تاریخ انتشار: 1400/12/15 12:35
کد خبر: 24994

جنجال بر سر مدافع جدید «مجیدی»؛ «سیلوا» می‌تواند برای استقلال بازی کند؟

شرایط سازمان لیگ برای جذب بازیکن خارجی، استقلالی‌ها را حسابی با چالش روبرو کرده است.
جنجال بر سر مدافع جدید «مجیدی»؛ «سیلوا» می‌تواند برای استقلال بازی کند؟

سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند بالاخره وضعیتشان مشخص شد و باید برای گذراندن خدمت سربازی برای تیم ملوان به میدان بروند. با جدایی این دو مدافع میانی از جمع استقلالی‌ها، فرهاد مجیدی برای اینکه دستش در ادامه فصل خالی نماند، در تلاش است یک مدافع میانی خارجی را به استقلال بیاورد. 

 

«رافائل سیلوا» برزیلی مدافع مورد نظر مجیدی شب گذشته به تهران آمد. این مدافع ۲۹ ساله و ۱۹۳ سانتی‌متری، در شهر کویابا در غرب برزیل به دنیا آمده است. او فوتبالش را از تیم ریو پِرِتو برزیل آغاز کرد و سپس راهی تیم پونته‌پرتا شد و حضور در سری‌آ و سری‌بی برزیل را تجربه کرده است. بوآ اسپورتو، کریسیوما و گویاس در سری‌بی برزیل دیگر تیم‌هایی هستند که سیلوا تجربه پوشیدن پیراهن آن‌ها را در کارنامه دارد. این مدافع باتجربه پس از چند سال حضور در سری‌بی، در سال ۲۰۱۸ راهی تیم بوآویشتا پرتغال شد و یک فصل هم برای این تیم به میدان رفت. او در سال ۲۰۱۹ راهی تیم الفیصلی عربستان شد و در این مدت ۷۴ بار برای این تیم به میدان رفت و فصل گذشته هم توانست با الفیصلی عنوان قهرمانی جام‌حذفی عربستان را کسب کرده و سهمیه مستقیم آسیایی را به دست بیاورد.

سیلوا بعد از حضورش در ایران، حسابی بازی کردنش برای استقلال با حاشیه روبرو شده است. برخی اعتقاد دارند این بازیکن با توجه به دستورالعمل بازیکنان خارجی، نمی‌تواند با استقلال قرارداد ببندد و استقلالی‌ها معتقدند او هیچ مشکلی برای حضور در جمع شاگردان فرهاد مجیدی ندارد.

تیم او در جمع 6 تیم نبوده

پرسپولیسی‌ها در هفته‌های گذشته در تلاش بودند یک مهاجم پرتغالی جذب کنند که با توجه به دستورالعمل جذب بازیکنان خارجی چون مهاجم مدنظر آن‌ها شرایط حضور در لیگ برتر ایران را نداشت، نتوانستند او را به خدمت بگیرند. در یکی از بندهای این دستورالعمل آمده است؛ «بازیکنان شاغل در لیگ‌های کشورهای ژاپن، کره‌جنوبی، قطر، امارات، استرالیا، عربستان، چین ازبکستان، عراق و نیوزلند آخرین باشگاهی که قبل از پیوستن به تیم‌های ایرانی در آن بازی کرده‌اند، باید یکی از 6 تیم برتر لیگ این کشور باشد و حداقل 8 بازی رسمی در لیگ و جام حذفی داشته باشند».

سیلوا قبل از حضور در ایران، برای باشگاه الفیصلی عربستان بازی کرده است. این بازیکن فصل گذشته همراه با این باشگاه عربستانی به مقام نهم در لیگ این کشور رسیده و در این فصل هم تیم او در زمان جدایی این بازیکن برزیلی نتوانسته در بین 6 تیم برتر لیگ عربستان قرار بگیرد. با توجه به وضعیت تیم سابق این مدافع برزیلی، سیلوا با توجه به قانون نقل‌و انتقالات ایران نمی‌تواند با استقلال قرارداد امضا کند. 

دو فصل پیش پنجم شده!

استقلالی‌ها که سیلوا را برای عقد قرارداد به تهران کشانده‌اند، معتقدند او 2 فصل قبل، فصل 20-2019 همراه با الفیصلی به مقام پنجم لیگ عربستان رسیده و به همین دلیل هیچ مشکلی برای حضور در جمع آبی‌ها ندارد. در بندی که مربوط به حضور بازیکن در جمع 6 تیم برتر لیگ چند کشور شده، نوشته نشده که بازیکن در دو فصل گذشته باید ششم می‌شد اما استقلالی‌ها اعتقاد دارند که با توجه به بند یکی که این بند به آن ارجاع داده شده، در اینجا هم می‌توانند به دو فصل گذشته استناد کنند و مدافع برزیلی مشکلی برای پیوستن به جمع آبی‌ها ندارد.  

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4y85pm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


روزهای سخت تیم حقوقی استقلال؛ یزدانی و مرادمند در لباس سربازی