تاریخ انتشار: 1400/12/26 13:29
کد خبر: 24515

تغییر یک قانون و اوج حساسیت در دربی!

تغییر یک قانون در این فصل، حسابی به حساسیت دربی افزوده است.
تغییر یک قانون و اوج حساسیت در دربی!

استقلال در رقابت‌های این فصل همراه با فرهاد مجیدی فوق‌العاده نتیجه گرفته است. این تیم تا پایان هفته بیست‌ودوم باختی نداشته و با 6 امتیاز اختلاف نسبت به رقیب سنتی خود پرسپولیس، در صدر جدول رده‌بندی ایستاده است. پرسپولیسی‌ها در 5 فصل گذشته قهرمان لیگ برتر شده‌اند و رقابت جذابی بین دو تیم پرطرفدار پایتخت برای قهرمانی این فصل در جریان است. استقلال و پرسپولیس روز پنج‌شنبه دربی برگشت را برگزار می‌کنند و علاوه بر تمام حساسیت‌هایی که این بازی همیشه داشته است، تغییر یک قانون در برگزاری لیگ برتر و اجرایی شدن آن برای اولین‌بار در فوتبال ایران، حساسیت دربی را دوچندان کرده است.

پرسپولیس بازی رودررو را می‌خواهد

پرسپولیسی‌ها برای اینکه امیدشان برای قهرمانی بیشتر شود، نیاز مبرمی به برتری در دربی دارند. در صورت برتری سرخپوشان در دربی، اختلاف آن‌ها با استقلال صدرنشین 3 امتیاز می‌شود. شاگردان یحیی گل‌محمدی با برد در دربی می‌توانند امیدوار باشند که استقلال در ادامه فصل بازهم امتیاز از دست دهد و این تیم بتواند به ششمین قهرمانی پیاپی خود در لیگ برتر برسد.  

در رقابت‌های این فصل برای اولین‌بار در صورتی که 2 تیم امتیازشان برابر شود، تیمی که تفاضل گل بهتری داشته باشد در جدول‌ رده‌بندی در رتبه بالاتری قرار نمی‌گیرد و بازی رودررو است که رتبه بالاتر در جدول را مشخص می‌کند. دربی رفت مساوی شده و در صورتی که هر کدام از تیم‌ها بتوانند در دربی برگشت به پیروزی برسند، در صورت برابر شدن امتیازها در پایان هفته سی‌ام، قهرمان لیگ برتر می‌شوند. شاید بتوان گفت همین تغییر قانون و رقابت جذاب سرخابی‌ها برای قهرمانی، دربی این فصل را به حساس‌ترین دربی تاریخ تبدیل کرده است. 

خیال استقلال با نباختن راحت است

دربی برگشت این فصل جدال بهترین خط حمله لیگ که از آن پرسپولیسی‌ها با 33 گل زده است با بهترین خط دفاع لیگ که استقلالی‌ها با 7 گل خورده دارند، است. پرسپولیس با وجود اینکه بهترین خط حمله را دارد، دفاع تیمی خوبی نداشته و با 16 گلی که خورده، تفاضل گل آن‌ها 17+ است. در طرف مقابل استقلال تفاضل گل 25+ دارد و اگر این اختلاف در تفاضل گل حفظ شود و یا اینکه پرسپولیس نتواند وضعیت تفاضل گل خود را تا پایان فصل بهتر از استقلال کند، در صورتی که دربی مساوی شود و استقلال در ادامه فصل بازهم امتیاز از دست دهد و در پایان فصل امتیازات دو تیم برابر شود، این استقلال است که قهرمان لیگ برتر می‌شود.

فرهاد مجیدی با توجه به اختلاف 6 امتیازی تیمش با پرسپولیس و تفاضل گل بهتری که استقلال دارد، منطقی است که هدف اولش در دربی نباختن باشد و چشم به ضدحمله‌ها برای برد داشته باشد. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2oaprd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


استقلال مستأجر صدر جدول است؛ صاحبخانه دارد برمی‌گردد/ همه‌کاره استقلال مربی ایتالیایی است نه فرهاد مجیدی/ ناراحت کاپیتانی پرسپولیسم