تاریخ انتشار: 1400/11/26 14:25
کد خبر: 25831

نقش پررنگ یامگا در صدرنشینی استقلال

«کوین یامگا» یکی از عناصر اصلی صدرنشینی استقلال در لیگ برتر است.
نقش پررنگ یامگا در صدرنشینی استقلال

فرهاد مجیدی در این فصل از ابتدای لیگ روی نیمکت استقلال حضور داشته است. او با استقلال در پایان هفته هفدهم، نتایج خیلی خوبی کسب کرده و بدون باخت و با اختلاف 3 امتیاز نسبت به رقیب سنتی خود پرسپولیس، صدرنشین لیگ برتر است. یکی از بازیکنانی که نقش زیادی در صدرنشینی استقلال دارد، کوین یامگا است. یامگا از همان بازی اول خود برای آبی‌پوشان نشان داد که بازیکن با کیفیتی است و می‌تواند در مواقع ضرروی راه استقلال برای پیروزی را هموار کند. 

شروع توفانی

کوین یامگا برای اولین‌بار در بازی هفته دوم مقابل ذوب‌آهن برای استقلال به میدان رفت. با وجود اینکه شناختی روی این بازیکن در بین هوادارن وجود نداشت، اما او در همان بازی اول خوش درخشید و با 2 گلی که به ثمر رساند، برد دلچسب خارج از خانه را برای استقلال رقم زد. او یک گل در نیمه اول و یک گل هم در دقایق پایانی بازی زد تا با دبل کار خود را در استقلال آغاز کند. یامگا در اولین بازی‌اش برای استقلال، بهترین بازیکن زمین هم شد. 

وقتی مشکل پنالتی حل شد

استقلالی‌ها در اولین بازی این فصل خود مقابل هوادار صاحب یک ضربه پنالتی شدند. وریا غفوری کاپیتان این تیم، پشت این ضربه پنالتی ایستاد و برای مرتبه اول آن را گل کرد. کوپال ناظمی که قضاوت آن بازی را بر عهده داشت، دستور به تکرار پنالتی داد ولی غفوری در مرتبه دوم نتوانست پنالتی خود را گل کند و مسلم حق‌شناس با پا، شوت غفوری را دفع کرد. استقلال در بازی هفته سوم مقابل تراکتور، بازهم در ورزشگاه آزادی صاحب یک ضربه پنالتی شد. وریا که خودش این پنالتی را به دست آورده بود، دوباره پشت این ضربه ایستاد و این‌بار در مصاف با محمدرضا اخباری در گل کردن پنالتی ناکام شد. ضربه غفوری به تیرک افقی دروازه خورد تا دومین پنالتی فصل استقلالی‌ها هم گل نشود.

در بازی هفته بعد مقابل فجرسپاسی در شیراز، سومین پنالتی فصل برای استقلال به دست آمد. فرهاد مجیدی تصمیم گرفت آن پنالتی را بازیکن 2 گله خود بزند و یامگا موفق شد با فریب ایمان صادقی برخلاف جهت حرکت او برای اولین‌بار در فصل جدید، پنالتی استقلال را تبدیل به گل کند. با وجود اینکه در ثانیه‌های پایانی آن بازی استقلال گل تساوی را از میزبان خورد، یامگا خیال مجیدی را از پنالتی‌ها برای ادامه فصل راحت کرد. 

یامگا در لیگ برتر 3 بار دیگر برای استقلال پشت ضربه پنالتی ایستاد و هر 3 بار پنالتی او گل شد. او مقابل آلومینیوم در نیمه اول پنالتی خود را تبدیل به گل کرد و در بازی مقابل مس هم که با برتری 3 بر 2 استقلال همراه شد، 2 گل این تیم را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. 

هم روی زمین هم روی هوا

کوین یامگا بهترین گلزن استقلال در این فصل است. او با 8 گل زده بعد از گادوین منشا در رتبه دوم جدول گلزنان لیگ برتر در پایان هفته هفدهم قرار گرفته است. یامگا گل‌های متنوعی برای استقلال زده؛ او هم با پا موفق شده زمینه برد استقلال را فراهم کند و هم با ضربه سر 3 امتیاز شیرین را برای آبی‌ها کسب کرده است.

از 8 گل زده یامگا در لیگ برتر، 4 گل (مقابل فجر، آلومینیوم و مس 2 بار) از روی نقطه پنالتی بوده است. 2 گل مقابل ذوب‌آهن در بازی رفت و یک گل مقابل نفت مسجد سلیمان با ضربات دقیق با پا از داخل محوطه جریمه زده شده است. او در بازی روز گذشته مقابل ذوب‌آهن هم گل برتری استقلال را با ضربه سر دیدنی به ثمر رساند تا در این فصل هم با پا و هم با سر برای تیم خود گلزنی کرده باشد. می‌توان گفت ذوب‌آهن حریف مورد علاقه یامگا است؛ او تمام گل‌های استقلال مقابل این تیم در این فصل را زده و فرهاد مجیدی با درخشش بازیکن خارجی خود، 6 امتیاز از مهدی تارتار گرفته است. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dx55w

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کوین یامگا و قهرمانی لیگ برتر با طعم شیشلیک!
پرسپولیس و سپاهان جدی ترین رقبای ما هستند