تاریخ انتشار: 1400/12/17 23:44
کد خبر: 24856

ستاره باش و لیگ را توفانی تمام کن

انتظار بی‌صبرانه هواداران پرسپولیس برای عقد قرارداد با رضا اسدی، برخلاف پیش‌بینی‌ها درباره تاثیرگذاری وی، پیش رفته و در روزهای پایانی شاید یک اتفاق ویژه همه چیز را تغییر دهد.
ستاره باش و لیگ را توفانی تمام کن

رضا اسدی که طی فصول اخیر نیز همواره موردتوجه پرسپولیس قرار داشت، در نهایت بعد از حرف و حدیث فراوان شرایط عقد قرارداد با سرخ‌پوشان را به‌دست آورد تا وارث جدید شماره هشت این تیم باشد. هواداران پرسپولیس که بعد از جدایی احمد نوراللهی در شوک بزرگی فرو رفته بودند، بی‌صبرانه در انتظار بازیکنی بودند که شاید خلا بزرگ این جدایی را پوشش دهد. نوراللهی در فصل گذشته یکی از ستاره‌هایی بود که قهرمانی پنجم سرخ‌ها به عملکرد فوق العاده‌اش گره خورده بود و در نهایت اما تصمیم به جدایی گرفت.

اسدی که بحث زیادی درباره انتقالش به پرسپولیس شکل گرفته بود، در نهایت به این وصال رسید و انتظار می‌رفت با پوشیدن پیراهن شماره هشت در قامت ستاره جدید این تیم ظهور کند و حتی جایگاه خود را در تیم ملی نیز به‌دست بیاورد. اما شرایط برخلاف انتظارات پیش رفت؛ پرسپولیس که در این فصل کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک، رضا اسدی و حتی محمد شریفی را در پست هافبک دفاعی در اختیار داشت، رقابت را در بالاترین حد در این پست دنبال کرد و در نهایت هم این کامیابی نیا و سرلک بودند که جایگاه ثابت خود را به‌دست آوردند.

فصل طبق انتظار این هافبک تازه‌وارد برای او استارت خورد و حتی در اولین بازی برابر فولاد خوزستان موفق به ثبت گل شد. اما بعد از 5 بازی حضور فیکس، با تغییر سیستمی که این تیم و یحیی گل محمدی در هفته ششم برابر نفت آبادان داشت و استفاده از یک هافبک دفاعی تخصصی (میلاد سرلک) او اولین تجربه نیمکت نشینی‌اش را پشت سر گذاشت. اتفاقی که باعث شد تا هفته نهم، چهار بازی را دور از ترکیب پشت سر بگذارد و در نهایت در هفته دهم تنها برای دقایقی فرصت بازی بیاید. او اما در همان چهار دقیقه‌ای که مقابل پیکان به میدان فراخوانده شد توانست یک پاس گل نصیب تیمش کند. اما این موضوع هم عامل بازگشت وی به ترکیب نشد و در بازی بعدی تنها فرصت بیشتری به‌عنوان بازیکن تعویضی نصیب خود دید. پرسپولیس به سیستم دو هافبک دفاعی بازگشت و این‌بار کمال کامیابی‌نیا و میلاد سرلک جایگاه تثبیت شده‌ای برای خود شکل داده بودند و اسدی برابر تیم‌های اسبق خود (سپاهان و تراکتور) هم دقایق کوتاهی شانس همراهی تیمش را یافت تا انتقادات نسبت به این خرید پر سر و صدا بیشتر از همیشه شود؛ حتی کار به جایی رسید که در وقت‌های تلف شده به‌عنوان یار تعویضی فرصت بازی یافت. از دست رفتن روحیه این بازیکن در بازی سوپرکاپ کاملا نمایان شد و او علی‌رغم فرصت کوتاهی که برابر فولاد برای فرار از شکست تیمش یافت، کاملا بی‌انگیزه نشان داد و انتقادات را به اوج خودش رساند و البته با یک تصمیم احساسی و انتشار یک استوری جنجالی، فضای هواداری را هم علیه خود کرد.

بعد از آن شکست و انتقادات اما اسدی با یک بازگشت بزرگ و گلزنی در جدال با آلومینیوم اراک علی‌رغم فرصت 8 دقیقه‌ای‌اش، هواداران و کادرفنی این تیم را هم امیدوار کرد. اما این گلزنی هم به نظر برای بازگشت به ترکیب اصلی کفایت نمی‌کرد و در دیدار بعدی نیز از سوی یحیی گل محمدی به‌عنوان بازیکن جانشین فرصت بازی یافت. اسدی در دو بازی اخیر این تیم علی‌رغم مصدومیت میلاد سرلک هم به‌عنوان زوج کامیابی‌نیا فرصت بازی نیافته و در آخرین جدال سرخ‌پوشان برابر نفت آبادان به‌عنوان بازیکن تعویضی فرصتی 30 دقیقه‌ای یافت و علی‌رغم تلاشی که داشت نتوانست راهگشای تیمش برای فرار از شکست باشد.

فرصت 9 هفته‌ای برای نمایش توانایی شماره هشت

اکنون 9 هفته به پایان فصل باقی‌مانده است و نه کادرفنی پرسپولیس و نه هواداران این تیم، همچنان به دستیابی به عنوان قهرمانی نا امید نیستند و فاصله 6 امتیازی نیز آنها را از هدفی که دنبال می‌کنند؛ دور نکرده است. اسدی نیز به‌عنوان مهره‌ای که در راستای تکرار دستیابی به‌عنوان قهرمانی جذب این تیم شده، مطمئنا بازیکنی است که قادر است معادلات را در فرصت باقی‌مانده تغییر دهد. بازیکنی که نیازمند همان اعتمادبه‌نفس و باوری است که در روزهای پیش از انتقال به پرسپولیس از هواداران این تیم دریافت می‌کرد. او علی‌رغم حضور 513 دقیقه‌ای در ترکیب این تیم، با دو گل زده و یک پاس گل از حیث تاثیرگذاری در نتیجه، پنجمین بازیکن تیمش محسوب می‌شود. باید دید اسدی قادر خواهد بود در فرصت باقی‌مانده به همان ستاره‌ای تبدیل شود که کادرفنی و خصوصا هواداران از وی برای دستیابی به هدف بزرگ‌شان انتظار دارند یا خیر.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ekzm9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیوس: این پرسپولیس در منطقه غرب حریف ندارد