تاریخ انتشار: 1400/12/10 23:02
کد خبر: 25175

ترین‌های هفته بیستم؛ ستاره‌هایی برای پرسپولیس

هفته بیستم با اینکه هفته کم بردی بود، اما بیش از هر هفته دیگری، گل زیبا داشت.
ترین‌های هفته بیستم؛ ستاره‌هایی برای پرسپولیس

هفته بیستم با یک نمره بیست برای یحیی گل‌محمدی و شاگردانش همراه شد. آن‌ها برنده مهم‌ترین بازی هفته شدند تا دوئل قهرمانی هیجانی چندین برابر پیدا کند. پرسپولیس در هفته توقف سپاهان و استقلال، برنده هفته بیستم بود که توانست نمایندگان زیادی در ترین‌های هفته داشته باشد. بازیکنان تیم‌های دیگر هم  که در جمع ترین‌ها قرار گرفتند، کمک بزرگی به پرسپولیس کردند. این هفته همچنین هفته گل‌های زیبا بود و یکی از معدود هفته‌هایی بود که کار را برای انتخاب زیباترین گل هفته سخت می‌کرد. 

تیم هفته: نساجی

شاگردان ساکت الهامی ترمز استقلال را کشیدند تا این تیم نتواند اختلاف امتیازش در صدر جدول را با حریفان بیشتر یا حفظ کند. این تیم با کاپیتانی مسعود شجاعی و درخشش دروازه‌بانش توانست مقابل حملات آبی‌ها ایستادگی کند. مسعود شجاعی با 4 پاس کلیدی، 13 نبرد موفق و 5 خطای متحمل شده براساس آمار در تمام فاکتورهای بازی رکورددار بود. خط دفاعی و دروازه‌بان نساجی هم مقابل 16 شوت و 6 شوت در چارچوب آبی‌ها توانستند دروازه خود را بسته نگه دارند. شاید اگر بازیکنان هجومی نساجی دقت بیشتری داشتند و از 11 شوت تعداد بیشتری را داخل چارچوب می‌زدند، می‌توانستند بیش از یک امتیاز از میهمان سرشناس و صدرنشین خود بگیرند.

مربی هفته: یحیی گل‌محمدی (پرسپولیس)

پرسپولیس برای این که نشان دهد همچنان گزینه اول قهرمانی است، باید مس رفسنجان را شکست می‌داد. شاگردان یحیی گل‌محمدی اینکار را با اقتدار انجام دادند و با استفاده از توقف استقلال به 3 امتیازی صدر رسیدند. 9 شوت و 6 شوت در چارچوب آماری است که خبر از بازگشت پرسپولیس به روزهای خوبش می‌دهد. مهدی عبدی هم که به نظر می‌رسد با درخشش حامد پاکدل انگیزه‌های مضاعفی پیدا کرده است، ابزار خوب یحیی برای رسیدن به این پیروزی بود. همچنین باز هم یک تعویض خوب از یحیی رد پای او روی این برد را باقی گذاشت. علی شجاعی که به جای میلاد سرلک مصدوم به میدان آمده بود یک گل ساخت و بازی خوبی  انجام داد.

بازیکن هفته: سعید صادقی (گل‌گهر)

شاگردان امیرقلعه‌نویی یک پیروزی ارزشمند مقابل صنعت نفت آبادان به دست آوردند و این 3 امتیاز را بیش از هر کسی مدیون سعید صادقی هستند. ستاره این روزهای لیگ برتر در این بازی 2 گل زد. گل دوم صادقی یک گل انفرادی بسیار زیبا بود؛ تنها گل 3 امتیازی این هفته. صادقی در این بازی علاوه بر این 2 گل، یک کمک بزرگ به پرسپولیس هم کرد. او باعث شد تا طالب ریکانی اخراج شود و علاوه بر این که احتمال بازگشت صنعت نفت در دقایق باقی‌مانده وقت اضافه را کم کرد، برای بازی هفته بعد به پرسپولیس هم کمک کرد. سعید صادقی با این دو گل با آمار 7 گل و 7 پاس گل آماری شگفت‌انگیز از خود ثبت کرده است. 

گل هفته: محمد عباس‌زاده  (تراکتور)

 

گل دوم تراکتور حاصل یک ضربه بسیار زیبا از محمد عباس‌زاده و یک تشخیص زیباتر از کمک داور بازی بود! در حالی که گزارشگر بازی و داور تصور می‌کردند ضربه ایستگاهی عباس‌زاده به تیر دروازه برخورد کرده است کمک داور با تشخیص فوق‌العاده‌اش یکی از زیباترین گل‌های هفته را تایید کرد. ایستگاهی عباس‌زاده به جایی زده شد که هیچ کاری از دست رشید مظاهری برنیامد و او امیدوار بود تیر دروازه نجاتش دهد اما توپ بعد از برخورد با تیر وارد دروازه شد. 

پاس گل هفته:  کی‌روش استنلی (گل‌گهر)

 

در بازی با گل‌گهر دو گل به نام سعید صادقی ثبت شد اما در گل اول می‌توان نقش پاس زیبای کی‌روش استنلی را مهم‌تر از ضربه صادقی دانست. این مهاجم بلند قامت که پیش از این بیشتر توانایی‌اش با سر را به نمایش گذاشته بود، در یک صحنه با جا گذاشتن دروازه‌بان حریف با استفاده از قدرت بدنی‌اش توپ را در آستانه دروازه به سعید صادقی رساند. در روزی که کی‌روش هیچ شوتی به سمت دروازه حریف نزد، با گل‌سازی به تیم امیر قلعه‌نویی کمک کرد.

چهره ویژه: علیرضا حقیقی (نساجی)

براساس آمار «متریکا»، بهترین بازیکن بازی استقلال و نساجی علیرضا حقیقی بود. بازیکنی که عملکرد او در طول بازی هم بارها به چشم آمد. حقیقی در یک سال خوب، دومین کلین‌شیت خود را مقابل آبی‌ها رقم زد. اولین کلین‌شیت او در بازی رفت رقم خورده بود. استقلال در این بازی 6 شوت در چارچوب داشت که حقیقی همه را مهار کرد و 2 امتیاز خیلی مهم را از شاگردان فرهاد مجیدی گرفت. پرسپولیسی‌ها کم شدن فاصله‌شان با صدر را بیش از هر کسی مدیون بازیکن اسبقشان هستند. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/488kdw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


داور پنالتی استقلال را نگرفت/ تساوی قبل از دربی خوب نبود/ ۸ امتیاز سوخته کار دست استقلال می‌دهد