تاریخ انتشار: 1400/12/22 15:59
کد خبر: 24665

حال و روز تیمی که رویای قهرمانی آسیا داشت

تراکتور با شکست روز گذشته مقابل فولاد اکنون یکی از 4 تیمی است که گزینه سقوط به لیگ یک هستند.
حال و روز تیمی که رویای قهرمانی آسیا داشت

بحران در تراکتور در لیگ بیست و یکم ظاهراً قرار نیست تمام شود و تغییر چندباره سرمربی هم در این دوره از رقابت‌ها تا کنون نتیجه مثبتی به همراه نداشته و حتی در حد یک شوک مقطعی هم نتوانسته تغییری در نتایج تیم ایجاد کند.

شکست روز گذشته تیم تبریزی مقابل فولاد خوزستان این تیم را در شرایط وخیمی در آستانه 8 بازی پایانی لیگ برتر قرار داده است و اگر شرایط به همین شکل پیش برود بعید نیست یک فاجعه در خصوص این تیم پرطرفدار تبریزی رخ دهد.

 

از رویای قهرمانی آسیا تا خطر سقوط به لیگ یک

تراکتور به عنوان یکی از تیم‌های پرطرفدار لیگ برتر معمولاً در جمع مدعیان قهرمانی یا حداقل کسب سهمیه در لیگ برتر شناخته شده است و تجربه غیبت 8 ساله از لیگ برتر باعث شده بود تبریزی‌ها پس از صعود دوباره به سطح اول فوتبال ایران مسیر پیشرفت را دنبال کنند و چند باری هم تا یک قدمی قهرمانی لیگ رفتند ولی در رسیدن به آن ناکام بودند.

با این وجود در مقطعی به نظر می‌رسید خروج این باشگاه از زیر مجموعه باشگاه‌های نظامی که قدرت جذب بازیکن سرباز را داشتند و انتقال به بخش خصوصی می‌تواند علاج رسیدن این باشگاه محبوب به رویاهایش باشد. محمدرضا زنوزی مطلق که سابقه نسبتاً خوبی در باشگاه‌داری با تشکیل گسترش فولاد داشت، در ابتدای لیگ هجدهم مالکیت باشگاه تراکتور را بر عهده گرفت و همان ابتدا وعده جذب ستاره‌های جهانی و رساندن تراکتور به قهرمانی آسیا را داد. وعده‌های شیرینی که در همان ابتدا با جذب کاپیتان‌های تیم ملی به نظر به سمت عملی شدن پیش می‌رفت ولی حالا پس از کمتر گذشت 4 سال شرایطی در این تیم حاکم است که فرسنگ‌ها نه تنها با وعده‌های زنوزی، که حتی با اوضاع و احوال تیمی که 4 سال قبل تحویل گرفته بود هم فاصله دارد. تیمی که همیشه به عنوان مدعی از آن یاد می‌شد حالا گزینه جدی سقوط است و ادامه این روند می‌تواند یک فاجعه در تبریز ایجاد کند.

 

تغییر سرمربی هم جواب نداد

تراکتور تمرینات پیش فصل را با فراز کمالوند شروع کرد ولی در آستانه شروع مسابقات فیروز کریمی جانشین او شد و بعد از مدتی جایش را به زوانیمیر سولدو داد و در نهایت ارطغرول ساغلام بار دیگر هدایت تراکتور را بر عهده گرفت ولی هیچکدام از این تغییرات گشایشی برای تراکتور نداشت. حاصل کار تبریزی‌ها زیر نظر سرمربی جدید تساوی مقابل پدیده قعرنشین و شکست مقابل فولاد بوده است و با ادامه این روند خطر سقوط بیش از هر زمان دیگری در مورد این تیم احساس می‌شود.

 

اوضاع وخیم در 8 بازی پایانی

photo_2021-07-06_02-14-07

تراکتور از 22 بازی گذشته خود تنها 17 امتیاز کسب کرده و 3 تساوی و دو شکست حاصل کار این تیم در 5 هفته اخیر است. آنها در حالی در رتبه 13 جدول قرار دارند که با تیم بالای سر خود یعنی نساجی 9 امتیاز فاصله دارند و بعید است فصل را در جایگاهی بالاتر از جایگاه کنونی به پایان برسانند ولی احتمال سقوط به رتبه‌های پایین‌تر وجود دارد. تراکتور تنها 2 امتیاز بیشتر از فجر،، 4 امتیاز بیشتر از نفت مسجد سلیمان و 5 امتیاز بیشتر از شهر خودرو دارد. شهر خودرویی که در 5 دیدار اخیر برخلاف تراکتور توانسته 2 پیروزی کسب کند و روز گذشته با برتری مقابل فجرسپاسی امیدهایش برای بقا را زنده نگه داشت.

تراکتور در 8 بازی آینده باید مقابل آلومینیوم، مس رفسنجان، نفت مسجد سلیمان، هوادار، ذوب آهن، پرسپولیس، فجر سپاسی و نساجی بازی کند. تقابل با دو تیم پایین‌تر از خود و در کنار آن دیدارهای دشواری مثل پرسپولیس که در کورس قهرمانی است خطر سقوط را برای تبریزی‌ها بیشتر می‌کند.

 

تراکتور - زنوزی به پایان خط رسیدند؟

هواداران تراکتور مدت‌هاست که به ادامه همکاری با زنوزی معترض هستند و ابتدای همین فصل بود که تجمعاتی علیه مالک باشگاه انجام دادند و از همان زمان ضمضمه‌هایی مبنی بر واگذاری باشگاه مطرح شد که تاکنون به نتیجه نرسیده و هربار به بهانه‌ای به تعویق افتاده است. در حالی که گفته می‌شد انتقال باشگاه به مس سونگون قطعی است ولی این اتفاق در نیم فصل رخ نداد و حالا هم شنیده می‌شود این پروژه منتفی شده است ولی با این روند تراکتور با مالکیت زنوزی و تصمیمات اشتباه او در این 4 سال به سمت خوبی پیش نمی‌رود. تغییر 11 مدیرعامل و 14 سرمربی در طول 4 سال از جمله تصمیماتی است که در دوره زنوزی گرفته شده و کار را برای این تیم به نقطه کنونی رسانده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qaykj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیسی‌های پیشین، شاکله پدیده در لیگ هفدهم