تاریخ انتشار: 1400/12/26 21:19
کد خبر: 24478

مطهری: اخراج مربی استقلال «ماست مالی» شد!/ تیم داوری باید درباره قضاوت امروز خود توضیح دهد

مربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری داربی ۹۸ به شدت از عملکرد داور انتقاد کرد.

مطهری: اخراج مربی استقلال «ماست مالی» شد!/ تیم داوری باید درباره قضاوت امروز خود توضیح دهد

حمید مطهری، مربی پرسپولیس پس از تساوی تیمش مقابل استقلال در نشست خبری اظهار کرد: همیشه عادت دارم که درباره فوتبال نگاه فنی داشته باشم اما برای آقای سیدعلی، داور بازی متاسفم. وقتی می‌خواهند از هر کسی که در آستانه بازنشستگی است تشکر کنند، او را به عنوان داور داربی انتخاب می‌کنند. داور داربی باید آماده‌ترین داور باشد نه داوری که در مرز بازنشستگی است! چطور یازده بازیکن "شیر" ما را عصبی کرد؟

او ادامه داد: برای این انتخاب متاسفم. قرار بود آقای سیدعلی بازی ما با نفت مسجدسلیمان را سوت بزند که ناگهان استوری (اینستاگرام) گذاشت و او را از بازی ما برداشتند پس چطور برای داربی مجددا او را انتخاب کردند؟ بین دو نیمه بازیکن حریف به سینه مهدی ترابی زد و بهترین بازیکن ما را بین دو نیمه عصبی کرد. داور و ناظر می‌بیند. مربی تیم دوم در شروع نیمه دوم بالا نمی‌آید. خیلی راحت ماست‌مالی می‌شود. واقعا تعجب برانگیز است. داور مسابقه یک فوتبال فعال، خوب و تماشایی را با استرس خود خراب کرد. داور باتجربه ما استرس داشت. همیشه گفتم که ما قوی‌تر از رقبا بودیم اما نیاز بود که این مسائل را بگویم. فوق العاده ضعیف قضاوت کرد.

مربی پرسپولیس با اشاره به ۱۰ نفره بودن تیمش در هنگام گل خوردن از استقلال گفت: داور اجازه تعویض بازیکن مصدوم ما را نداد. به بازیکنانم افتخار می کنم. تیم ۱۱ نفره ما با یک گل جلو بود و وقتی ۱۰ نفره بودیم، بازی یک بر یک شد. استقلال با تیم ۱۰ نفره ما و با شاهکار داور و مجموعه او مساوی کرد ولی ما هیچ وقت تسلیم نمی‌شویم. تا هفته سی‌ام می‌جنگیم. ما در زمین حقمان را می‌گیریم و دیگر نمی‌توانیم کاری کنیم. این همان پرسپوبیس حکومتی است؟ مشخص شد که ما حکومتی هستیم یا تیم دیگر! ما در مستطیل سبز کارمان را می‌کنیم. هرگز تسلیم نمی‌شویم. ما می‌جنگیم. تیم داوری باید درباره قضاوت امروز خود توضیح دهد.

او در واکنش به اینکه به نظر می‌رسد تعویض‌های تیمش در این بازی دیرهنگام بود گفت: خیلی با استراتژی و با برنامه کارمان را جلو می‌بردیم. مصدومیت بازیکن ما یک اتفاق بود. بازی در کنترل ما بود. بعد از تغییر روش بازی خود، می‌خواستیم واکنش نشان دهیم. متاسفانه داور بازی اجازه نداد. خیلی منظم و خوب جلو می‌رفتیم. این نگاه معمولی است که می‌گوید دیر تعویض کردیم. ما جریان‌های بازی را دقیقا بررسی می‌کنیم. می‌خواستیم واکنش نشان دهیم که اجازه ندادند.

مطهری در پاسخ به این سوال که وقتی رویکرد تیمش گرفتن امتیازها و حقش در جریان بازی است، آیا داور اجازه این کار را به تیمش نداد، گفت: ما راجع به اتفاقی که افتاد صحبت می‌کنیم. تصمیم داور روی گلی که خوردیم تاثیرگذار بود. وقتی می‌گویم حقمان را در زمین می‌گیریم، یعنی هفت هفته دیگر مانده است. فاصله ما ۶ امتیاز است و تیم حریف بازی‌های سختی دارد. اگر این صحبت را می‌کنم و می گویم که ما در زمین حقمان را می‌گیریم، به خاطر مسائلی است که در زمین دیدیم.

او در واکنش به اینکه مجیدی هم مانند او گفته اشتباهات داوری به ضرر تیمش بوده و کسی که از خارج از کشور این نشست خبری را مشاهده کند، چه فکری با خود می‌کند گفت: امیدوارم کسی از خارج نیامده باشد و این افتضاح را نبیند. این هفته‌ها را کنار هم بگذارید و ببینید داوری به نفع کدام تیم بوده است. نمونه‌های نزدیک به این بازی بوده است.

مطهری در پاسخ به این سوال که آیا یحیی گل‌محمدی برای ورود به زمین و اعتراض به داور مسابقه، تند نرفت؟ گفت: شما نمونه‌های خارجی را مثال می‌زنید که آرام بودند اما نمونه‌های خارجی هم بوده که چنین اتفاقی رخ داده است. ببینید مربیان زیر چه فشاری کار می‌کنند. آقای گل‌محمدی برای چه اخراج شد؟ تا به حال چنین چیزی دیده‌اید؟ ببیند چه اتفاقی افتاد که به مرز انفجار رسید. بازی متوقف بود و دو تعویض مقابل چشمان داور داشتیم اما او بازی را شروع کرد. من نمی‌گویم یک مربی این حق را دارد. همه این مساله را می‌دانیم. این اشتباه فاحشی است. خیلی صحنه‌های دیگر هم وجود دارد که می‌توانیم صحبت کنیم. توپ به راحتی به دست عارف غلامی خورد و داور گذشت اما همان صحنه برای اسدی تکرار شد و داور آماده خطا گرفتن بود. اگر شروع صحبتم با داوری بود، به خاطر این است که خیلی فشار روی ماست و داور در حد این بازی نبود. مد شده که هر داوری می‌خواهد خداحافظی کند، یک بازی حساس مثل داربی را به او واگذار می‌کنند.

مربی پرسپولیس درباره شرایط فنی این مسابقه گفت: در ۱۰ دقیقه اول، استقلال دو، سه کرنر گرفت و بهتر از ما بود اما بعد از ۱۵ دقیقه نخست، مسلط بر بازی بودیم و از نقاط مختلف این تیم به خوبی استفاده کردیم و حمله‌های موثری داشتیم و در کانال‌های کناری خیلی خوب جلو آمدیم. خیلی راحت از خط دفاعی حریف رد شدیم و بازی شکل خوبی داشت. به نظرم بازی قشنگی بود. به نظرم با یک داور سطح بالاتر، کیفیت بازی خیلی بالاتر می‌رفت.

او درباره اینکه پرسپولیس بعد از زدن گل دفاعی بازی کرد گفت: اصلا دفاعی نبودیم. موقعیت هم داشتیم. یک موقع‌هایی کنترل بازی با در اختیار داشتن توپ است و نمی‌گذارید حریف به حمله اضافه شود. اگر این بازی ادامه داشت، استقلال در شرایط ۱۱ نفره به ما گل نمی‌زد. همه چیز منظم و خوب بود. متاسفانه لحظه‌ای که تیم ما ۱۰ نفره شد، شکل تیم ما به هم ریخت. طبیعی است که وقتی تیم شما جلو است، بازیکنان در دقایقی از بازی عقب نشینی می کنند. دستور تاکتیکی از بیرون نبود.

مطهری در واکنش به اینکه تیمش بعد از گلزنی، عقب می‌کشد و گاهی نمی‌تواند از گل زده خود دفاع کند گفت: به نظرتان احترام می‌گذارم اما تیمی که ۴۹ امتیاز گرفته، چطور عمل کرده است؟ چطور بازی‌های خودمان را بعد از زدن گل از دست دادیم که ۴۹ امتیاز کسب کردیم؟ کدام بازی را بعد از گلزنی واگذار کردیم؟

او درباره گل خوردن پرسپولیس و ناتوانی در بسته نگه داشتن دروازه گفت: مشکل کلین شیت با سوال قبلی فرق دارد. نگویید که نتایج را واگذار کردید. چطور با ۴۹ امتیاز، نتایج را واگذار کردیم؟ با اینکه خیلی از بازیکنان خودمان را از دست دادیم، بهتر از پارسال عمل کردیم. کجا می‌گویند ما ثبات داریم؟ همه بازیکنان خودمان را از دست دادیم. سوالتان خوب نبود.

مربی پرسپولیس در واکنش به اینکه آیا قهرمانی احتمالی استقلال را پاک می‌داند یا ناپاک گفت: درباره پاک و غیر پاک صحبتی ندارم. وارد این مسائل هم نمی‌شوم. تا آخر تسلیم نمی‌شویم. وارد این وادی‌ها نمی‌شوم و دنبال این حرف‌ها نیستم. خود مردم بهترین قضاوت کننده هستند. من وارد این مساله نمی‌شوم. پیشاپیش هم عید نوروز را به همه تبریک می‌گویم. اگر در شروع صحبت‌هایم تند رفتم، به خاطر این است که نتیجه این بازی تحت تاثیر قضاوت داور مسابقه بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4by8ad

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ترکیب پرسپولیس برای دربی ۹۸ اعلام شد