تاریخ انتشار: 1400/11/18 20:55
کد خبر: 26144

پرسپولیس دومین قربانی جاه‌طلبی و قهرمانی فولاد/ اولین جام از دست گل‌محمدی پرید

تیم فولاد خوزستان با برتری برابر پرسپولیس فاتح سوپرجام فوتبال ایران شد تا بدین ترتیب دست گل‌محمدی و شاگردانش به اولین جام فصل نرسد.
 پرسپولیس دومین قربانی جاه‌طلبی و قهرمانی فولاد/ اولین جام از دست گل‌محمدی پرید

 تیم‌های فولاد خوزستان و پرسپولیس از ساعت 17:15 امروز (دوشنبه) در دیدار سوپرجام فوتبال ایران، در ورزشگاه شهید سپهبد سلیمانی سیرجان به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری یک بر صفر فولاد به پایان رسید. موسی کولیبالی در دقیقه 18،‌ تنها گل این مسابقه را به ثمر رساند.

پرسپولیس پیش از این در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان توانسته بود گل‌گهر را با نتیجه 5 بر صفر شکست بدهد، اما این بار مغلوب فولاد شد تا نتواند چهارمین قهرمانی متوالی خود را در سوپرجام به دست بیاورد. بدین ترتیب اولین جام فصل 1401-1400 از دست شاگردان گل‌محمدی پرید و فولاد پس از شکست استقلال در فینال جام حذفی سال گذشته، پرسپولیس را هم قربانی جاه‌طلبی‌اش کرد.

فولاد: احسان مرادیان، ساسان انصاری، موسی کولیبالی، سینا شاه‌عباسی، محمدرضا عباسی (62 - محمدرضا خلعتبری)، محمد آبشک (83 - آرش رضاوند)، مجتبی نجاریان(90+2 - امین حزباوی)، لوسیانو پریرا، وحید حیدریه، حمید بوحمدان و علیرضا کوشکی (83 - احمد عبدالله‌زاده).

پرسپولیس: حامد لک، سیدجلال حسینی (70 - وحدت هنانوف)، فرشاد فرجی (85 - علیرضا ابراهیمی)، مهدی شیری، سعید آقایی، کمال کامیابی‌نیا، رضا اسدی (70 - منوچهر صفروف)، علی شجاعی (70 - امید عالیشاه)، وحید امیری، حامد پاکدل (70 - علی نعمتی) و مهدی عبدی.

داور: محمدرضا اکبریان

اتفاقات مهم 45 دقیقه نخست به شرح زیر است:

دقیقه 18: اولین حمله جدی فولاد، ارسال ساسان انصاری از نقطه کرنر بود. سانتر انصاری ابتدا با ضربه محمدرضا عباسی تغییر مسیر داد و ضربه سر موسی کولیبالی، توپ را در میان غفلت مشکی‌پوشان پرسپولیس به تور دروازه شاگردان یحیی گل‌محمدی چسباند.

دقیقه 27: برخورد مجتبی نجاریان و علی شجاعی در زمین فولاد باعث شد هر دوی آنها روی زمین بیفتند و پزشکان دو تیم به وضعیت آنها رسیدگی کنند. در ادامه داور به شجاعی کارت زرد داد و هر دو بازیکن، بدون هیچ مشکلی به بازی ادامه دادند.

دقیقه 30: وحید امیری پشت محوطه جریمه فولاد صاحب توپ شد و پس از حرکت به سمت دروازه این تیم، توپ را به سمت دروازه شاگردان جواد نکونام شلیک کرد که توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه فولاد به بیرون رفت.

دقیقه 35: ساسان انصاری روی رضا اسدی مرتکب خطا شد و در ادامه، اسدی اقدام به هُل دادن انصاری کرد. در ادامه اکبریان به هر دو بازیکن کارت زرد نشان داد.

دقیقه 39: ارسال اسدی به محوطه جریمه، با ضربه سر کامیابی‌نیا وارد دروازه فولاد شد که کمک داور اول بازی، پرچم خود را به نشانه آفساید بلند کرد.

دقیقه 41: محمد آبشک به دلیل خطا روی وحید امیری با کارت زرد داور جریمه شد.

دقیقه 43: پس از اینکه پرسپولیس نتوانست از کرنر خود بهره ببرد، مجتبی نجاریان صاحب توپ شد و به سمت دروازه پرسپولیس حرکت کرد که با خطای مهدی شیری متوقف شد. اکبریان در ادامه به شیری کارت زرد نشان داد.

دقیقه 54: سید جلال حسینی از میانه زمین توپ بلندی برای مهدی عبدی ارسال کرد که ضربه خطرناک عبدی با فاصله کمی از کنار دروازه فولاد عبور کرد.

دقیقه 55: با ارسال شیری، فرصت گلزنی دیگری در محوطه جریمه فولاد نصیب عبدی شد که ضربه سر مهاجم پرسپولیس با اختلاف از کنار دروازه فولادی‌ها خارج شد.

دقیقه 58: ساسان انصاری پشت محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد که ضربه پُرقدرت او، راهی به سمت دروازه پیدا نکرد و راهی اوت شد.

دقیقه 63: مهدی شیری پس از خطای نه‌چندان ضروری روی محمد آبشک، کارت زرد دوم خود را دریافت کرد و از زمین اخراج شد.

دقیقه 66: حمید بوحمدان پس از خطا روی شجاعی، با کارت زرد اکبریان مواجه شد.

دقیقه 68: سینا شاه‌عباسی در نزدیکی محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد و پس از عبور از چند مدافع، دروازه مشکی‌پوشان را هدف گرفت که ضربه او از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه 70: حمید مطهری به دلیل اعتراض شدید به داور بازی،‌ از کنار زمین اخراج شد.

دقیقه 71: این بار نوبت اعتراض نیمکت‌نشینان فولاد به قضاوت اکبریان بود. همین اتفاق باعث شد مهدی هاشمی‌نسب با کارت قرمز و حسین کعبی با کارت زرد داور روبرو شود.

دقیقه 75: وحید امیری در سمت چپ دروازه فولاد توپ را گرفت و پس از اینکه دو مدافع حریف را پشت سر گذاشت، به سمت دروازه فولاد شلیک کرد که توپ در دستان احسان مرادیان جای گرفت.

دقیقه 77: جواد نکونام به شدت به اکبریان اعتراض کرد و با کارت زرد داور مسابقه روبرو شد.

دقیقه 79: سانتر سعید آقایی از روی نقطه کرنر روی سر عبدی نشست که ضربه وی با اختلاف از کنار دروازه فولاد به بیرون رفت.

دقیقه 82: بوحمدان دومین کارت زرد را پس از خطا روی کامیابی‌نیا دریافت کرد و از زمین اخراج شد.

دقیقه 84: حمیدرضا رجبی، دیگر مربی تیم فولاد بود که از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه 85: بهترین فرصت گلزنی برای پرسپولیس در این دقیقه به دست آمد. مهدی عبدی با مرادیان تک به تک شد و تلاش کرد توپ را به علیرضا ابراهیمی برساند که توپ در دستان سنگربان فولاد جای گرفت.

دقیقه 88: مرادیان به دلیل اتلاف وقت، با کارت زرد داور مسابقه مواجه شد.

دقیقه 2+90: مجتبی نجاریان به دلیل تعلل در ترک زمین در تعویض، از اکبریان کارت زرد گرفت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wogwx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رکورد طارمی و شریفات در تیررس ستاره‌های پرسپولیس و فولاد