تاریخ انتشار: 1400/12/06 19:11
کد خبر: 25360

ستاره جدید استقلال؛ سلمانی مرد گل‌های 3 امتیازی

جعفر سلمانی در سمت چپ توانسته کارنامه‌ای غیرقابل باور از خود در رقابت‌های لیگ بیست و یکم به جای بگذارد و عملکردی خیره‌کننده را به ثبت رسانده است.
ستاره جدید استقلال؛ سلمانی مرد گل‌های 3 امتیازی

یکی از خریدهای جدید این فصل استقلال که فرهاد مجیدی اصرار زیادی به جذب او داشت، جعفر سلمانی است. بازیکن 25 ساله اهل شادگان که توانایی بازی در پست دفاع چپ را دارد اما سلمانی بعد از پیوستنش به استقلال در پستی متفاوت از سوی فرهاد مجیدی به کار گرفته شده و با توجه به سیستم سه دفاعه آبی‌ها، به عنوان وینگ‌بک چپ مشغول به فعالیت است.

 

سلمانی که در صنعت نفت آبادان توسط پائولو سرجیو مربی پرتغالی این تیم کشف شد و سپس زیرنظر دراگان اسکوچیچ در این تیم آبادانی شکوفا شده و توانست در 24 سالگی لژیونر شود، بعد از حضور کوتاه‌مدت در لیگ پرتغال و تیم پورتیموننزه، با نظر مثبت فرهاد مجیدی و پیشنهاد استقلال مواجه شد و تصمیم گرفت تا در 25 سالگی مجدداً به سطح اول فوتبال ایران بازگردد.

سلمانی توانسته در کمتر از یک فصل حضور در استقلال نمایشی خیره‌کننده از خود به جای بگذارد و برخلاف فصول گذشته که سمت چپ آبی‌ها چندان مورد توجه نبود، حالا سمت چپ خط دفاعی استقلال به یک نقطه قوت در این تیم با حضور جعفر سلمانی بدل شده است. سلمانی که در طول 3 سال حضور در صنعت نفت و سپس حضوری کوتاه و یکساله در فوتبال پرتغال در مجموع توانسته بود 4 گل بزند، حالا فراتر از همه انتظارات برای استقلال در 19 بازی لیگ برتر 4 گل زده است!

در میان 4 گل لیگ برتری به ثمر رسیده از سوی سلمانی، 3 گل او برای آبی‌ها 3 امتیازی بوده است. از شوت مهارنشدنی در هفته نخست مقابل هوادار تا گلزنی مقابل سپاهان و درخشش برابر فجرسپاسی، ضمن اینکه در روز برد 3 گله استقلال هم جعفر سلمانی توانست یکی از گل‌های تیمش را به ثمر برساند.

در کنار این آمار ویژه در گلزنی که برای یک مدافع چپ فراتر از حد تصور است، او دو بار هم در نقش گل‌ساز ظاهر شده و توانسته هم گل صعود استقلال به جمع 8 تیم برتر جام حذفی را بسازد و هم اینکه در مقابل ذوب‌آهن، گل 3 امتیازی آبی‌ها را برای کوین یامگا ساخت تا این‌گونه عملاً در 6 پیروزی استقلال (در لیگ برتر و جام حذفی) رد پای درخشش این پدیده 25 ساله به چشم آید.

آمار و ارقام ثبت‌شده توسط جعفر سلمانی به خوبی نشان می‌دهد که اصرارهای مجیدی برای جذب این مدافع چپ بی‌دلیل نبوده و او با شناخت ویژه از توانایی‌های این بازیکن که در تیم ملی از سوی اسکوچیچ حتی در نقش دفاع راست هم به میدان رفته، درخواست جذبش را به مدیران باشگاه استقلال داده است.

جالب آن‌که سلمانی در پست وینگ‌بک چپ استقلال رقیبی چون ابوالفضل جلالی را هم دارد که خود در سایپا یک پدیده بوده اما درخشش فوق‌العاده جعفر سلمانی باعث شده تا او گزینه اول سمت چپ استقلال باشد و جلالی به صورت چرخشی و در فرصت‌های کوتاه زمان بازی در ترکیب آبی‌ها را به دست آورد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l5e7k

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اسکوچیچ علیه استقلال ؛ اقدام عجیب سرمربی تیم ملی