تاریخ انتشار: 1400/11/24 17:14
کد خبر: 25921

بررسی عملکرد رضاییان در 5 فصل اخیر؛ سال‌های دور از خانه

رامین رضاییان دور از پرسپولیس، برای 4 تیم مختلف به میدان رفت و روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت.
بررسی عملکرد رضاییان در 5 فصل اخیر؛ سال‌های دور از خانه

رامین رضاییان، به پرسپولیس بازگشته و طرفداران این تیم، امیدوارند بتواند مثل دوره اول حضورش عملکرد موفقی در لیگ برتر داشته باشد. لیگ شانزدهم، رضاییان توسط برانکو ایوانکوویچ کنار گذاشته شد. پس از آن، به بلژیک رفت و 4 فصل مختلف هم، در قطر بازی کرد. سال‌هایی که برای او، خاطرات خوب و بد زیادی داشتند.

حضور ناموفق در اروپا

رضاییان پس از جدایی اجباری از پرسپولیس، با پیشنهادات زیادی از تیم‌های لیگ برتری روبرو شد. استقلال، جدی‌ترین تیم خواهان مدافع راست تیم ملی بود. در نهایت اما رضاییان به سمت بلژیک چرخید و با اوستنده قرارداد بست. دوران کوتاه او در اروپا، چندان موفق دنبال نشد و رضاییان پس از یک فصل، بلژیک را ترک کرد. از 30 هفته لیگ بلژیک، رضاییان فقط 9 بازی در ترکیب اصلی قرار گرفت. نیمی از بازی‌ها، او حتی یک دقیقه هم به میدان نرفت و روی نیمکت یا سکو بازی تیمش را دنبال کرد. رضاییان در اوستنده، پست ثابتی هم نداشت. بعضی بازی‌ها مدافع راست، بعضی بازی‌ها هافبک راست و بعضی بازی‌ها، وینگر راست تیمش بود. فرصت کوتاه بازی و تغییر پست‌های پیاپی، باعث شد رضاییان هیچوقت در اوستنده جا نیفتد و خیلی زود، قراردادش را فسخ کند.

ستاره الشحانیه

بهترین عملکرد رضاییان در سال‌های اخیر، با پیراهن الشحانیه رقم خورد. او فصل اول حضورش در قطر، در این تیم عملکرد خوبی داشت اما فصل دوم، توانست نمایشی رویایی داشته باشد. او در 21 بازی لیگ ستارگان، برای الشحانیه 12 گل زد. رضاییان در الشحانیه، زننده ضربات آزاد و پنالتی‌های تیم هم بود. او در الشحانیه هم، بین خط دفاع و حمله در حرکت بود اما حضور دائمی در ترکیب اصلی، باعث شد در هر دو پست کارنامه قابل قبولی داشته باشد. 21 بازی از 22 بازی لیگ ستارگان قطر، رضاییان در ترکیب اصلی الشحانیه قرار داشت. 13 بار در پست وینگر راست به میدان رفت و آمار تهاجمی خوب او، باعث شد الدحیل او را به خدمت بگیرد.

احیا و بازگشت

بازی کردن رضاییان در الدحیل، زیاد طول نکشید. او بیشتر بازی‌ها، مدافع راست ثابت الدحیل بود اما صبری لاموشی، سرمربی تازه الدحیل تصمیم گرفت از سهمیه بازیکنان خارجی تیمش برای پست‌های دیگری استفاده کند. رضاییان، از الدحیل کنار گذاشته شد و به السیلیه رفت. السیلیه، مقصد خوبی برای او شد و در این باشگاه،‌ دوباره توانست احیا شود. علاوه بر آن، با قهرمانی در اووردو کاپ اولین جام دوران بازی را هم تجربه کرد. هر چند وضعیت بد السیلیه در فصل جدید، باعث شد تصمیم به ترک این باشگاه بگیرد. رضاییان این فصل هم بیشتر بازی‌ها، به عنوان وینگر برای السیلیه به میدان رفت. با توجه به کنار گذاشتن مهدی شیری، به نظر می‌رسد یحیی گل‌محمدی این بازیکن را برای پست مدافع راست پرسپولیس در نظر دارد و او، باید کم کم به بازی در پست سابقش عادت کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xqz7q

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 رضاییان: تنها هدفم شاد کردن دل هواداران پرسپولیس بود

رامین رضاییان به پرسپولیس پیوست
تایید خبر فرتاک ورزشی؛