تاریخ انتشار: 1400/11/18 13:58
کد خبر: 26160

نگاهی به دیدار سوپرجام؛ پرسپولیس به دنبال تکمیل 5 گانه

پرسپولیس و فولاد در دیدار سوپرجام به مصاف هم می‌روند.
نگاهی به دیدار سوپرجام؛ پرسپولیس به دنبال تکمیل 5 گانه

بازی سوپرجام فصل 01-1400 روز دوشنبه 18 بهمن ماه از ساعت 17:15 در سیرجان بین دو تیم پرسپولیس به عنوان قهرمان دوره قبل لیگ و فولاد قهرمان فصل پیش جام حذفی برگزار می‌شود.

پرسپولیس حاکم بلامنازع سوپرجام

سوپرجام یک بار در دهه 80 برگزار شد که صبا آن جام را فتح کرد. پس از آن بیش از یک دهه در انجام این بازی وقفه افتاد ولی از سال 1395 برنده این این جام به صورت منظم مشخص شده اما باز هم برگزاری این مسابقه خالی از حاشیه نبوده است. دو سال پیاپی، پرسپولیس بدون انجام بازی قهرمان شد. در سال 97، استقلال رقیب پرسپولیس در زمین بازی حاضر نشد و در سال 98 هم پرسپولیس با قهرمانی همزمان لیگ و جام حذفی این عنوان را به دست آورد. فصل گذشته این بازی به دلیل شیوع کرونا در زمان متداول آن که قبل از آغاز فصل است برگزار نشد و در این دوره هم به سرنوشت مشابه دچار شد.

پرسپولیس که در لیگ رویایی‌ترین ادوار ممکن را پشت سر می‌گذارد و در 5 فصل اخیر قهرمان شده است ، در 4 دوره قبل این عنوان را در سوپرجام تکرار کرده است و در این دوره به دنبال تکمیل 5 گانه در سوپرجام است. در تاریخ سوپرجام به جز پرسپولیس، یک بار ذوب‌آهن و یک مرتبه صبا قهرمان شده‌ است. 

فولاد خوزستان که یک بار و در اولین دوره سوپرجام حاضر بوده ، نمی‌خواهد شانس قهرمانی در این جام را از دست بدهد. فولاد که جام قهرمانی لیگ و حذفی را در تالار افتخارات خود می‌بیند مترصد آن است جام جدیدی را به افتخارات خود اضافه کند.

فولاد پرهیاهو در نقل و انتقالات؛ پرسپولیس بدون سر و صدا

در تقابل‌های اخیردو تیم، پرسپولیس کاملاً دست بالا را دارد و در 5 بازی گذشته، 4 بار به پیروزی رسیده است. پرسپولیس و فولاد آخرین بازی رسمی خود را مقابل یکدیگر برگزار کردند. در اولین هفته از نیم فصل دوم و قبل از دیدارهای تیم ملی، پرسپولیس با یک گل فولاد خوزستان را مغلوب کرد. 

نسبت به آخرین مصاف دو تیم، فولاد چهره متفاوت‌تری دارد. این تیم پس از 2 پنجره نقل و انتقالاتی در نقل و انتقالات زمستانی فرصت جذب بازیکن پیدا کرد. فولاد آرش رضاوند، عارف آقاسی، محمدرضا خلعتبری، علیرضا کوشکی و شهاب گردان را به خدمت گرفت و صالح حردانی را از دست داد.

در سمت مقابل پرسپولیس که در تعطیلات زمستانی با استعفا و بازگشت یحیی گل‌محمدی مواجه شد تنها احمد گوهری را جذب کرد و بازیکن جدیدی از این تیم جدا نشد. میلاد سرلک، سیامک نعمتی و احسان پهلوان قادر به همراهی پرسپولیس در این دیدار نیستند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l5vp7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سال 1400 پایان طالع نحس فرهاد مجیدی