهد؟