تاریخ انتشار: 1400/12/22 13:10
کد خبر: 24669

دربی با اختلاف 6 امتیاز؛ آیا این فاصله رای به پیروزی می‌دهد؟

دربی دور برگشت در شرایطی برگزار می‌شود که اختلاف امتیاز دو تیم 6 امتیاز است.
دربی با اختلاف 6 امتیاز؛ آیا این فاصله رای به پیروزی می‌دهد؟

استقلال و پرسپولیس در هفته قبل از دربی به پیروزی دست یافتند تا اختلاف 6 امتیازی دو تیم در صدر جدول حفظ شود. این اولین بار از لیگ پانزدهم است که در دربی برگشت استقلال امتیاز بیشتری دارد. اختلاف 6 امتیازی یا بیشتر در 41 دربی قبلی لیگ برتری، 16 بار اتفاق افتاده و باید دید که این بازی‌ها چه سرنوشتی داشته است.

اختلاف امتیاز بالای استقلال پس از 6 فصل

در 16 دیداری که دو تیم 6 امتیاز یا بیشتر فاصله داشتند، در 10 بازی استقلال امتیاز بیشتر داشته و در 6 دربی پرسپولیس امتیازش نسبت به حریف برتری داشته است. در فصول اخیر پرسپولیس بیشتر این تجربه را داشته که با اختلاف امتیاز زیاد پا به دربی بگذارد و در 4 بار آخر این پرسپولیس بوده که فاصله حداقل 6 امتیازی با رقیب خود داشته است. این بار ولی این استقلال است که با درخشش غیرقابل تصور در این فصل 6 امتیاز از رقیب خود بیشتر دارد. آخرین بار استقلال در دربی رفت لیگ پانزدهم با اختلاف امتیاز زیاد نسبت به حریف به استقبال دربی رفت. بیشترین فاصله قبل از دربی، به شهرآورد دور برگشت لیگ هفدهم مربوط می‌شود که پرسپولیس 19 امتیاز بیشتر از حریف داشت.

باز هم  تساوی پرتکرارترین نتیجه

جدال پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر، 22 بار با نتیجه مساوی به پایان رسیده است و هیچ تقابلی در ادوار مسابقات به این تعداد مساوی نشده است. این روند در بازی‌هایی که اختلاف دو تیم زیاد بوده هم حفظ شده است. در 16 دیداری که اختلاف امتیاز حداقل 6 بوده در 9 مسابقه بازی با نتیجه تساوی به پایان رسیده و در 4 بازی تیم با امتیاز بیشتر برنده شده و در 3 دربی هم تیم با امتیاز کمتر پیروز شده است.

از 10 دربی‌ای که استقلال فاصله امتیازی حداقل 6 امتیاز داشته در 6 بازی دربی مساوی شده و 2 برد سهم پرسپولیس و 2 پیروزی سهم استقلال بوده است. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xqyrz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عبدی آقای گل غیرپنالتی لیگ ؛ مهاجم جوان پرسپولیس سلطان دبل