تاریخ انتشار: 1400/12/25 22:26
کد خبر: 24541

وضعیت متفاوت مربیان در دربی؛ آرامش فرهاد، چالش یحیی

ترکیب استقلال در دربی، تقریبا قابل پیش بینی است اما یحیی گل‌محمدی، کار سختی برای انتخاب بازیکنانش دارد.
وضعیت متفاوت مربیان در دربی؛ آرامش فرهاد، چالش یحیی

پرسپولیس و استقلال پیش از دربی تهران، شرایط خوبی دارند. هر دو نیم فصل دوم، نتایج خوبی گرفته‌اند و تنها گزینه‌های قهرمانی لیگ بیست و یکم محسوب می‌شوند. لغزش پرسپولیس مقابل صنعت نفت اما، باعث شد استقلالی‌ها در صدرجدول از سرخپوشان فاصله بگیرند و شانس‌شان برای قهرمانی بیشتر باشد. دربی تهران، آخرین امید پرسپولیسی‌ها برای رسیدن به جام است. یحیی گل‌محمدی برای پیروزی در این مسابقه، باید انتخاب‌های درستی برای چینش در ترکیب تیمش انجام دهد.

استقلال قابل پیش بینی

ترکیب استقلال در دربی، قابل پیش بینی به نظر می‌رسد. حسین حسینی دروازه‌بان اصلی فرهاد مجیدی است. روزبه چشمی، عارف غلامی و محمد دانشگر در صورت داشتن شرایط مسابقه گزینه‌های اصلی خط دفاع هستند و رافائل سیلوا، جانشین آن‌ها محسوب می‌شود و می‌تواند جای دانشگر مصدوم را بگیرد. در خط هافبک هم جایگاه صالح حردانی و جعفر سلمانی در دو سمت تثبیت شده است. کوین یامگا، امیرحسین حسین‌زاده و رودی ژستد مهره‌های هجومی استقلال هستند و مهدی مهدی‌پور هم پشت سر آن‌ها بازی‌سازی می‌کند. تنها علامت سوال استقلال، انتخاب بین زبیر نیک‌نفس و عزیزبک آمونوف است.

سورپرایزی به نام اسدی

بر خلاف استقلال، یحیی گل‌محمدی و تیمش در شرایط پیچیده‌ای هستند. تغییرات پرتعداد هفته‌های اخیر، باعث شده ترکیب اصلی آن‌ها غیر قابل پیش بینی باشد. حامد لک، همچنان اشتباهات تاثیرگذاری دارد و بعید نیست در دربی، گل‌محمدی دوباره دروازه‌بان تیمش را تغییر دهد و شانس بازی به احمد گوهری برسد. هنوز شانس لک، برای بازی بیشتر از گوهری است. در خط دفاعی وحدت هانونوف، مهره غیر قابل تغییر یحیی در بازی‌های اخیر است و زوج او، از بین جلال حسینی و علی نعمتی انتخاب می‌شود. حسینی، شانس بیشتری برای بازی خواهد داشت. رامین رضاییان و سعید آقایی، مهره‌های احتمالی پرسپولیس در دو سمت خط دفاع هستند. در پست هافبک دفاعی، میلاد سرلک و کمال کامیابی‌نیا جایگاه ثابتی در بازی‌های گذشته داشتند اما درخشش رضا اسدی مقابل نفت مسجدسلیمان، معادلات را تغییر داده است. اسدی مقابل استقلال هم شانس بالایی برای بازی دارد.

مثلث کم خطر

وحید امیری، احسان پهلوان و مهدی ترابی، بازیکنان ثابت پرسپولیس برای گلزنی محسوب می‌شوند. دیگر انتخاب سخت یحیی اما، در خط حمله است. جایی که مهدی عبدی و حامد پاکدل، برای آن رقابت می‌کنند و شرزود تمیروف هم رقیب تازه آن‌ها به حساب می‌آید. هیچکدام از آن‌ها، در اوج آمادگی نیستند و همگی، در سطح تقریبا برابری قرار دارند. موضوعی که کار یحیی، برای انتخاب مهاجم هدف تیمش را سخت‌تر خواهد کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qayln

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



رکوردشکنی در صدر و قعر؛ اختلاف طبقاتی تاریخی!