تاریخ انتشار: 1400/12/07 13:59
کد خبر: 25333

منجی پرسپولیس از ازبکستان؛ ملی‌پوش بدون بازی ملی!

شرزود تمیروف قرار است با تشخیص یحیی مهاجم پرسپولیس تا پایان فصل باشد.
منجی پرسپولیس از ازبکستان؛ ملی‌پوش بدون بازی ملی!

 23 ساله و با 185 سانتی‌متر قد از ازبکستان است. این‌ها مشخصات مهاجمی است که گفته می‌شود مورد توجه پرسپولیس قرار گرفته و مذاکرات هم با او انجام شده است. از مهاجم سایه و وینگر چپ و راست به عنوان پست‌هایی که او توانایی بازی کردن در آن را دارد نام برده شده است. شرزود تمیروف همان بازیکنی است که با تشخیص یحیی گل‌محمدی قرار است مشکل خط حمله این تیم را حل کرده و پرسپولیس را در راه رسیدن به جام کمک کند. اینکه آیا بازیکنی که در 18 بازی اخیر خود 8 گل زده می‌تواند همان گمشده پرسپولیس در خط حمله باشد یا نه سوالی است که جوابش نیاز به زمان دارد.

چند بازی چند گل؟

 تجربه نشان داده که کارنامه بازیکنان خارجی هیچ تضمینی برای عملکرد خوب آن‌ها نیست و عملکرد آن‌ها تابع شرایط زیادی است. با این‌حال نگاهی به کارنامه تمیروف تا حدودی توانایی‌های او را نشان می‌دهد. این بازیکن در 18 بازی اخیر خود 8 گل زده است اما نکته این است که 4 گل او مقابل تیم ترمز سورخون به ثمررسیده است. تیمی که پاختاکور در دو دیدار رفت و برگشت به آن‌ها 9 گل زد و 4 گل آن سهم مهاجم مدنظر پرسپولیس بود. 4 گل دیگر او گل‌های حساسی بودند که 2 گل او 3 امتیاز را به تیمش هدیه داده است. این آماری است که نشان می‌دهد تمیروف در گلزنی گزینه فوق‌العاده‌ای نیست اما شاید بتواند عصای دست یحیی باشد. تمیروف در پاختاکور بازیکن بازی‌سازی نشان نداد و حتی یک پاس گل هم به نام خودش ثبت نکرد اما در تیم قبلی‌اش یعنی مشعل مبارک 4 گل برای هم‌تیمی‌هایش ساخته بود. 

در نزدیکی تیم ملی

او بعد از حضور در پاختاکور، ابتدا در ترکیب اصلی قرار نداشت اما فسخ قرارداد ارن دردیوک، مهاجم شناخته شده سوئیسی جا را برای این بازیکن جوان باز کرد. شرزود بعد از حضور در ترکیب اصلی پاختاکور به تیم ملی هم دعوت شد. البته این بازیکن بازی ملی ندارد و برای بازی دوستانه با ژاپن به تیم ملی دعوت شد که این بازی هم برگزار نشد. او قطعا کار سختی برای رسیدن به ترکیب اصلی دارد و البته با توجه به سن و سال او قطعا زمان زیادی برای رقم زدن این اتفاق دارد. 

تمیروف در لیگ قهرمانان آسیا در بازی با تراکتور در دقیقه 60 به میدان آمد و تجربه بازی مقابل تیم‌های ایرانی را هم دارد. او به غیر از این بازی 100 دقیقه دیگر برای تیمش در آسیا به میدان رفته است. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gd6yx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


۴۸ ساعت جادویی برای مهاجم ازبک و پرسپولیس!
نتیجه استعلام نهایی از پاختاکور؛