تاریخ انتشار: 1400/12/01 16:05
کد خبر: 25578

امید پرسپولیس و استقلال به خریدهای تازه؛ تکیه بر بال راست

رامین رضاییان و صالح حردانی، بلافاصله بعد از ورود به پایتخت تبدیل به بازیکنان کلیدی پرسپولیس و استقلال شده‌اند.
امید پرسپولیس و استقلال به خریدهای تازه؛ تکیه بر بال راست

 پرسپولیس این هفته انتقام تنها شکست لیگ برتری‌اش را از آلومینیوم گرفت و توانست با 2 گل، این تیم را شکست دهد. بازی پرسپولیس و آلومینیوم، بیشتر از هر چیز تحت تاثیر بازگشت رامین رضاییان پس از 5 سال بود. رضاییان، تنها چند روز پس از عقد قرارداد با سرخپوشان، در ترکیب اصلی این تیم به میدان رفت و عملکرد تاثیرگذاری هم داشت. ساعاتی قبل از بازی پرسپولیس، استقلال در تبریز موفق به شکست تراکتور شد. بازی که فرهاد مجیدی برای دومین بازی پیاپی، به صالح حردانی در سمت راست تیمش اعتماد کرد. نمایش حردانی، کار وریا غفوری را برای بازگشت به ترکیب اصلی سخت‌تر می‌کند.

ستون تازه پرسپولیس

رامین رضاییان روز 25 بهمن، برای اولین بار در تمرین پرسپولیس شرکت کرد و 29 بهمن، یکی از بازیکنان فیکس این تیم مقابل آلومینیوم بود. عملکرد رضاییان، نشان داد چرا یحیی گل‌محمدی آنقدر سریع تصمیم گرفته روی او در ترکیب تیمش حساب کند. رضاییان در این بازی، هماهنگی بالایی با هم‌تیمی‌هایش نداشت اما به شکل موثری، در کارهای دفاعی و هجومی شرکت می‌کرد. او 2 بار با نفوذ، دروازه حریف را هدف گرفت که یکی از آن‌ها، با کمی دقت بیشتر می‌توانست به گل تبدیل شود. نزدیک شدن رضاییان به عبدی و امیری در خط حمله، همان چیزی بود که پرسپولیسی‌ها از مدافع کناری با خصوصیات او انتظارش را داشتند. دیگر بازیکنان پرسپولیس هم رضاییان را، به عنوان مقصد اصلی پاس‌های‌شان در نظر گرفتند. بر اساس آمار «متریکا»، رضاییان پس از دو مدافع میانی پرسپولیس، از همه هم‌تیمی‌هایش بیشتر توپ را لمس کرد. در کنار او، بیشترین لمس توپ به وحید امیری مربوط می‌شد. بازیکنی که جلوتر از رضاییان، در سمت راست پرسپولیس به میدان رفته بود. نکته‌ای که نشان می‌داد حضور رضاییان، سمت راست پرسپولیس را به نقطه قوت تیم یحیی گل‌محمدی تبدیل کرده است.

جانشین کاپیتان

وریا غفوری این فصل، حضوری بی‌ثبات در ترکیب استقلال داشته و احتمالا، از این به بعد باید بازی‌های بیشتری را با صالح حردانی شریک شود. فرهاد مجیدی که که قصد داشت کوین یامگا را به خط حمله نزدیک کند، صالح حردانی را برای سمت راست به خدمت گرفت و حردانی هم در دو بازی ابتدایی، توانسته توقعات او را برآورده کند. حردانی مقابل تراکتور با وجود حضوری 66 دقیقه‌ای در زمین، توانست تاثیر پررنگی در تیمش داشته باشد. او 2 بار به سمت دروازه حریف شوت زد و یک پاس کلیدی هم به هم‌تیمی‌هایش داد. توقف استقلال و ناکامی این تیم در گلزنی اما، باعث شد مجیدی تصمیم به تعویض او بگیرد. حردانی مقابل ذوب آهن، نقش کمرنگ‌تری در کارهای تهاجمی داشت و در عوض، با 7 عملکرد دفاعی به تیمش در بسته نگه داشتن دروازه کمک کرد. حضور ثابت حردانی در دو بازی اخیر، نشان می‌دهد فرهاد مجیدی به شکل ویژه‌ای روی او حساب کرده است. با این حال رقیبی مثل غفوری، می‌تواند سایه بلندی پشت سر او باشد و با اولین لغزش، جایگاهش را تهدید کند. همانطور که مقابل تراکتور هم، تعویض غفوری با حردانی، راه حل مجیدی برای باز کرده گره بازی بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4byrq8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


درس استقلال به پرسپولیس در روز انتشار یک خبر خوب