تاریخ انتشار: 1400/12/15 14:15
کد خبر: 24988

چشم پرسپولیس به‌دست امیر

پرسپولیس در هفته۲۱ لیگ برتر امشب میهمان آبادانی‌هاست و استقلال از گل‌گهر میزبانی می‌کند؛ جدال مجیدی و قلعه‌نویی چیزی فراتر از فوتبال است و خیلی بیشتر از ۳ امتیاز دارد.
 چشم پرسپولیس به‌دست امیر

هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال ایران امروز برگزار می‌شود. ثلث دوم این رقابت‌ها هفته گذشته تمام شد و بعد از ۲۰بازی استقلال با کسب بالاترین رکورد تاریخ این رقابت‌ها در صدر قرار گرفت. استقلال ۴۸امتیازی است و در تاریخ ۲۰ساله این مسابقات تا به‌حال هیچ تیمی بعد از ۲۰بازی به این سطح از امتیاز نرسیده بود. با وجود رکوردشکنی و شکست‌ناپذیری استقلال اما این تیم همچنان یک تعقیب‌کننده جدی دارد و سرخپوشان پرسپولیس در رقابت با این تیم پا پس نکشیده‌اند. امروز استقلال در زمین خودش بازی می‌کند و پرسپولیس در آبادان میهمان است اما با وجود این ممکن است کار آبی‌پوشان سخت‌تر از رقیب سرخپوش باشد. چون آنها با کسی بازی دارند که انگیزه‌ای فراتر از معمول برای امتیاز گرفتن در این بازی دارد.

بازی هزار امتیازی

استقلال از ساعت۱۷:۳۰ امروز در ورزشگاه آزادی میزبان گل‌گهر و امیر قلعه‌نویی است. فرهاد مجیدی به‌عنوان سرمربی استقلال تا به‌حال ۵ بار با تیم‌های قلعه‌نویی روبه‌رو شده و از این ۵تقابل حتی یک امتیاز هم به قلعه‌نویی نرسیده است. ۴بازی اول آنها با برتری استقلال تمام شد و پنجمین بازی هم همین مسابقه رفت امسال بود که با تساوی بدون گل در سیرجان به پایان رسید اما بعدا با حکم کمیته انضباطی ۳ بر صفر به سود استقلال شد. بنابراین قلعه‌نویی هنوز نتیجه دلخواهش را مقابل شاگرد سابقش نگرفته است. همه می‌دانند که این دو نفر رابطه خوبی با یکدیگر ندارند و کنایه‌هایی که دو طرف هر بار به بهانه‌ای نثار هم می‌کنند گویای همه‌چیز هست. احتمالا اگر به قلعه‌نویی حق انتخاب بدهند که بین بردن استقلال و بردن ۹بازی دیگرش فقط یک گزینه را انتخاب کند، او بردن مجیدی را انتخاب می‌کند و از خیر بقیه بازی‌ها می‌گذرد. تیم قلعه‌نویی در ۴بازی اخیرش ۳بار پیروز شده و فقط مقابل پرسپولیس به مساوی رضایت داده است. این تیم در ۱۰بازی اخیر بی‌شکست بوده و اساسا در طول این فصل فقط یک‌بار در زمین مسابقه شکست خورده است. تیم مجیدی بعد از رفتن سربازها با ترکیب جدید دفاعی‌اش هنوز گلی دریافت نکرده اما برای بسته نگه داشتن دروازه‌اش مقابل کی‌روش استنلی و بهترین بازیکن لیگ یعنی سعید صادقی کار سختی خواهد داشت.

پرسپولیس طالب دارد، آبادان نه

پرسپولیس بعد از برد باارزش هفته گذشته امشب در آبادان میهمان صنعت‌نفت است. سرخپوشان به توقف احتمالی استقلال در مقابل قلعه‌نویی خیلی امیدوارند اما این توقف احتمالی زمانی اثرگذار خواهد بود که خود پرسپولیس بتواند از سد برزیلی‌های رده هشتمی عبور کند. صنعت‌نفت با ۴برد و ۲مساوی توانست ۶هفته را بی‌شکست سپری کند اما هفته گذشته گل‌گهر طلسم‌های این تیم را شکست و کار پرسپولیس را تا حدود زیادی آسان کرد. در بازی با گل‌گهر هم طلسم نباختن آبادانی‌ها شکسته شد و هم طالب ریکانی ستاره این تیم کارت قرمز گرفت تا این هفته مقابل پرسپولیس غایب باشد. البته تیم یحیی هم مصدومان زیادی دارد و میلاد سرلک هم بعد از آسیب‌دیدگی هفته گذشته به این بازی نرسیده است. پرسپولیس در ۲هفته باقیمانده تا داربی باید در زمین نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان به میدان برود. بازی‌های مرموزی که در عین سادگی می‌توانند برای قرمزها خیلی سخت و دردسرساز شوند.

بالاخره می‌بری سپاهان؟

از ۲تیم صدرنشین که بگذریم، مهم‌ترین بازی‌های امروز را باید در اهواز و اصفهان تماشا کرد. سپاهان بعد از خروج از کورس قهرمانی، حالا برای کسب رتبه سوم هم دردسرهایی دارد. زردها در ۶بازی اخیر فقط یک‌بار پیروز شده‌اند که آمار عجیبی برای آنهاست. ولی شاگردان نویدکیا امروز با فجرسپاسی قعرنشین و کم‌رمق بازی دارند و لابد اینجا دیگر می‌توان از آنها انتظار برنده شدن داشت. فولاد هم در اهواز میزبان ذوب‌آهنی است که هفته گذشته بالاخره بعد از ۷هفته گل زد و پیروز شد. فولاد در نیم‌فصل دوم متحول شده و بازی‌های لیگ را به چشم بازی‌های تدارکاتی برای لیگ قهرمانان نگاه می‌کند. مس رفسنجان هم بعد از باخت به پرسپولیس، امروز میزبان نفت مسجدسلیمان خواهد بود. از ما نشنیده بگیرید اما بازی پیکان و نساجی در تهران هم یکی از بازی‌های زیبای این هفته خواهد بود. حیف که این بازی پخش زنده ندارد و به سختی می‌توان به تماشای آن نشست.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4p5jp6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مظلومی: ما هنوز بلاتکلیف هستیم