تاریخ انتشار: 1400/12/20 11:10
کد خبر: 24775

یک بازیکن و دو چهره؛ ژستد هوایی

عملکرد رودی ژستد مقابل گل‌گهر انتقادات به این بازیکن را چندین برابر کرد.
یک بازیکن و دو چهره؛ ژستد هوایی

 «او بازیکن سرسختی است، باید حتما مقابلش بازی کنید تا بفهمید که چقدر شما را اذیت می کند». این نقل قولی است از  یکی از مدافعان لیگ برتر که مقابل رودی ژستد بازی کرده است. این شاید بهترین تعریف از مهاجمی باشد که عملکردش و تاثیر آن در ترکیب استقلال در هیچ آمار و ارقامی قابل بیان نیست. 2 گل و 2 پاس گل برای مهاجم ثابت و اصلی یک تیم شاید آمار خوبی نباشد اما ژستد همچنان گزینه اول کادرفنی برای حضور در ترکیب اصلی است. حضوری که قطعا تاثیر زیادی در ترکیب آبی‌ها دارد. این تاثیر اما تا زمانی است که توپ روی هوا باشد به محض آمدن توپ روی زمین، توانایی‌های ژستد هم همراه با آن فرود می‌آید. این اتفاقی است که در بازی با گل‌گهر حتی حامی سرسخت او یعنی فرهاد مجیدی را هم وادار به تعویضش کرد.

ژستد در بازی حساس با گل‌گهر روز خوبی را نگذراند. بخشی از این اتفاق مربوط به همان نقطه‌ضعفش یعنی حرکات روی زمین بود. مهاجم آبی‌ها در روزی که هر گل حکم مرگ و زندگی را برای تیمش داشت، دو موقعیت بسیار عالی را به راحتی و به شکلی آماتورگونه از دست داد. او در ابتدای نیمه دوم در حالی که محسن فروزان با یک اشتباه عجیب توپ را در اختیارش قرار داد، ضربه‌اش را به دستان او کوبید تا آه از نهاد هواداران و کادرفنی به هوا بلند شود. ژستد در دقیقه 67 هم پاس بسیار خوب حسین‌زاده را به آسمان زد تا 3 دقیقه بعد جای خودش را به ارسلان مطهری بدهد. تسلط بازیکنان امیرقلعه‌نویی روی هوا و آنالیز او همچنین مانع از این شد که این بازیکن مانند همیشه در آسمان هم به کمک تیمش بیاید. به دلیل همین بود که حسین حسینی در این بازی برخلاف تمام بازی‌های قبلی به جای پاس‌های بلند و ارسال توپ به خط حمله بازی را با پاس‌های کوتاه و مدافعانش آغاز کرد و ژستد تقریبا در این بازی بی‌تاثیر ظاهر شد. 

پیشکسوتان استقلال که پیش از این بازی هم بارها از مهاجم استقلال انتقاد کرده بودند بعد از بازی با گل‌گهر با انتقادات شدیدتری او را مورد هدف قرار دادند. ستارهمدانی در نقل قولی استقلال را با ژستد 10 نفره خواند. فراز فاطمی، مهاجم سابق استقلال، آرمان رمضانی را بهتر از بازیکن خارجی دانسته بود. ادموند اختر هم نظری مشابه در مورد تفاوت ژستد با بازیکنان داخلی داشت. این انتقادات در کنار اعتقاد فرهاد مجیدی و نقل قول ابتدایی و البته بعضی از آمار و ارقام همه نشان می‌دهند که رودی ژستد یک بازیکن است با دو چهره.

براساس آمار متریکا، شماره 39 استقلال با میانگین 12 نبرد موفق در هر بازی آماری جالب از خود به جای گذاشته است که نشان از دلیل اعتماد فرهاد مجیدی به او دارد. در مورد ژستد می‌توان گفت او قطعا بازیکن موثری برای استقلالی‌ها در این فصل بوده است و با زدن ضربات سر اول، فضاسازی برای دیگر مهاجمان و نبردهای پیروز به تیمش کمک کرده است. عملکردی که شاید پیدا کردن آن‌ها در قالب اعداد و ارقام شدنی نباشد. از سوی دیگر اما او مهاجم موثری نبوده است. او در بازی با گل‌گهر نشان داد که در مواقع حساس که تیمش نیاز به گل دارد، نباید روی او حساب کرد و این نقطه ضعفی است برای بازیکنی که با سروصدای زیاد و به عنوان بازیکن سابق لیگ برتر انگلیس به ایران آمد. قطعا گل‌نزدن ژستد و از دست دادن موقعیت‌های حساس فشارهایی را روی او وارد می‌کند که در عملکرد کلی‌اش در تیم هم تاثیرگذار خواهد بود. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/488kea

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



آستون ویلا-منچسترسیتی؛سیتیزن ها در ویلا پارک تشنه پیروزی
لیگ برتر انگلیس؛