تاریخ انتشار: 1400/12/09 15:38
کد خبر: 25235

۱۱ نکته که باید قبل از بازی پرسپولیس- مس رفسنجان بدانید

پرسپولیس که در تعقیب استقلال در صدر جدول است به مصاف مس رفسنجان می‌رود.
۱۱ نکته که باید قبل از بازی پرسپولیس- مس رفسنجان بدانید

در آخرین دیدار از هفته بیستم، پرسپولیس و مس رفسنجان با یکدیگر دیدار خواهند داشت. این بازی روز دوشنبه ۹ اسفند ماه از ساعت ۱۹ در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. به بهانه این تقابل، نکات مهم این مسابقه مرور شده است.

1- پرسپولیس با ۴۲ امتیاز در رتبه دوم جدول است. این تیم با از دست دادن امتیاز در هفته گذشته فاصله‌اش با صدر جدول به ۵ امتیاز افزایش یافت و هر اتفاقی که در بازی این هفته این تیم بیافتد رتبه پرسپولیس تغییر نخواهد کرد.

2- مس رفسنجان با ۳۳ امتیاز در رتبه چهارم جدول است و مدعی جدی کسب سهمیه لیگ قهرمانان محسوب می‌شود. مس در صورت پیروزی در این مسابقه می‌تواند جای سپاهان را در رده سوم بگیرد ولی با هر نتیجه‌ای این تیم جایگاه چهارم را از دست نخواهد داد.

3- پرسپولیس در ۶ بازی گذشته به ۴ پیروزی و ۲ تساوی دست یافته است. پرسپولیس در ۵ بازی قبلی خانگی خود برابر حریفان به برتری دست یافته است. مس رفسنجان هم در ۶ بازی اخیر ۳ پیروزی، ۲ تساوی و یک شکست نصیبش شده است.  مس در ۴ بازی قبلی فقط در یک بازی برنده نشده است. 

4- یحیی گل‌محمدی مثل اکثر فصول اخیر، استاد ارائه فوتبال مالکانه نشان داده است. بر اساس آمار «متریکا» پرسپولیس، در مالکیت توپ، پاس و دقت پاس تیم دوم لیگ است. علاوه براین پرسپولیس در دریبل موفق و نرخ تبدیل شوت به گل جزو بهترین تیم‌های لیگ است. مس رفسنجان که آقای گل و آقای پاس گل لیگ را در اختیار دارد در نرخ تبدیل شوت به گل بهترین تیم لیگ است و در شوت و دریبل موفق در جمع ۳ تیم برتر جای دارد.

5- در لیگ بسیار کم گل این دوره، بازی‌های مس رفسنجان و پرسپولیس، پرگل‌ترین بازی‌های این فصل محسوب می‌شوند. دیدارهای مس به طور متوسط 2.42 گل در هر بازی داشته است و در بازی‌های پرسپولیس به طور میانگین ۲.۱۱ گل در هر مسابقه ثبت شده است. پرسپولیس که بهترین تیم دیدارهای خانگی است در تمام مسابقاتی که میزبان بوده موفق به گلزنی شده است.

6- پرسپولیس و مس رفسنجان در حال حاضر با ثبات‌ترین نیمکت را در بین تیم‌های لیگ برتری دارد. یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس تنها مربی است که از اواسط لیگ نوزدهم روی نیمکت تیم خود بدون تغییر باقی مانده است. از لیگ بیستم که مس رفسنجان به لیگ برتر صعود کرده، محمد ربیعی سرمربی آن بوده و این مربی از یک فصل قبل از آن در لیگ یک سرمربی مس رفسنجان شده است.

7- پرسپولیس و مس رفسنجان در لیگ برتر، ۳ بار به مصاف هم رفتند که پرسپولیس ۲ بار برنده شده و یک بازی هم مساوی به پایان رسیده است. مهدی عبدی، مهدی ترابی، جلال حسینی و عقیل کعبی با زدن یک گل گلزنان تقابل‌های قبلی دو تیم هستند.

8- امید عالیشاه با نمره ۷.۲۱ بهترین بازیکن پرسپولیس و سومین بازیکن برتر لیگ است. محسن آذرباد با نمره ۷.۰۳ بهترین بازیکن مس رفسنجان است. این بازیکن که رکورددار پاس گل در این فصل است در ۳ هفته اخیر ۳ پاس گل داده است. بهترین گلزن پرسپولیس مهدی عبدی با ۵ گل است. گادوین منشا با ۱۱ گل بهترین گلزن مس و آقای گل لیگ است. منشا در ۶ فصل حضور در لیگ ایران به ۱۸ تیم مختلف گل زده ولی همچنان در گلزنی به پرسپولیس که یک فصل و نیم در آن بازی کرده ناکام بوده است. منشا مقابل پرسپولیس نه تنها گل و پاس گل نداشته بلکه در ۶ مصاف برابر این تیم هیچ وقت طعم پیروزی را نچشیده است. پرسپولیس تنها تیمی است که منشا در لیگ برتر بیش از یک بار مقابل آن بازی کرده ولی برنده نشده است.

9- محمد انصاری که مدتهاست از مصدومیت رنج می‌برد و گادوین منشا بازیکنان سابق پرسپولیس در مس رفسنجان هستند. علاوه براین فرشاد محمدی‌مهر در پدیده شاگرد یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس بوده است.

10- ۳ بازیکن پرسپولیس هفته‌هاست که از مصدومیت رنج می‌برند و در این مسابقه هم غایب خواهند بود. امید عالیشاه، سیامک نعمتی و عیسی آل‌کثیر شرایط همراهی پرسپولیس در این دیدار را نخواهند داشت ولی خبر بد برای پرسپولیس مصدومیت حامد پاکدل است که در ۳ هفته اخیر برای این تیم گل زده بود.

11- اشکان خورشیدی داور این بازی خواهد بود. این داور ۴ بازی را در این فصل سوت زده است که این اولین قضاوت این داور برای پرسپولیس در این دوره و نخستین داوری خورشیدی برای مس رفسنجان در لیگ برتر خواهد بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3keaa8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تیمی که می‌تواند پرسپولیس را آزار بدهد؛ «مسی‌»ها