تاریخ انتشار: 1400/12/14 23:33
کد خبر: 25019

رکوردشکنی در صدر و قعر؛ اختلاف طبقاتی تاریخی!

استقلال با بهترین و پدیده با بدترین عملکرد خود فاصله زیادی میان صدر و قعر جدول ایجاد کرده‌اند.
رکوردشکنی در صدر و قعر؛ اختلاف طبقاتی تاریخی!

 جدول لیگ بیست‌و‌یکم تا هفته بیستم یکی از با فاصله‌ترین جداول تاریخ لیگ برتر است و این فاصله و اختلاف طبقاتی احتمالا تا پایان فصل پابرجا بماند و حتی میزان آن بیشتر هم بشود. این ناعدالتی از سر جدول تا ته جدول به بیشترین میزان خود رسیده و احتمالا رکورد تاریخ لیگ را بشکند.

سرخابی‌های مقتدر

استقلال در حال حاضر با 48 امتیاز صدرنشین لیگ است. علاوه بر این که تیم فرهاد مجیدی بهترین عملکرد و آمار استقلال در تاریخ لیگ را رقم زده است در بعضی از فاکتورها حتی توانسته رکوردهای لیگ را جابجا کند. تیمی که در پایان هفته بیستم بدون باخت باقی مانده و با 48 امتیاز بهترین تیم تاریخ لیگ برتر تا این مقطع است. اعداد تک رقمی ارزشمندی در ستون عملکرد آبی‌ها این رکورد را رقم زده است. صفر باخت، 6 گل خورده و 6 تساوی در نهایت این عنوان را نصیب استقلال کرده است. البته در این میان از حکم کمیته انضباطی و سه امتیازی که به این تیم داده شد هم باید یاد کرد که کار آبی‌ها را برای ثبت رکوردهایشان راحت‌تر کرد.

پرسپولیس این فصل بعد از مدت‌ها خرق عادت کرده و فعلا در صدر حضور ندارد اما دلیلی ندارد که آنها جایشان در این رکوردها خالی باشد. شاگردان یحیی گل‌محمدی با 45 امتیازی چهارمین تیم برتر تاریخ لیگ برتر تا این هفته از رقابت‌ها محسوب می‌شوند. تفاوت عملکرد قرمزها با سال‌های گذشته را می‌توان در دورقمی‌شدن گل‌های دریافتی‌شان جست و جو کرد. 13 گل خورده آماری است که پرسپولیس در این چند سال اخیر چندان به آن عادت نداشته است. یک باخت و 6 تساوی مانند استقلال فعلا شاگردان یحیی را در رده دوم قرار داده است. آنها با وجود یک فصل پرفراز و نشیب و دوری از صدر باز هم در میان ترین‌های تاریخ لیگ برتر جایی برای خود دست و پا کرده‌اند.

جمع بدترین‌ها در قعر

هر چه در بالای جدول از بهترین‌ها گفتیم با رفتن به رده‌های پایانی جدول باید از بدترین‌ها بگوییم. پدیده از همان هفته‌های ابتدایی فصل با نتایجی که گرفت عنوان بدترین تیم تاریخ لیگ را از آن خود کرد و تا هفته بیستم از این عنوان محافظت کرده است! تیمی که از نحوه ورودش به لیگ مشخص بود حرف‌های زیادی برای گفتن نخواهد داشت. اگر در بالای جدول اعداد یک رقمی نقش زیادی در ثبت رکوردها داشتند در پایین جدول هم همین‌طور است. یک برد، 5 مساوی و 9 گل زده و 8 امتیاز آماری است که پدیده را به انتهای جدول چسبانده و امید زیادی برای جدایی آنها از این رتبه وجود ندارد.

تیم بالایی آنها هم شرایط چندان بهتری ندارد. نفت مسجدسلیمان هم از نظر نتیجه‌گیری ششمین تیم ضعیف تاریخ لیگ برتر است. نتایجی که با همکاری فراز کمالوند و محمود فکری رقم خورده است. 2 برد، 6 تساوی، 8 گل زده و 12 امتیاز آنها را پانزدهم‌نشین کرده است. این تیم البته با یکی، دو برد شاید بتواند کمی به آمدن امیدار شود اما امید به برد این تیم هم از همان آمار تک رقمی است!

این نتایج باعث شده تا هفته بیستم لیگ بیست و یکم بیشترین فاصله میان صدر و قعر جدول (40 امتیاز) رقم بخورد و احتمالا تا پایان فصل هم باقی بماند و به این ترتیب یک لیگ ناعادلانه با هم‌نشینی بهترین‌ها و بدترین‌ها رکوردهای تاریخ لیگ برتر را جابجا خواهد کرد. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v5pmn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نکته‌ای که استقلال - گل‌گهر را جذاب می‌کند