تاریخ انتشار: 1400/11/28 23:10
کد خبر: 25698

ابزار فرهاد در راه قهرمانی؛ «سوپرمن‌ها»

علیرضا رضایی و حسین حسینی در دو بازی اخیر استقلال نمایشی فوق‌العاده ارائه کردند.
ابزار فرهاد در راه قهرمانی؛ «سوپرمن‌ها»

 امید گل بیشتر حریف، شوت‌های در چارچوب بیشتر و برد استقلال. این اتفاقی است که در دو بازی اخیر شاگردان فرهاد مجیدی در لیگ و جام‌حذفی افتاده است. این آمار دستمایه انتقاداتی بود که در کنفرانس مطبوعاتی فرهاد مجیدی از نحوه بازی تیمش مطرح شده و زمینه‌ساز حاشیه‌هایی هم شد.

برنده در روزهای بد

با وجود انتقاداتی که از تیم مجیدی مطرح می‌شود اما برد استقلال در این دو بازی حاوی 2 نکته مهم است. اول این که تیمی که عزمش را برای قهرمانی جزم کرده باید حتی در روزهایی که شاید بر اساس آمار و ارقام هم شایسته برد نیست، برنده از زمین خارج شود. این استانداردی است که استقلال تا این‌جای فصل به آن دست پیدا کرده و توانسته در 2 بازی که در آمار از حریف عقب افتاده در نتیجه برنده شود. البته این اتفاق یک عامل دیگر هم داشته است. حضور یک دروازه‌بان خوب در تیم‌های مدعی همین کارکرد را دارد. اینکه در بازی‌هایی که امید گل حریف بیشتر است دروازه‌بان‌ها به میدان آمده و نقش ویژه‌ای در پیروزی تیمشان ایفا کردند و استقلال از این نوع دروازه‌بان‌ها 2 عدد دارد!

سوپرمن‌ها وارد می‌شوند

علیرضا رضایی جوان و حسین حسینی باتجربه به خوبی در این دو بازی این نقش ویژه را ایفا کردند. در هفته‌هایی که رفتن رشید مظاهری به سپاهان می‌توانست کمی هواداران استقلال را نگران کند رضایی و حسینی به خوبی نشان دادند که دروازه آبی‌ها امن است و قرار نیست در دوئل قهرمانی از جانب دروازه استقلال نگران باشد.

حسینی دربازی مقابل ذوب‌آهن واکنش‌های بسیار خوبی داشت که می‌توان برای نمونه به مهار شوت مسعود ابراهیم‌زاده از پشت محوطه جریمه در دقیقه 38 یا شوت محمد خدابنده‌لو در دقیقه 70 اشاره کرد. رضایی هم در بازی با پیکان واکنش‌های فوق‌العاده‌ای داشت و به خصوص بعد از زدن گل اول استقلال نقش زیادی در پیروزی تیمش داشت. این دروازه‌بان در این بازی در یک نمایش فوق‌العاده، 10 شوت در چارچوب حریف را مهار کرد و البته تیر دروازه هم به کمکش آمد تا در یک روز خوب استقلال را به مرحله بعدی برساند. حسینی مقابل ذوب‌آهن و رضایی مقابل پیکان براساس نمرات «متریکا» به عنوان بهترین بازیکنان زمین هم انتخاب شدند تا تاییدی باشد بر نقش اساسی آن‌ها در صعود و 3 امتیاز تیمشان. درخشش این دو دروازه‌بان ارزشی بیش از پیروزی در این دو بازی برای فرهاد مجیدی دارد و خیال کادرفنی را راحت می‌کند که اگر آنها همین روند را حفظ کنند در بازی‌هایی که تیمش تیم برتر میدان نباشد هم می‌تواند در کنفرانس مطبوعاتی از جایگاه مربی برنده صحبت کند و این یعنی یک قدم مهم در راه قهرمانی. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27qovn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


استقلال به دنبال پنجمین پیروزی متوالی/ سایه پرسپولیس اجازه اشتباه نمی دهد

واکنش رضا عنایتی به شکایت از استقلال
باشگاه هوادار ساختار دارد و من کاره‌ای نیستم؛