تاریخ انتشار: 1400/12/12 23:28
کد خبر: 25098

یزدانی در مسیر استقلالی سابق؛ ملی‌پوش لیگ یکی

سیاوش یزدانی می‌تواند بعد از سال‌ها، به اولین بازیکن لیگ یکی تبدیل شود که در یک بازی رسمی برای ایران بازی می‌کند.
یزدانی در مسیر استقلالی سابق؛ ملی‌پوش لیگ یکی

سیاوش یزدانی عازم انزلی شده تا نیم فصل دوم، برای ملوان به میدان برود. یزدانی سرباز سپاه بود اما با توجه به بسته شدن پنجره نقل و انتقالات لیگ برتر، نمی‌توانست برای فجرسپاسی بازی کند. به همین دلیل هم یگان خدمتی او تغییر کرده است تا به لیگ یک برود و پیراهن ملوان را بپوشد. 15 هفته از لیگ یک باقی مانده و ملوان صدرنشین، شانس اول صعود محسوب می‌شود. با اضافه شدن سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند، آن‌ها شانس بیشتری برای صعود خواهند داشت. یزدانی در ملوان علاوه بر صعود به لیگ برتر، می‌تواند اتفاق ویژه دیگری را تجربه کند. بازی در تیم ملی برای یک بازیکن لیگ یکی، اتفاقی کم سابقه در فوتبال ایران است.

یزدانی در اردوهای اخیر تیم ملی، پای ثابت لیست دراگان اسکوچیچ بوده و به صورت ثابت، در اردوهای ایران حضور دارد. او در بازی آخر ایران با امارات، دقایق پایانی فرصت بازی پیدا کرد. با توجه به قطعی شدن صعود تیم ملی به جام جهانی، یزدانی احتمالا در بازی‌های آینده با کره جنوبی و لبنان، شانس بیشتری برای بازی خواهد داشت. بعید است حضور اجباری در لیگ یک، باعث شود اسکوچیچ روی نام یزدانی خط قرمز بکشد و یزدانی، می‌تواند به تنها سهمیه لیگ یک در لیست و ترکیب تیم ملی تبدیل شود.

مارک ویلموتس در دوران کوتاهی که سرمربی تیم ملی بود، چند بازیکن از لیگ یک را هم به اردوی اولیه تیم ملی دعوت کرد. هر چند نه لیست او برای بازی رسمی بود، نه آن بازیکنان قرار بود در اردوی نهایی حضور داشته باشند. بجز این مورد، دعوت شدن بازیکن لیگ یکی به تیم ملی موضوعی کم سابقه است. چه برسد به اینکه آن بازیکن، در ترکیب تیم ملی به میدان برود. مهمترین نمونه در این زمینه، سیروس دین‌محمدی است. دین‌محمدی قبل از حضور در استقلال، بازیکن تراکتور و شهرداری تبریز بود. تراکتور در این مدت، یک بار سقوط کرد و شهرداری هم در سطح اول فوتبال ایران بازی نمی‌کرد. با این حال، دین‌محمدی جایگاهش در تیم ملی را از دست نداد و چه در انتخابی جام جهانی و چه در جام جهانی، جزو بازیکنان مهم تیم ملی بود. حالا یزدانی می‌تواند پس از سال‌ها، خاطره او را زنده کند و به عنوان بازیکنی لیگ یکی، با پیراهن سفید تیم ملی وارد زمین شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27qjpn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



محل تمرین تیم ملی فوتبال لبنان پیش از بازی با ایران تغییر می‌کند