تاریخ انتشار: 1400/12/28 14:53
کد خبر: 24410

۲ سرنوشت متفاوت برای یحیی و فرهاد در دربی؛ یکی موفق‌تر در آمار دیگری موفق‌تر در زمین

با تساوی در دربی، یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی به آمار متمایزی در این مسابقه دست یافتند.
۲ سرنوشت متفاوت برای یحیی و فرهاد در دربی؛ یکی موفق‌تر در آمار دیگری موفق‌تر در زمین

یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی برای ششمین بار در دربی رودروی یکدیگر قرار گرفتند. این تقابل به یکی از مصاف‌های ریشه‌دار دربی تبدیل شده است و تنها منصور پورحیدری با علی پروین و آلن راجرز با دراکو رایکوف تعداد تقابل بیشتری داشتند. فرهاد مجیدی در هیچ کدام از این ۶ دربی در وقت قانونی برنده بازی نشده و در سمت مقابل گل‌محمدی با ۸ دربی پس از علی پروین و برانکو ایوانکوویچ با سابقه‌ترین مربی پرسپولیس در دربی است و هیچ وقت در این مسابقه بازنده نشده است.

یحیی رکورددار بین مربیان شکست‌ناپذیر

یحیی گل‌محمدی بین مربیانی که دربی باختی نداشتند بیشترین تعداد بازی را دارند. پس از گل‌محمدی، علی دانایی‌فرد سرمربی سال‌های دور استقلال قرار دارد که در دربی‌های نخست سرمربی این تیم بود و در ۶ شهرآوردی که روی نیمکت بود شکست نخورد. مصطفی دنیزلی و افشین قطبی هم در هر ۳ دربی که مربیگری کردند شکستی نداشتند. 

مسیری که یحیی در حال طی کردن آن است پیش از او امیر قلعه‌نویی تجربه کرده بود. این مربی در ۱۲ دربی نخست خود باختی نداشت ولی در ۲ بازی آخر شکست خورد و دیگر به استقلال برنگشت. یحیی با اختلاف بهترین آمار را از نظر شکست‌ناپذیری در دربی دارد البته این به معنای آن نیست که هیچگاه دربی پایان بدی برای این مربی نداشته است. گل‌محمدی در ۸ دربی به ۷ تساوی دست یافته و یک پیروزی کسب کرده است. تساوی در دربی اخیر دست کمی از باخت برای یحیی نداشت و شانس قهرمانی پرسپولیس کم‌رنگ شد. گل‌محمدی ۲ بار هم در ضربات پنالتی در دربی شکست خورد که در آمار باخت لحاظ نمی‌شود.

تکرار سناریوی بازیگری در مربیگری برای مجیدی

همانطور که گل‌محمدی بین مربیان بدون شکست در دربی صاحب بیشترین تعداد بازی است، فرهاد مجیدی این جایگاه را بین مربیان بدون برد در دربی در اختیار دارد. تساوی در این بازی باعث شد تا مجیدی با عبور از حجازی بین مربیان بدون پیروزی رکورددار شود. پس از مجیدی و حجازی، صمد مرفاوی و پرویز دهداری در ۴ دربی که مربیگری کردند در جایگاه بعدی قرار دارند.

مجیدی در ۶ دربی، ۵ بار به تساوی رسیده و یک بار هم بازنده شده است. البته تساوی در دربی برگشت لیگ بیست و یکم برای مجیدی حکم برد داشت و ۲ بار هم در ضربات پنالتی به پیروزی رسید ولی به هر حال پرسپولیس تنها تیمی است که مجیدی در دوران مربیگری خود بیش از ۲ بار با آن روبه‌رو شده ولی موفق به پیروزی نشده است.

فرهاد مجیدی که بخش عمده‌ای از محبوبیت خود را مدیون درخشش در دربی است در دوران بازیگری تا دهمین دربی بردی در پرونده خود نمی‌دید و درخشش از دهمین دربی آغاز شد و باید دید بردهای مجیدی در دربی از کی آغاز خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j5kje

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نسخه ای شفا بخش برای استقلال / تیم فرهاد چطور ۴ امتیاز از دست داد