تاریخ انتشار: 1401/01/07 14:52
حسرت یکه‌تازی سه رقمی برای قرمزها؛
کد خبر: 24150

پرسپولیس، رکورددار صدرنشینی دهه نود/ استقلال و سپاهان به دنبال سرخ پوشان+جدول

پرسپولیس با 98 هفته صدرنشینی در دهه 1390 بالاتر از استقلال و سپاهان قرار گرفت.
پرسپولیس، رکورددار صدرنشینی دهه نود/ استقلال و سپاهان به دنبال سرخ پوشان+جدول

دهه 1390 با صدرنشینی سپاهان آغاز شد و با یکه تازی استقلال به پایان رسید اما در این بین، پرسپولیس بود که بیشترین هفته صدرنشینی را تجربه کرد و اگر تنها دو هفته دیگر در رتبه نخست لیگ برتر خلیج فارس باقی می‌ماند، می‌توانست صد دور صدرنشینی را تجربه کند.

نکته جالب در مورد صدرنشینی قاطعانه پرسپولیس است که سرخپوشان تا لیگ شانزدهم تنها 7 هفته صدرنشین بودند و متوسط 0.05 صدرنشینی در این دهه را داشتند اما در ادامه این نرخ را به 0.52 هفته صدرنشینی رساندند که آمار فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود و بدان معنی است که پرسپولیس از لیگ شانزدهم از مجموع صدرنشینی سایر تیمها هم بیشتر در جایگاه نخست حضور داشته است.

پرسپولیس همچنین تنها تیمی است که توانسته 5 فصل صدرنشینی دو رقمی را ثبت کند و نکته شگفت انگیز اینکه در تمام این 5 فصل هم به عنوان قهرمانی رسیده است. نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده سرخپوشان، رقیب سنتی این تیم است که در لیگ دوازدهم (20)، پانزدهم (18) و بیست و یکم (18) هفته صدرنشین بود و یک بار به عنوان قهرمانی رسید و حالا در آستانه جام دوم قرار دارد.

تیم سپاهان نیز رکورد منحصر به فرد جالبی دارد. سپاهان در لیگ‌های برگزار شده دهه 1390 تنها تیمی است که در هشت فصل حداقل یک بار به صدر جدول رسیده است. استقلال و پرسپولیس 7 فصل صدرنشین بوده‌اند.

آمار فوق العاده دیگر برای تیم پرسپولیس این است که شاگردان برانکو ایوانکوویچ تنها تیم فوتبال ایران در ده سال اخیر هستند که در یک فصل بیش از 20 هفته صدرنشینی را تجربه کردند. نکته جالب اینکه استقلال حتی در لیگ 18 تیمی نیز موفق نشد بیش از بیست هفته صدرنشین باشد اما پرسپولیس برای دو فصل متوالی این رکورد را ثبت کرد.

مورد جالب لیگ برتر ایران به لیگ چهاردهم برمی‌گردد؛ جایی که تراکتور و نفت تهران بیشترین هفته صدرنشینی را تجربه کردند اما در نهایت این سپاهان بود که گوی سبقت را ربود و قهرمان شد.

در دهه 1390 شانزده تیم موفق شدند صدرنشین باشند و تیمهای فجرسپاسی، ملوان و سیاه‌جامگان یک هفته در رتبه نخست قرار بگیرند و 7 تیم نیز تعداد هفته صدرنشینی خود را دو رقمی کردند.

در مجموع پرسپولیس 98 هفته، استقلال 74 هفته، سپاهان 38 هفته و تراکتور و شهرخودرو 18 هفته صدرنشین بودند تا به این ترتیب پرسپولیس باوجود شروع و پایان نامطلوب، در این مورد نیز بهترین تیم دهه نود لقب بگیرد.

tqjibtey

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27q8eg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اختصاصی/یحیی فقط به انتقام می‌اندیشد/ مس رفسنجان در اندیشه جایگاه سومی/ نویدکیا فرصتی برای لغزش ندارد/ بازی مرگ و زندگی برای تارتار