تاریخ انتشار: 1400/12/25 01:46
کد خبر: 24581

روایت مرفاوی از گل زنی‌اش در داربی و قهرمانی در جام تخت جمشید

یک پیشکسوت استقلال می‌گوید پرسپولیسی‌ها سعی کردند گلزنی‌اش در داربی و قهرمانی استقلال را کمرنگ جلوه بدهند.
روایت مرفاوی از گل زنی‌اش در داربی و قهرمانی در جام تخت جمشید

صمد مرفاوی درباره داربی 98 و تقابل دو تیم استقلال و پرسپولیس، اظهار کرد: استقلال صدرنشین و 6 امتیاز بالاتر است اما هیچ تضمینی برای قهرمانی نیست. استقلال برای قهرمانی باید تمام رقبایش را کنار بگذارد و همه چیز دست خودش است. این تفکری که از قبل در تیم شکل گرفته، باید ادامه پیدا کند و در این بازی با تمرکز بالا مقابل پرسپولیس قرار بگیرند تا بتواند نتیجه لازم را کسب کنند.

او ادامه داد: استقلال اگر بخواهد قهرمان شود، باید در تمام بازی‌ها نتیجه بگیرد و رقبا را کنار بگذارد. این دست خود استقلال است و فقط آن‌ها می‌توانند سرنوشت قهرمانی را تعیین کنند. اگر استقلال داربی را ببرد از لحاظ روحی و روانی شرایط خوبی پیدا می‌کند و می‌تواند قدم بزرگی برای قهرمانی بردارد اما 8 هفته تا پایان لیگ باقی مانده است، هیج رقیبی نمی‌تواند آسان باشد و نمی‌توانید به طور قطعی قهرمان را پیش بینی کنید.

این پیشکسوت استقلال درباره تجربه‌اش در داربی‌هایی که به میدان رفته است، گفت:‌ در داربی سال 69 با گلی که به پرسپولیس زدم، توانستیم قهرمان لیگ شویم و این موقعیت تا به حال سابقه نداشته که داربی را ببریم و قهرمان شویم. در آن داربی عباس سرخاب گل اول و من گل دوم را زدم. ما از قبل برنامه تاکتیکی داشتیم که قلعه‌نویی سانتر کند و ما ضربه سر بزنیم. هر دو گل ما هم روی همین تاکتیک به ثمر رسید.

او اضافه کرد: پرسپولیس آن بازی را باخت و بعد از آن سعی کرد گلزنی من و قهرمانی استقلال را کمرنگ جلوه بدهد. حتی شایعه کرده بودند که گل من آفساید بود اما این گل سالم بود. محمد فنایی داور خط بود و به خوبی این صحنه را تشخیص داد. هواداران از این قهرمان بسیار خوشحال بودم و بعد از این‌که جام را بردیم، بسیار خوشحالی کردیم چون هم لذت پیروزی در داربی و هم قهرمانی را تجربه کردیم. چنین شرایطی در تاریخ فوتبال ایران سابقه نداشت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gdeb9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اکبری:‌ پیشنهاد می‌کنم استقلال دفاعی بازی نکند/ سر من در داربی دعوا شد
اکبری:‌این بازی همیشه حیثیتی است

مرفاوی: استقلال در جام حذفی می‌تواند قهرمان شود
نمی توان به لیست اسکوچیچ ایرادی گرفت؛