تاریخ انتشار: 1400/11/18 15:33
کد خبر: 26156

سپاهان چرا مظاهری را خرید؟

کریستوفر کنت ظاهرا نتوانسته انتظارات کادرفنی سپاهان را در نیم‌فصل اول برآورده کند.
سپاهان چرا مظاهری را خرید؟

 انتقال رشید مظاهری از استقلال به سپاهان یک بمب نقل‌وانتقالاتی بود. بمبی که البته سوالات زیادی را پیرامون خود خواهد داشت. این که چرا یک بازیکن کلیدی در زمستان باید بین دو تیم مدعی لیگ جابجا شود! این سوالی است که استقلالی‌ها باید پاسخ آن را بدهند و قطعا جوابی به جز مسائل مالی نخواهد داشت. ماندن رشید در استقلال هزینه‌ای حدود 10 میلیارد تومان را به آبی‌ها تحمیل می‌کرد و این هزینه بزرگترین دلیل بود تا مدیران آبی یکی از نقاط ضعف سپاهان در راه رسیدن به قهرمانی را برطرف کنند. آن‌ها البته امیدوارند که این هدیه‌شان سود چندانی برای زردپوشان اصفهانی نداشته باشد که در این صورت هزینه مادی و معنوی چندین برابر را در برابر هواداران و کادرفنی پرداخت خواهند کرد. رفتن مظاهری به سپاهان البته گزینه منطقی‌تر برای استقلالی‌ها بود تا این دروازه‌بان سر از پرسپولیس دربیاورد. 

سوال دوم اما این است که سپاهان چرا رشید مظاهری را خرید. سپاهانی‌ها با خرید کنت در ابتدای فصل بعد از مدت‌ها پای یک دروازه‌بان خارجی را به لیگ باز کردند. دروازه‌‌بانی که تا مقطعی از فصل از عملکرد کادرفنی سپاهان برای انتخابش دفاع کرد اما مقایسه آمار او با دروازه‌بان‌های تیم‌های مدعی نشان می‌دهد که خیلی مطمئن نبوده است.

 

جدول بالا نشان می‌دهد که کنت تقریبا در تمام فاکتورها به غیر از درصد کلین‌شیت از سه دروازه‌بان تیم‌های مدعی دیگر عملکرد بدتری داشته است. البته بزرگترین عملکرد مثبت او این بوده که بیشترین کلین‌شیت را در نیم‌فصل اول به نام خودش ثبت کرده است اما در بازی‌هایی که نتوانسته کلین‌شیت کند گل‌های بد و زیادی خورده است. به بیان دیگر دروازه‌بان سپاهانی‌ها دوچهره درون دروازه این تیم داشته که یا روز خوبی را پشت سرگذاشته و یا روز بدی را برای خودش و تیمش رقم زده است.

البته تمام گل‌های خورده سپاهان را نمی‌شود به اسم کنت نوشت و مطمئن بود که با حضور مظاهری اوضاع بهتر خواهد شد اما خریدن او به چند دلیل از سوی سپاهان انجام شده است. اول اینکه گزینه‌ای مانند مظاهری به تیم رقیب دیگری به خصوص پرسپولیس نرود. دوم اینکه با آمدن او شوکی به کنت وارد شده و محرم نویدکیا بتواند نیم‌فصل دوم را با دو دروازه‌بان آماده‌تر ادامه دهد. همچنین با توجه به حضور سپاهان در رقابت‌های مختلف، حضور دو دروازه‌بان برای این تیم توجیه شدنی است. نویدکیا امیدوار است که رشید مظاهری با بازگشت به اصفهان روزهای طلایی‌اش در این شهر را تکرار کند و از حاشیه‌هایی که در تهران و تبریز داشت فاصله بگیرد. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3eklx6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


توافق نهایی رشید مظاهری با سپاهان

رشید در یکقدمی امضای نهایی با سپاهان (عکس)
مظاهری در فرودگاه اصفهان رویت شد