تاریخ انتشار: 1400/12/04 14:25
کد خبر: 25449

11 نکته که باید قبل از بازی گل‌گهر سیرجان- پرسپولیس بدانید

در دیداری از هفته نوزدهم، پرسپولیس به مصاف گل‌گهر سیرجان می‌رود.
11 نکته که باید قبل از بازی گل‌گهر سیرجان- پرسپولیس بدانید

پرسپولیس در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته میهمان گل‌گهر سیرجان است. این بازی روز چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ از ساعت ۱۷ به میزبانی سیرجان برگزار خواهد شد. به بهانه این تقابل، نکات مهم این مسابقه مرور شده است.

1- پرسپولیس با ۴۱ امتیاز در رده دوم جدول است. این تیم با پیروزی در این دیدار و در صورت باخت استقلال، شانس صدرنشینی دارد ولی جایگاه این تیم در رتبه دوم با هر نتیجه‌ای تهدید نخواهد شد.

2- گل‌گهر با 28 امتیاز ششم است. اگر این تیم توسط کمیته انضباطی جریمه نمی‌شد در رتبه سوم جای داشت. فشردگی امتیازات در میانه جدول به گونه‌ای است که گل‌گهر با پیروزی در این دیدار می‌تواند در رتبه چهارم جای گیرد و با شکست ممکن است به رتبه نهم سقوط کند.

3- پرسپولیس در ۶ هفته گذشته به ۵ برد و یک تساوی دست یافته است. این تیم در ۴ هفته اخیر به پیروزی رسیده است و در ۹ بازی آخر، ۸ بار برنده شده است. گل‌گهر هم در فرم خوبی قرار دارد. این تیم در ۶ بازی قبلی، ۴ بار به برتری رسیده و ۲ بازی این تیم مساوی شده است. از آخرین باخت گل‌گهر ۸ بازی می‌گذرد.

4- بر اساس آمار «متریکا»، پرسپولیس در مالکیت توپ، نرخ تبدیل شوت به گل، پاس، دقت پاس و دریبل موفق، جزو ۳ تیم برتر لیگ و در زمینه تکل موفق، بدترین تیم لیگ است. گل‌گهر هم در شوت درچارچوب و دقت شوت یکی از ۳ تیم برتر لیگ محسوب می‌شود.

5- گل‌گهر علی‌رغم نمایش مطلوب در یکی دو فصل اخیر آمار خوبی مقابل پرسپولیس ندارد. این تیم، هیچ وقت موفق به شکست دادن پرسپولیس نشده است. نماینده کرمان با دریافت ۱۴ گل در لیگ برتر از هیچ تیمی این قدر گل نخورده و با ۳ شکست به هیچ تیمی بیشتر از این نباخته است. گل‌گهر هرگز موفق به کلین‌شیت مقابل پرسپولیس نشده است. این تیم سنگین‌ترین شکست تاریخش را در لیگ بیستم با نتیجه ۵ بر صفر مقابل پرسپولیس متحمل شده است.

6- این بازی جدال پرافتخارترین تیم و مربی تاریخ لیگ برتر خواهد بود. امیر قلعه‌نویی با ۹ بار پیروزی مقابل پرسپولیس رکورددار غلبه بر این تیم بین مربیان در تاریخ لیگ برتر است. هرچند که این مربی در ۶ مصاف آخر با پرسپولیس تنها یک بار به پیروزی رسیده است. امیر قلعه‌نویی با ۵ شکست مقابل گل محمدی در لیگ برتر به هیچ مربی‌ای به این اندازه نباخته است.

7- مهدی ترابی با ۴ گل بهترین گلزن تقابل‌های گل‌گهر با پرسپولیس است. این بازیکن به جز بازی دور رفت، هر بار که مقابل گل گهر بازی کرده موفق به گلزنی شده است. علیرضا ابراهیمی که هر ۳ گل خود را با پیراهن گل‌گهر زده و اکنون بازیکن پرسپولیس است پس از ترابی در رتبه دوم قرار دارد.

8- امید عالیشاه با نمره 7.21 بهترین بازیکن پرسپولیس و سومین بازیکن برتر لیگ است. سعید صادقی که این روزها در فرم مطلوبی به سر می‌برد با نمره ۷.۱۷ بهترین بازیکن گل‌گهر و پس از عالیشاه چهارمین بازیکن برتر لیگ است. مهدی عبدی با ۵ گل بیشترین گل زده را برای پرسپولیس دارد. سعید صادقی با همین تعداد گل، این عنوان را در گل‌گهر در اختیار دارد.

9- ۳ بازیکن پرسپولیس چند هفته‌ای است که در فهرست مصدومان حضور دارند و در این مسابقه هم غایب خواهند بود. سیامک نعمتی، امید عالیشاه و عیسی آل‌کثیر شرایط بازی در این مسابقه را نخواهند داشت. یونس شاکری از گل‌گهر مدتهاست که به دلیل مصدومیت قادر به حضور در میادین نیست.

10- در ترکیب پرسپولیس، علیرضا ابراهیمی سابقه بازی برای گل‌گهر را دارد. شایان مصلح، یونس شاکری و محمدرضا خانزاده پرسپولیسی‌های گل‌گهر هستند. در ترکیب پرسپولیس بازیکنان متعددی شاگرد قلعه‌نویی بوده‌اند. احسان پهلوان، امید عالیشاه، جلال حسینی، سعید آقایی، علیرضا ابراهیمی، میلاد سرلک و کمال کامیابی‌نیا این بازیکنان هستند. گل‌محمدی هم در گل‌گهر وضعیت مشابهی دارد و امین قاسمی‌نژاد، بهنام برزای، رضا شکاری، سعید صادقی، محمد آقاجانپور، محمدرضا خانزاده، مرتضی تبریزی و یونس شاکری در تیم‌های مختلف زیر نظر سرمربی فعلی پرسپولیس بازی کرده‌اند.

11- محمدحسین ترابیان این بازی را قضاوت خواهد کرد. این داور ۵ بازی در این فصل سوت زده که یک بازی برای پرسپولیس و یک مسابقه برای گل‌گهر بوده است. پرسپولیس در دور رفت با داوری ترابیان فولاد را شکست داده و گل‌گهر هم با قضاوت این داور پیکان را مغلوب کرد که بعدا نتیجه این بازی با رای کمیته انضباطی تغییر کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36eno9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گل گهر برای بخشش منشا مقابل پرسپولیس اقدامی انجام نداده است