تاریخ انتشار: 1400/12/26 22:45
کد خبر: 24471

مهاجری: دربی پایان دوئل قهرمانی نبود

رضا مهاجری معتقد است که در روزی که دو تیم استقلال و پرسپولیس بازی خوبی انجام دادند، انتخاب بهترین بازیکن زمین سخت بود.
مهاجری: دربی پایان دوئل قهرمانی نبود

دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس با تساوی یک – یک به پایان رسید. بعد از این دیدار جنجالی و جذاب گفت و گویی با رضا مهاجری، مربی باتجربه ای که سابقه هدایت تیم هایی چون مس، شهرخودرو و ماشین سازی را دارد گفت و گویی انجام دادیم. او با تمجید از کیفیت خوب دربی 98 گفت: بازی پر موقعیت و جذابی بود که دو گل هم به همراه داشت. بازی با اینکه با نتیجه مساوی به پایان رسید اما فکر می کنم که هواداران هر دو تیم از دیدن آن لذت بردند.

مربی سابق شهرخودرو در پاسخ به این سوال که از نظرش ستاره بازی امروز چه کسی بود تاکید کرد: در روزی که نمایش هر دو تیم خوب بود انتخاب یک بازیکن به عنوان بازیکن برتر زمین سخت است. چون نه گلرها سیو تاثیر گذاری داشتند و نه بازیکن دیگری دبل، هت‌تریک یا کار خاصی کرد که نتیجه بازی را تغییر دهد. کلا بازیکنان روز خوبی را پشت سر گذاشتند.

مهاجری در واکنش به این موضوع که آیا دفاع راست های استقلال و پرسپولیس که سازندگان دو گل بازی بودند می توانند لقب بهترین های دربی 98 را بگیرند گفت: من این دو بازیکن را تاثیرگذارترین های دو تیم می دانم نه بهترین های بازی.

خیلی ها دربی 98 را تعیین کننده سرنوشت قهرمانی لیگ برتر می دانستند، نظر این مربی فوتبال در مورد چنین ادعایی پس از تساوی دو تیم این گونه است: این مساوی یک مقدار حاشیه امنیت استقلال را بالا برد. البته این تیم می توانست با پیروزی فاصله را به 9 امتیاز برساند. پرسپولیس هم اگر می برد به یک قدمی استقلال می رسید که این اتفاق هم صدرنشینی استقلال را به خطر می انداخت و هم انگیزه پرسپولیس را برای رسیدن به صدر بالاتر می برد. پرسپولیس هم می تواند همچنان امیدوار باشد. به طور کلی دربی پایان دوئل قهرمانی نبود.

وی با اشاره به حوادث غیرقابل پیش بینی در فوتبال افزود: زیبایی فوتبال به اتفاقاتی است که هیچکس نمی تواند آن را پیش بینی کند. مثلا بارسلونا 4 بر صفر در پاریس به PSG باخت اما در خانه خودش این تیم را 6-1 شکست داد و صعود کرد. هیچ کارشناسی نمی توانست چنین نتیجه ای را پیش بینی کند. به این ترتیب نمی توان گفت که 6 امتیاز اختلاف تضمینی برای قهرمانی استقلال و قهرمان نشدن پرسپولیس است. هنوز 7 بازی باقی مانده ولی روند کار به گونه ای است که به نظر می رسد استقلال کار راحت تری برای قهرمان شدن دارد.

مهاجری در رابطه با اعتراضات زیادی که به داور بازی شد گفت: خیلی به داور ایراد گرفتند ولی به نظرم بازیکنان دو تیم خیلی به سیدعلی اعتراض کردند. داور هم یک انسان است و وقتی شما هم تحت فشار قرار بگیری دچار اشتباه می شوی. خدا را شکر بازی صحنه خاصی نداشت که اشتباه داوری روی آن تاثیرگذار باشد. با توجه به اینکه امکانات کمی در اختیار داورانمان است یک مقدار باید خویشتن دارتر باشیم. در حالی که در فوتبال روز دنیا از بهترین تکنولوژی ها استفاده می شود، ارتباط رادیویی هنوز ایده آل ماست. در فوتبال اروپا با وجود VAR داوران اشتباهات زیادی انجام می دهند و در چنین شرایطی که داوران ما با حداقل ها قضاوت می کنند باید کمی بیشتر رعایت کنیم.

او صحبت هایش را با اشاره به حضور تماشاگران به پایان رساند: حضور تماشاگران در دربی بعد از مدت ها شور و نشاط خاصی به این دیدار بخشیده بود و واقعا جای خوشحالی دارد. برای شما بازی حساس سپاهان و گل گهر را مثال می زنم که می‌توانست با حضور هواداران بسیار جذاب تر شود ولی تنها صدایی که شنیده میشد صدای مربیان از کنار زمین بود و این سوت و کور بودن اصلاً جالب نیست.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3z9yza

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



شکایت پرسپولیس از سه بازیکن استقلال