تاریخ انتشار: 1401/01/07 21:55
کد خبر: 24136

مقایسه آمار عابدزاده و بیرانوند در تیم ملی؛ شماره یک لایق چه کسی است؟

بیرانوند 2 شوت از 7 شوت در چارچوبش را گل خورده، عابدزاده با یک بازی کمتر، 2 شوت از 15 شوت را گل خورده است.
مقایسه آمار عابدزاده و بیرانوند در تیم ملی؛ شماره یک لایق چه کسی است؟

با اشتباهی که امیر عابدزاده در بازی این هفته مقابل کره‌جنوبی مرتکب شد، دوباره رقابت شماره یک تیم ملی داغ شد. عابدزاده در 4 بازی اخیر، درون دروازه تیم ملی قرار گرفته بود. او با درخششی که در لیگ پرتغال داشت، در این فصل به پونفرادینا به لیگ دوی اسپانیا انتقال یافت. امیر در 27 بازی برای پونفرادینا بازی کرده که به طور میانگین در هر بازی یک گل خورده است. عابدزاده در 9 بازی هم هیچ گلی نخورده و کلین‌شیت کرده است. نمایشی که شانس حضور در ترکیب اصلی تیم ملی را به او داد.

در آن سمت علیرضا بیرانوند در تیم باشگاهی فصل خوبی را سپری نمی‌کند. بیرانوند در 13 هفته اخیر، مسیر نیمکت و سکو را طی کرده و نزدیک به 4 ماه است که در هیچ مسابقه رسمی بازی نکرده است. بیرانوند در مجموع فقط 8 بازی درون دروازه بوآویشتا قرار گرفته که 15 گل خورده و فقط 2 کلین‌شییت کرده است. آمارهای ناامیدکننده‌ای که شایعه بازگشت او به فوتبال ایران را هم دوباره راه انداخته است. بیرانوند با نیمکت‌نشینی‌های پیاپی در فوتبال باشگاهی، جایگاهش در تیم ملی را هم از دست داده است. تیم ملی این مرحله از مقدماتی جام جهانی را با علیرضا بیرانوند شروع کرده بود و با امیر عابدزاده ادامه داد. عملکرد کدام یک در این مرحله قابل قبول‌تر بوده است؟

 

بیرانوند در هر 5 مسابقه دور رفت، برای ایران بازی کرد. او در اولین بازی مقابل سوریه کلین‌شیت کرده بود. البته برای گل نخوردن در آن مسابقه، بیرانوند کار دشواری هم نداشت. سوری‌ها فقط یک شوت در چارچوب زده بودند تا بیرانوند روز کم‌دردسری را پشت سر بگذارد. بازی دوم و سوم ایران هم به ترتیب با عراق و امارات بود. دو تیمی که روی هم رفته یک شوت به چارچوب ایران زدند و آن هم توسط شماره یک تیم ملی مهار شد. اولین چالش جدی علیرضا بیرانوند در این مرحله، در بازی مقابل کره‌جنوبی رقم خورد. بازیکنان میهمان 4 مرتبه با شوت دروازه ایران را تهدید کردند که حاصل آن یک گل و مهار 3 شوت توسط بیرانوند بود. تا اینکه بازی پایانی فرا رسید. ایران روی اشتباه عجیب علیرضا بیرانوند، از لبنان گل خورد و نگرانی را به اردوی ملی‌پوشان آورد. بیرانوند در اشتباهی محاسباتی، تصور بیرون رفتن توپ را کرده بود که این اتفاق نیفتاد و بازیکن لبنان را در موقعیت تک‌به‌تک قرار داد تا تنها شوت در چارچوب لبنان تبدیل به گل شود. ایران در دقایق پایانی آن مسابقه 2 گل زد و بازی را برد، اما اسکوچیچ اشتباه شماره یک تیمش را از یاد نبرد. علیرضا بیرانوند با مهار 5 شوت، 2 گل خورده و نمره متریکا 6.74 دروازه ایران را به امیر عابدزاده سپرد. 

امیر عابدزاده هم شروع پرفروغی داشت. از یک سمت محبوبیت و خاطرات شیرین حضور پدر در درون دروازه تیم ملی و از سمت دیگر درخشش در تیم باشگاهی، منجر به استقبال باشکوهی از او شد. عابدزاده هم با 3 کلین‌شیت مقابل سوریه، عراق و امارات کارش را شروع کرد. با این تفاوت که برخلاف بازی‌های رفت، این‌بار حریفان شوت‌های زیادی به چارچوب دروازه ایران می‌زدند. امیرعابدزاده در این 3 بازی برای بسته نگه‌داشتن دروازه‌اش در مجموع 10 شوت مهار کرد. امیر عابدزاده هم تاثیرگذارترین اشتباهش را در مهم‌ترین بازی ملی‌اش مرتکب شد. او شوت سون‌ هیونگ‌مین که امیدگل فقط 2 درصدی داشت را با یک اشتباه عجیب گل خورد. عابدزاده در شروع نیمه دوم بازی با کره‌جنوبی 2 واکنش تماشایی داشت، اما سرنوشت بازی را با همان گلی که خورد تعیین کرد. او در ادامه این بازی یک گل دیگر هم دریافت کرد که تقصیری روی آن گل نداشت. حالا با این اشتباه، دوباره برای حضور او در درون دروازه تیم ملی تردید به وجود آمده است. دروازه‌بانی که در 4 مسابقه، 13 شوت مهار کرده و 2 گل خورده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l5avk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بیم و امید اسکوچیچ روی خط آخر