تاریخ انتشار: 1400/12/22 19:06
کد خبر: 24658

برد دربی قهرمانی استقلال را جلو می اندازد/ نمی توانم در خصوص ماجرای مجیدی و منصوریان چیزی بگویم / ۶امتیاز حاشیه امنیت خوبی برای تیم فرهاد نیست

پیشکسوت استقلال گفت: پیروزی استقلال در دربی نود و هشتم و کسب فاصله ۹ امتیازی، استقلال را با سرعت بیشتری به سمت قهرمانی خواهد فرستاد.
برد دربی قهرمانی استقلال را جلو می اندازد/ نمی توانم در خصوص ماجرای مجیدی و منصوریان چیزی بگویم / ۶امتیاز حاشیه امنیت خوبی برای تیم فرهاد نیست

علیرضا نیکبخت واحدی پیشکسوت تیم استقلال که سابقه بارها حضور در دربی پایتخت را در کارنامه فوتبالی اش دارد در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره مصاف حساس تیم های استقلال و پرسپولیس در هفته بیست و سوم لیگ برتر اظهاراتی را مطرح کرد.

بازی استقلال - صنعت نفت را چطور دیدید؟

یک مسابقه سه امتیازی قبل از دربی بود که باعث خوشحالی است استقلال به هیچ عنوان دست به عصا به میدان نرفت.

 

چطور؟

معمولاً برخی مربیان قبل از دربی برای اینکه بازیکنانشان سالم به دربی برسند و یا اخطار نگیرند در هفته قبل از دربی دست به عصا بازی می کنند. اما استقلال با این بازی خلاف آن را ثابت کرد. ثابت کرد بازی قبل از دربی یا هفته های دیگر برایش تفاوتی نمی کند و فقط دنبال سه امتیازش است. از این بابت خیلی خوشحال شدم .

بازیکنان تازه وارد استقلال را چطور دیدید؟

مدافع برزیلی واقعاً نشان داد که یک فوتبالیست حرفه‌ای است. او با اینکه یک ساعت بیشتر با استقلال تمرین نکرده بود ولی طوری در خط دفاع کار می‌کرد که انگار از اول فصل فیکس استقلال بوده است. بازیکنی که از کوران مسابقات عربستان آمده و حرفه‌ای باشد همین می شود.

آمانوف را چطور دیدید؟

او هم یک چپ پای فوق العاده است و خیلی خوب حرکت می‌کند. به طور کلی خارجی هایی که امسال استقلال گرفته فوق العاده خوب ظاهر شده‌اند. یامگا که بهترین و موثرترین بازیکن استقلال است و ژستد هم که خیلی‌ها به او انتقاد می‌کنند قطعاً خواسته‌های فرهاد مجیدی را در زمین پیاده می کند که تا این اندازه مورد اعتماد کادر فنی است. به طور کلی خارجی های امسال لیگ نسبت به سالهای گذشته از همه بهتر هستند. شما نگاه کنید پریرا در فولاد فوق العاده کار می‌کنند یا گادوین منشا خیلی خوب گل میزند. امسال لیگ ما لیگ لژیونرهاست.

برد دربی قهرمانی استقلال را جلو می اندازد/ نمی توانم در خصوص ماجرای مجیدی و منصوریان چیزی بگویم / ۶امتیاز حاشیه امنیت خوبی برای تیم فرهاد نیست

خبر دارید حضور فرهاد مجیدی روی سکوهای استادیوم آزادی ظاهراً با واکنش‌هایی از سوی مسئولان برگزاری مواجه شده است؟

بله شنیدم که او را خیلی اذیت کردند و گفته اند اگر حرف بزند محرومش می‌کنند و از این حرفها! گفته اند اصلا نباید روی سکوها بنشیند و می خواستند او را به قسمت وی آی پی بفرستند. این رفتارها خوب نیست! یک مربی که محروم است حق دارد بیرون از محوطه فنی و نیمکت از هر جایی دلش خواست بازی تیم و بازیکنانش را ببیند.

در پایان بازی هم منصوریان صحبت‌هایی انجام داد که...

بله! من صحبت های منصوریان را شنیدم اما چون هر دو این افراد از دوستان من و اسطوره های باشگاه استقلال هستند اصلاً دوست ندارم حرفی بزنم که باعث ایجاد کدورت شود. چون من هنوز نمی دانم دلیل فرهاد چه بوده و خودش هم هنوز صحبتی نکرده. بنابراین قضاوتی نمی توانیم بکنیم. باید حرف های مجیدی را هم بشنویم. به نظرم بهتر است صحبت در این باره را به بعد از این روزها موکول کنیم. چون استقلال در این شرایط بیشتر از هر چیز به آرامش نیاز دارد. دوست ندارم مثل افرادی باشم که می خواهند جلوی پای استقلال سنگ بیندازند.

نظرتان درباره بازی استقلال و پرسپولیس چیست؟

در حال حاضر ۹۹درصد مطمئنیم که قهرمان بین یکی از دو تیم استقلال و پرسپولیس است. چون سپاهان فاصله زیادی با صدر در جدول دارد و البته با این که تلاشش را می کند خیلی بعید است بتواند قهرمان شود. استقلال هم نسبت به همه ادوار لیگ برتر تمام رکوردها را جابجا کرده و بهترین نتایج را گرفته و مطمئنم اگر حاشیه ای درست نشود به احتمال زیاد استقلال قهرمان لیگ برتر خواهد شد.

برد دربی قهرمانی استقلال را جلو می اندازد/ نمی توانم در خصوص ماجرای مجیدی و منصوریان چیزی بگویم / ۶امتیاز حاشیه امنیت خوبی برای تیم فرهاد نیست

شرایط دربی چه تفاوتی با دیگر مسابقات دارد؟

به نظرم حساس ترین بازی فصل همین دربی است. این بازی برای بازیکنان لذتبخش ترین مسابقه دنیاست. یعنی اگر شما مصدوم باشید، طلبکار باشید، دعوا کرده باشید یا هر مشکلی داشته باشید در این بازی همه چیز را فراموش می کنید و مشکلات و کدورت‌ها را کنار می گذارید تا بهترین بازی تان را انجام دهید .همین قضیه امروز هم در هر دو تیم صدق می کند و من مطمئنم بازیکنان می آیند تا بهترین بازی شان را ارائه کنند .چون این دربی ها هستند که در تاریخ ثبت می شوند.

به نظر شما فاصله شش امتیازی استقلال می تواند ضریب احتمال بردش را بیشتر کند؟

اصلاً نباید به چنین موضوعی فکر کرد. ۶ امتیاز حاشیه امنیت خوبی برای استقلال نیست.

پیش بینی شما از نتیجه بازی چیست؟

اصلا نمی توان پیش بینی کرد. هر بار هر کسی گفته فلان تیم برنده می‌شود اکثراً برعکس شده است. به نظرم هر تیمی از تک موقعیت ها بهتر استفاده کند موفق می شود.

کدام بازیکن استقلال در این بازی بیشتر از همه انگیزه خواهد داشت؟

همه بازیکنان استقلال انگیزه فوق العاده ای دارند. مطمئنم انگیزه آنها در این بازی غیر قابل تصور است. مثلا مهدی مهدی پور در میانه زمین استقلال فوق العاده کار می کند. من ابتدای فصل اصلاً فکر نمی‌کردم چنین فوتبالیستی باشد. بنابراین همه نفرات استقلال می توانند ستاره های این بازی باشند.

برد دربی قهرمانی استقلال را جلو می اندازد/ نمی توانم در خصوص ماجرای مجیدی و منصوریان چیزی بگویم / ۶امتیاز حاشیه امنیت خوبی برای تیم فرهاد نیست

خاطره خودتان از دربی چیست؟

بازی که زمان آقای قلعه نویی ما دو بر یک برنده شدیم را هیچ وقت فراموش نمی کنم. گلهای ما را علی سامره و محمود فکری زدند. در آن دیدار حامد کاویانپور زیر مرا خالی کرد و من طوری زمین خوردم که دنده راستم شکست. بعد مرا به بیمارستان منتقل کردند و نیمه دوم را آنجا دیدم. حتی پاداش برد را هم در بیمارستان به من دادند. یادم هست قبل از اینکه مرا از رختکن به بیمارستان منتقل کنند آقای قلعه نویی به بچه ها گفت به خاطر علیرضا هم که شده بروید و بازی را ببرید. خاطرات زیادی از دربی دارم و امیدوارم این دربی هم یک بازی خاطره انگیز شود.

پیروزی استقلال در دربی تا چه اندازه به این تیم برای رسیدن به قهرمانی کمک می کند؟

قطعاً در صورت برد و ایجاد اختلاف ۹ امتیازی استقلال با آرامش فکری بهتر و شرایط مطلوب تری با سرعت و قدرت بیشتر به سمت قهرمانی پیش خواهد رفت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j5k9l

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خطر حذف از آسیا همچنان در کمین استقلال و پرسپولیس