تاریخ انتشار: 1400/12/23 13:10
کد خبر: 24639

سردرگمی پرسپولیس در میانه میدان؛ سرزن یا جنگجو؟

از میان سه گزینه میلاد سرلک، کامیابی‌نیا و رضا اسدی دو بازیکن باید در دربی به میدان بروند.
سردرگمی پرسپولیس در میانه میدان؛ سرزن یا جنگجو؟

در حالی که همه تصور می‌کردند زوج میلاد سرلک و کمال کامیابی‌نیا قرار است مقابل استقلال به میدان بروند اما حالا رضا اسدی به عنوان گزینه جدید وارد میدان شده است. بازیکنی که البته او را نه فقط به واسطه بازی خوب مقابل نفت مسجدسلیمان و 2 گلی که زد بلکه به دلایلی دیگر می‌توان یکی از بازیکنان احتمالی ترکیب اصلی دانست. با توجه به تسلط بازی استقلال روی هوا و آمار بسیار خوب این تیم در این زمینه و همچنین حضور ژستد به عنوان بازیکنی که قرار است تمام ضربات سر را در جلوی زمین بزند حضور رضا اسدی احتمالا راهی برای مهار این بازیکن باشد.

هوا، جایی است که استقلال به عنوان نقطه قوت و پرسپولیس به عنوان نقطه ضعفش قرار است در آنجا نبرد کنند. به همین دلیل طبیعی است که یحیی گل‌محمدی تمام بازیکنان سرزن خود را برای این دوئل فرابخواند و رضا اسدی هم یکی از آنهاست. با توجه به دقایق کم بازی اسدی در ترکیب پرسپولیس نمی‌توان به رکورد او به عنوان بهترین بازیکن پرسپولیس در نبردهای هوایی استناد کرد با این حال میانگین 5.6 نبرد هوایی موفق و 12.6 نبرد پیروز نشان از تسلط این بازیکن روی هوا دارد. به همین دلیل است که می‌توان احتمال حضور او در ترکیب اصلی را جدی گرفت.

سوال اصلی این است که در صورت این اتفاق او قرار است جای کدام بازیکن را بگیرد. کمال کامیابی‌نیا و جنگندگی‌اش در میانه میدان، فاکتوری است که پرسپولیس در دربی به آن نیاز دارد. همچنین او یکی از کاپیتان‌های باتجربه پرسپولیس است که به عنوان یک بازیکن دربی‌باز می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. از آن سو هم میلاد سرلک که در بازی قبل در کنار اسدی بازی کرد و بازیکن فیکس پرسپولیس در اکثر بازی‌های این فصل بوده است، احتمال حضورش روی نیمکت کم است. با این شرایط بزرگترین علامت سوال ترکیب پرسپولیس به میانه میدان منتقل شده است.

یکی از نکات جالب حضور رضا اسدی در ترکیب این است که این بازیکن زمان حضورش در سایپا با گلی که زد، رکورد کلین‌شیت حسین حسینی را شکست. یحیی امیدوار است که او این‌بار هم بتواند با یک گل به حسینی، رکورد نباختن‌های استقلال را پاره کرده و 3 امتیاز شیرین را به این تیم و هودارانش هدیه کند. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2oappv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آزمایش انواع تغییرات در خط حمله توسط برانکو