تاریخ انتشار: 1400/12/23 11:35
کد خبر: 24643

بیاتی‌نیا: اگر فکر کنید ۶ امتیاز اختلاف حاشیه امنیت است، کم هوش هستید/ استقلال باید ۱۰ برابر پرسپولیس انگیزه داشته باشد

محسن بیاتی‌نیا بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال اعتقاد دارد که فاصله شش امتیازی این تیم با پرسپولیس حاشیه امنیت مناسبی برای آبی‌پوشان نیست.
بیاتی‌نیا: اگر فکر کنید ۶ امتیاز اختلاف حاشیه امنیت است، کم هوش هستید/ استقلال باید ۱۰ برابر پرسپولیس انگیزه داشته باشد

محسن بیاتی‌نیا درباره دربی پیش روی تهران که همزمان با رقابت قهرمانی دو تیم استقلال و پرسپولیس برگزار می‌شود و در پاسخ به این پرسش که «آیا این رقابت باعث جذابیت دربی خواهد شد یا نه؟»، اظهار داشت: جذابیت در فوتبال خوب است و با رقابت قهرمانی بین استقلال و پرسپولیس، این جذابیت به لیگ ما اضافه شده است. با این حال بحث دربی و جذابیت آن، جدا از دیگر بحث‌هاست و به خیلی مسائل، شرایط و موقعیت‌ها ارتباط دارد.

وی ادامه داد: مسلماً هر تیمی از موقعیت‌ها بهتر استفاده کند، پیروز خواهد شد، اما در دربی یک مسئله خیلی اهمیت دارد و آنهم هوش و ذکاوت است. جدا از حساسیت‌های دربی، تیم‌ها باید در این بازی باهوش هم عمل کنند.

مهاجم پیشین تیم فوتبال استقلال درباره اینکه تیمِ مجیدی در صدر جدول شش امتیاز فاصله دارد و آیا این مسئله حاشیه امنیتی برای آبی‌پوشان در دربی خواهد بود، گفت: اگر فکر کنید شش امتیاز اختلاف، جایگاه امنی برای شما ایجاد می‌کند، کم هوش هستید. به خصوص وقتی رقیب‌تان تیم بسیار قدرتمندی باشد. بهترین دفاع در این شرایط، حمله کردن است و این شش امتیاز، نمی‌تواند حاشیه امنیت مناسبی باشد. آنقدر فاصله این شش امتیازها و حتی 9 امتیازها در پایان فصل کم شده است و به چشم آن را دیدم که نباید این اختلاف امتیاز را حاشیه امنیت دانست.

بیاتی‌نیا تأکید کرد: تیمی باهوش است که هر بازی‌اش یک فینال باشد و اگر تیمی در تعقیب شماست و می‌تواند به شما برسد، شما باید انگیزه‌تان را 10 برابر کنید. استقلال باید 10 برابر پرسپولیس انگیزه داشته باشد و مهمترین استراتژی برای استقلال در این هفته‌ها، نگه داشتن انگیزه است.

وی درباره اینکه پرسپولیس تیمی است که پنج قهرمانی پیاپی کسب کرده و آیا این تجربه نزد کادر فنی و تعدادی از بازیکنان پرسپولیس می‌تواند به کم کردن فاصله شش امتیازی کمک کند یا نه، گفت: صد درصد تجربه به درد همه آدم‌ها می‌خورد و این تجربه از دو راه دیدن و شنیدن کسب می‌شود. پرسپولیسی‌ها بازیکنان بسیار باتجربه‌ای دارند و اگر اسامی بازیکنان دو تیم را مرور کنید، پرسپولیس بازیکنان بیشتری دارد که دربی را بارها دیده‌اند و این تجربه به آنها کمک می‌کند. با این حال اولین قانون پیروزی در فوتبال امروز دنیا، دوندگی بالاست. در فوتبال مدرن دنیا که فاصله بازی‌ها نیز کم شده است، باید آمادگی جسمانی و دوندگی بالایی باشد و شما نمی‌توانید به یک فرد اتکا کنید. بازی‌ها شکل تورنمنتی است که هر چند روز تکرار می‌شود و شما باید قوی ظاهر شوید.

«قطعاً هر تیمی باهوش باشد، می‌تواند در دربی روز پنجشنبه نتیجه بگیرد.»، پیشکسوت فوتبال کشورمان با بیان این جمله یادآور شد: پرسپولیس تیمی است که همیشه قوی بوده، شخصیت قهرمانی دارد و بازیکنان و کادر فنی این تیم بازی‌های بزرگی را در چند سال اخیر دیده‌اند. پس با این اوصاف و حتی با وجود شش امتیاز اختلاف در صدر استقلال نباید خود را از پیش برنده دربی بداند.

بیاتی‌نیا در واکنش به این مسئله که پیش‌بینی او یک بازی جذاب است یا فکر می‌کند دربی یک مسابقه سرد و بی‌روح باشد، اظهار داشت: جذابیت فوتبال، به بازی زیبا نیست، بلکه به زدن گل‌های زیاد است. اگر دنبال فوتبال جذاب هستیم، دو تیم باید احتیاط را کنار بگذارند و شجاع بازی کنند. اگر نتیجه‌گرا و ترسو بازی کنند، باید منتظر یک نتیجه صفر - صفر یا یک بر صفر باشیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v5yyp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


همه تیم‌ها می‌خواهند کاری کنند پرسپولیس قهرمان نشود/ استقلال پس از دربی افت می کند
جمشید شاه‌محمدی :گلرها در حد پرسپولیس نیستند