تاریخ انتشار: 1400/12/01 15:14
کد خبر: 25579

اسلحه پنهان فرهاد؛ 100 دقیقه طلایی برای ارسلان

ارسلان مطهری باز هم به عنوان بازیکن تعویضی منجی فرهاد و استقلال شد.
اسلحه پنهان فرهاد؛ 100 دقیقه طلایی برای ارسلان

تعویض طلایی، لقبی است که شاید کمتر بازیکنی علاقه‌مند به کسب آن باشد. اگرچه این لقب نشان از تاثیرگذاری و اهمیت حضور یک بازیکن دارد اما تعویضی بودن بخشی از این تعریف است که با علاقه بازیکنان جور در نمی‌آید. ارسلان مطهری یکی از بازیکنانی است که این روزها حسابی از او با این تعریف یاد می‌شود و البته او هم از هر فرصتی برای نشان دادن ناراحتی‌اش از این لقب استفاده می‌کند! پیش‌بینی می‌شد که با توجه به وضعیت ارسلان مطهری در تیم فرهاد مجیدی این بازیکن یکی از جداشده‌های زمستانی آبی‌ها باشد. برخلاف تصور اما این اتفاق نیفتاد و مطهری ماندنی شد و هیچ تغییری هم در وضعیتش به وجود نیامده است.

برد خارج از خانه مقابل هوادار

استقلال در بازی پایانی هفته شانزدهم میهمان هوادار بود. بازی دو تیم با تساوی یک بر یک دنبال می‌شد که در دقیقه 62 ارسلان مطهری به عنوان اسلحه پنهان فرهاد مجیدی به میدان آمد. تعویض مجیدی 3 امتیاز شیرین را برای او رقم زد و استقلال با ضربه سر مطهری روی کرنر ارسالی از سمت راست موفق شد میزبان خود را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد.

صعود در جام حذفی با گل مطهری

استقلال در آخرین بازی از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی میهمان پیکان بود. بازی دو تیم با تساوی بدون گل دنبال می‌شد که فرهاد مانند بازی مقابل هوادار تعویض طلایی خود را انجام داد و در دقیقه 73 ارسلان مطهری را به بازی آورد. تلاش دو تیم در طول 90 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید. استقلال در وقت اضافه اول و در دقیقه 92 روی تیزهوشی مطهری به گل برتری رسید تا این‌بار مطهری گل صعود در جام حذفی را زده باشد. 

ارسلان مطهری در بازی با ذوب‌آهن بعد از دقیقه 89 به میدان آمد و این اتفاق حسابی او را ناراحت کرده بود. مطهری بعد از بازی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد این که از شرایطش در استقلال ناراحت است یا نه گفت: «جواب کلیشه‌ای بدهم یا جوابی که خودم می‌خواهم؟ ناراحتم که کم بازی می‌کنم ولی از برد تیمم خوشحالم چون هواداران خوشحال هستند. این حرف را از ته قلبم می‌گوید؛ صبر آتش را گلستان می‌کند».

با این حال به نظر می‌رسد که با هر اتفاقی قرار نیست اوضاع برای مطهری گلستان شود. در بازی با ذوب‌آهن او در حالی فرصت بازی چندانی پیدا نکرد که در دو بازی قبلی عملکرد خوبی داشت. عملکرد مطهری در چند بازی اخیر در این بازه دو هفته‌ای فوق‌العاده بوده است.

این‌بار ارسلان پاس گل داد

ارسلان مطهری با وجود فرصت کمی که در بازی مقابل ذوب‌آهن پیدا کرد تا برای استقلال بازی کند، مقابل تراکتور دوباره به عنوان بازیکن تعویضی تاثیرگذاری خود در ترکیب استقلال را نشان داد. او در تبریز دقیقه 66 به میدان آمد و کمتر از 10 دقیقه بعد با یک پاس گل تیمش را پیش انداخت. در کل عملکرد او در این چهار بازی اخیر، 100 دقیقه حضور در زمین و زدن 2 گل و یک پاس گل است. عملکردی که ارسلان را به یک چهره ویژه و محبوب برای آبی‌ها تبدیل کرده است.

مطهری در این بازی قرار بود خودش را یک قدم به رکورد گلزن‌ترین بازیکن تعویضی لیگ نزدیک کند که در دقیقه پایانی قدر یک موقعیت عالی را ندانست. این بازیکن با زدن 2 گل دیگر به رکورد 16 گل ایمان حیدری مهاجم سابق شاهین بوشهر و پیکان می‌رسد. 

پاس گل مقابل تراکتور اولین پاس گل ارسلان در این فصل است. او کلا با لباس استقلال 3 پاس گل ارسال کرده که تعداد پاس‌هایش در لیگ را به عدد 13 رساند. نکته جالب عملکرد او به عنوان بازیکن تعویضی این است که در نتیجه تاثیرگذار بوده است. از 3 گل او در لیگ، 2 گل باعث شد تا استقلال 3 امتیاز بازی را به دست بیاورد و فقط گل او در برد 3 بر صفر مقابل پیکان تاثیری در برد و باخت تیمش نداشت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dx5vq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 تعویض طلایی، لقبی برازنده آقای گیتاریست !