تاریخ انتشار: 1400/12/11 17:30
کد خبر: 25141

بررسی خرید تازه پرسپولیس در خط حمله؛ پرریسک اما هیجان انگیز!

پرسپولیس بعد از تجربه چند خرید ناموفق خارجی، سراغ بازیکنان آسیایی رفته و شرزود تمیروف، آخرین نمونه آن‌ها محسوب می‌شود.
بررسی خرید تازه پرسپولیس در خط حمله؛ پرریسک اما هیجان انگیز!

 پرسپولیس از خرید بازیکنان خارجی در سال‌های اخیر، خاطرات خوبی ندارد. بجز بشار رسن، تقریبا هیچکدام از آن‌ها، نتوانستند به بازیکن موثری برای پرسپولیس تبدیل شوند. بیشتر آن‌ها هم پرونده دردسرسازی برای این تیم در فیفا درست کردند. شرایط عجیب پرسپولیس در این فصل و محرومیت‌های مقطعی آن‌ها از خرید بازیکنان خارجی، باعث شده به اجبار سیاست تازه‌ای در پیش بگیرند. آن‌ها پس از دو بازیکن جوان تاجیکستانی، سراغ یک بازیکن جوان ازبک رفته‌اند. سیاست تازه‌ای که شاید، نتیجه بهتری هم برای آن‌ها داشته باشد.

از هافبک به حمله

شرزود تمیروف 23 ساله، آخرین خرید پرسپولیس در این فصل محسوب می‌شود. بازیکنی که روند رو به رشدی داشته و فصل گذشته، توانست بهترین روزهای دوران بازی‌اش را پشت سر بگذارد. همین موضوع، پرسپولیسی‌ها را به آینده تمیروف امیدوار می‌کند. تمیروف، فوتبالش در سطح بزرگسالان را از خط هافبک شروع کرد و به مرور، جلوتر آمد. او ابتدا در سن 20 سالگی، هافبک میانی بود. علاقه او به شرکت در کارهای هجومی، باعث شد پس از ترک نسف قرشی و پیوستن به مشعل مبارک، تبدیل به وینگر شود. او در مشعل مبارک، گل‌های مهمی ساخت و به پاختاکور رفت. تمیروف در پاختاکور، به خط حمله منتقل شد و به عنوان مهاجم نوک بازی کرد. پستی که پرسپولیسی‌ها در روزهای مصدومیت عیسی آل‌کثیر، بیشتر از هر پست دیگری به آن نیاز دارند. احتمالا تمیروف در پرسپولیس هم، بیشتر مهاجم هدف خواهد بود. به خصوص که در پست وینگر، تیم گل‌محمدی ستاره‌های بزرگی در اختیار دارد.

آمار خوب گلزنی

فصل پیش، بهترین فصل دوران بازی تمیروف بود. او در لیگ سال 2021 ازبکستان، پیراهن پاختاکور را پوشید و همراه این تیم، قهرمان ازبکستان شد. تمیروف پس از دراگان چران مهاجم بزرگ پاختاکور، دومین گلزن این تیم در سوپرلیگ ازبکستان بود. آن هم در شرایطی که فصل را، روی نیمکت آغاز کرد و تا هفته نهم، فقط 3 دقیقه در زمین بود. کنار گذاشتن ارن دردیوک، به تمیروف فرصت بازی‌های بیشتر داد و او در خط حمله، برای پاختاکور بازی کرد. تمیروف 5 بازی ابتدایی در ترکیب اصلی پاختاکور، 4 گل زد و آمار خوبی داشت. با این حال، دوباره نیمکت‌نشین شد و تا هفته بیستم، فقط دقایق پایانی به زمین می‌رفت. سرانجام در هفته‌های پایانی، او دوباره به ترکیب اصلی رسید و با زدن 4 گل دیگر، فصل را با آماری نسبتا خوب به پایان رساند. تمیروف 10 بازی در ترکیب اصلی پاختاکور، 8 گل زد و در هشت بازی به عنوان بازیکن ذخیره، نتوانست گلی برای این تیم بزند. او در بیشتر بازی‌هایی که به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شد، پس از دقیقه 85 به زمین رفت و فرصت چندانی نداشت.

نگرانی و امیدواری

تمیروف هنوز، ستاره بزرگی در فوتبال ازبکستان نیست. او در پاختاکور، قهرمان این کشور هم فقط 10 بازی از 26 بازی لیگ، مهره ثابت تیمش بود. حدود یک ماه پیش، برای اولین بار فرصت بازی در تیم ملی ازبکستان را به دست آورد و بازی دوستانه با سودان جنوبی، 18 دقیقه بازی کرد. با این حال، روند رو به پیشرفت و سن و سال او، برای پرسپولیسی‌ها امیدوار کننده است. تمیروف فصل پیش، هر 106 دقیقه یک گل برای پاختاکور زد. گل‌هایی که همگی، در جریان بازی زده شدند. او با وجود راست پا بودن، با هر دو تا به راحتی به سمت دروازه حریف ضربه می‌زند و آمادگی جسمانی بالایی هم دارد. اگر مسیر پیشرفت او از نسف قرشی به پاختاکور ادامه پیدا کند، پرسپولیسی‌ها می‌توانند به آینده‌ای بهتر با این مهاجم دو پا، امیدوار باشند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qakzn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خبری عجیب از پرسپولیس ؛ ستاره یحیی تهدید به جدایی کرد