تاریخ انتشار: 1400/12/27 19:41
کد خبر: 24436

منصوریان: دربی خیلی جاها بار فنی نداشت

سرمربی صنعت نفت معتقد است با توجه به علاقه مردم هر هزینه ای برای تیم های شهرستانی بشود کم است.
منصوریان: دربی خیلی جاها بار فنی نداشت

علیرضا منصوریان در نشست خبری پس از تساوی ۰-۰ مقابل پیکان گفت: پیشاپیش عید را تبریک می‌گویم و از خداوند متعال برای همه سلامتی، آسایش و آرامش می‌خواهم. در مرحله آخر هم انشاالله خداوند متعال خودش برنامه ریزی کند و این بیماری کرونا ادامه دار نباشد و از کره زمین تشریف ببرد.

او در خصوص دیدار امروز گفت: بازی بسیار جانداری بود. خدا از اینکه تیم ما و آقا مجتبی در ویترین تبلیغات نیستیم، خیلی بازی خوبی بود. من می‌دانستم که باید بسیار سخت باید مقابل این تیم بازی کنیم چون بازی رفت هم که من مقابل تیم آقا مجتبی بازی کردم، دچار یک اشتباهی شدم و دو تا از صحنه های گلشان را ندیدم و در کنفرانس گفتم که ما در نیمه دوم مالکانه بازی کردیم و موقعیت کمی به حریف دادیم در صورتیکه در آبادان به نظرم از ما بهتر بودند. این جمله از آن زمان در ذهنم مانده بود. تیم بسیار خوبی دارد. من تیم آقا مجتبی را به تیم‌ خودمان تشبیه می‌کنم؛ امروز در دو صنعت نفت یا دو پیکان با هم بازی داشتند. هر کدام از تیم ها غفلت می‌کردند یا دوندگی‌شان کم بود قطعا تیم حریف گل می‌زد. هم ما شانس داشتیم و هم تیم آقا مجتبی شانس داشت؛ فکر می‌کنم هر کدام از توپ هایمان به گل می‌رفت بعید می‌دانم با توجه به ساختار دفاعی و حمله دو تیم می‌توانستیم گل دوم را بزنیم. بازی یک گل داشت که آن نقطه نرسیدیم و تقسیم امتیاز کردیم. همچنان در جدول پشت سر هم هستیم؛ ما با یک‌ امتیاز اختلاف بالا سر خودمان تیم پیکان را داریم. بچه هایمان فصل سختی را گذراندند؛ ۲۳ بازی اولمان خیلی سخت بوده چون بدنسازی نکردیم و بسیار فشرده تمرینات را پیش بردیم و انشاالله که تا آخر لیگ ما مصدومی ندهیم و با همین فشار تمرینی پیش برویم.

منصوریان افزود: بچه ها ۳-۴ روز وقت دارند خودشان را ریکاوری کنند و کنار خانواده هایشان باشند. یک بازی سخت با سپاهان که یک تیم خیلی خوب است و اعتقاد دارم به لحاظ شناور بودت فوتبال یکی از بهترین تیم های فوتبال ما است بازی داریم. البته بازی کردن در آبادان با بازی کردن در اصفهان متفاوت است و با تمام احترام به تیم سپاهان نگاه می‌کنم. امروز از صخره سخت‌مان گذشتیم؛ نه توانستیم امتیاز جمع کنیم و نه امتیاز دادیم. از بچه ها راضی هستم. از حالت تیم خارج شده‌ایم و تبدیل به یک خانواده شده‌ایم. نگاهمان فقط به مسیر لبخند هوادار آبادانی است؛ بتوانیم خوشحالشان کنیم آن هفته را با تمام وجود لذت می‌بریم. امروز نتوانستیم خوشحالشان کنیم اما خدا را شکر ناراحت هم نشدند چون ما بیرون از خانه بازی می‌کردیم.

سرمربی صنعت نفت در واکنش به اینکه بهتر بود شروین بزرگ از ابتدا در ترکیب باشد گفت: در طی هفته و هفته های گذشته ما با تیم تمرین می‌کنیم. شما با توجه به عملکرد گذشته و اسمش می‌گویید اما در طی هفته با توجه به فشردگی که روی شروین بود و شروین یک مریضی سخت امیکرون را هم یک ماه پیش پشت سر گذاشته بود، تصمیم کادرفنی بر این بود که این شانس به رضا جبیره داده شود که خیلی هم از او راضی بودیم. یک موقعیت صد در صد هم خودش برای خودش درست کرد. شروین هم وقتی به زمین آمد تاثیرگذار بود.‌ در کل ما مثل خیلی از دوستان نیستیم که اگر سه بازیکن‌مان نباشند داد و فریاد بکنیم؛ ما ۲۶ بازیکن قبراق داریم و کنار اینها ۱۰ بازیکن زیر ۲۱ سال هم داری و اینها با هم ۳۶ بازیکن هستند. کاروان ما امروز ۳۶ نفر آمده است. هر کدام از بالا داخل زمین می‌آمدند تفاوتی نمی‌کرد، ما یک تیم یک دست دارم. اصل کار ساختار ماست که باید جلو برود. شروین نباشد رضا، رضا نباشد علی امیری، علی امیری نباشد احمد شریعت زاده. در کل ساختار نباید تغییر کند.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به نتیجه دربی می‌توان قهرمان فصل را مشخص کرد عنوان کرد: من در مورد دربی فقط صحبت می‌کنم و اینطور صحبت می‌کنم که یکی از بهترین دربی‌های فکر می‌کنم ده سال اخیر بود. چون یک تیم باید می‌برد و یک تیم باید خودش را در زمین با صلابت حفظ می‌کرد و خیلی دربی سرعتی بود و خوب بود، خیلی خوب بود. خود من که ه با بچه‌های تیمم نگاه می‌کردم لذت بردم. شاید خیلی جاها بار فنی زیادی هم نداشت اما بخش‌هایی از بازی حرکات ترکیبی و مالکانه دو تیم خیلی خوب بود. من به عنوان یک هوادار سابق استقلال که افتخار این را داشتم از ۷ سالگی هوادار باشم و هستم و خواهم بود، هر دو تیم خیلی خوب بودند.  اگر در دربی هر دو تیم نیاز به برد داشته باشند، بازی خوبی می‌شود اما نیم فصل اول اینطور نیست و سعی می‌کنند اعتبار بین هواداران و سکو را حفظ کنند.

منصوریان در این خصوص که چه خواسته ای مدیران صنعت نفت دارد توضیح داد: اولین چیزی که از مدیران خواستم این بود که بتوانند پرداختی خوبی داشته باشند. ما تا الان ۱۵ میلیارد ورودی داشتیم و هر پنج میلیارد ما ۱۰ درصد است. این را به نسبت شش تیم اول ببینید، آنها هر ده درصدشان ۵۰ میلیارد است. اگر این هفته ده میلیارد به ما بدهند می‌شویم پنجاه درصد. کل پول ما که نوش جان هر فوتبالیستی که بگیرد و به نظرم فوتبالیست‌های ما در حد تیمهای آسیایی هم نمی‌گیرند، کل پول ما با بازیکن تیم صدر جدولی برای سه سال قرارداد، ۷ میلیارد کم است. چون بودجه ما ۴۳ میلیارد است. اما ما افتخار می‌کنیم که امروز در سمت چپ و راست مملو از بازیکن هستیم. ما یک تیم کامل و جوان داریم. شما حتما اسم بازیکنان پیکان و صنعت نفت را سیو کنید، این‌ها سلاطین فوتبال ایران هستند و در پرسپولیس و استقلال بازی خواهند کرد و بالای شش بازیکن شایسته حضور در تیم ملی هستند.

او ادامه داد: با مدیران رو راست و مثل برادر هستیم. شاید پولمان دیروزود بشود اما این مبحث را کنار گذاشتیم و تمام هدفمان تلاش برای آبروی خودمان و خانواده مان و مردم آبادان است. وقتی می‌بریم در آبادان راه بندان می‌شوند و ۳-۴هزار نفر در جاهای مختلف یزله می‌کنند. میلیاردها تومان نمیتوانید هزینه کنید مردم به خیابان بروند اما باشگاه ما این کار را می‌کند از سر امیری تا خرمشهر بسته شود. در حوزه اجتماعی هر هزینه‌ای برای تیم‌های شهرستانی بشود، کم است. چون هر طور هزینه کنید مردم به خیابان نمی‌آیند اما فوتبال وسیله‌ای است که مردم را به خیابان بیاورد. بازی ایران و عراق کل کشور آمدند خیابان.

سرمربی صنعت نفت در پایان گفت: رشته اصلی من کشتی بود و بعد فوتبالیست شدم. اما با تمام احترام میگویم فوتبال سومین صنعت پردرآمد دنیاست. برای همین با هیئت مدیره و مدیرعامل مثل برادر هستیم و خواسته‌هایمان را با تنظیم جلو می‌بریم.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l5mpr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 بازگشت منصوریان به تمرینات صنعت نفت