تاریخ انتشار: 1401/01/09 01:10
کلهر: تیم ملی باید با تیم‌های بزرگ بازی کند
کد خبر: 24108

استقلال حریفان سخت‌تری دارد، به قهرمانی پرسپولیس خوش‌بینم

پیشکسوت فوتبال با بیان اینکه شیوه بازی تیم ملی در دیدار با کره جنوبی به نفع میزبان بود، بر رویارویی شاگردان اسکوچیچ با تیم‌های بزرگ تأکید کرد.
استقلال حریفان سخت‌تری دارد، به قهرمانی پرسپولیس خوش‌بینم

محمود کلهر در خصوص دیدار تیم ملی ایران با کره جنوبی که با شکست تیم کشورمان همراه بود، اظهار داشت:  تیم ملی آمادگی این بازی را نداشت. آنها خوب تمرین نکرده بودند و شیوه بازی تیم ملی به نفع تیم کره بود. تیم ما نمی‌خواست زیاد نفوذ کند و توپ در اختیار کره بود. نقطه قوت حریف، سمت چپ این تیم بود و زمانی که شجاع خلیل‌زاده از زمین بیرون رفت، از آن سمت زیاد حمله کردند.

وی در مورد اینکه برخی کارشناسان معتقدند که تیم اسکوچیچ ترسو بازی کرد، گفت: ما در این مسابقه چیزی از دست نمی‌دادیم و نباید با احتیاط بازی می‌کردیم. هر چه دفاعی بازی کنیم، کارایی بازیکنان از بین می‌رود و زمانی که صاحب توپ نیستیم، دچار اشتباهات فردی می‎شویم. اگر می‌خواهیم حضور مثمر ثمری در جام جهانی داشته باشیم، باید فعال‌تر بازی کنیم و اجازه بازیسازی به حریف ندهیم.

«کره با مالکیت توپ زیاد، ارسال از جناحین و حرکت در عمق دفاع ما باعث شد دچار اشتباهات فردی شویم.» پیشکسوت فوتبال ایران ضمن بیان این جمله تصریح کرد: شاید اگر بازی وقت اضافه بیشتری داشت، گل‌های بیشتری می‌خوردیم. وقتی جلوی تیم‌های بزرگ قرار می‌گیریم، در زمان عقب‌نشینی گل می‌خوریم. برخی بازیکنان کلیدی ما در زمین نبودند،‌ اما در تهران هم به سختی از آنها مساوی گرفتیم. باید در این مدت با تیم‌های بزرگ بازی کنیم تا نقاط ضعف‌مان مشخص شود. من از این نتیجه خوشحال هستم. باید به دنبال نقاط ضعف تیم برویم و بیشتر روی آن کار کنیم.

کلهر در پاسخ به این پرسش که آیا بهتر است تیم ملی به کار خود با اسکوچیچ ادامه دهد یا با مربی بزرگتری در جام جهانی شرکت کند، خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم تغییر تصمیم خوبی باشد. این مربی کارایی خودش را نشان داده و تیم را به جام جهانی برده است. او باید پاداش این عملکرد را بگیرد و این پاداش، همراهی تیم ملی در جام جهانی است. ما با تیم ضعیفی بازی نکردیم و بازیکنان ما بیشتر از یک جلسه تمرین کنار هم نبودند.

تصاویری دیدنی از آخرین دربی قرن

وی با بیان اینکه کره جنوبی کاملاً آماده بود، عنوان کرد: پیش از این تیم ملی با اسکوچیچ نتایج خوبی گرفته و فقط یک بازی را باخته‌ایم. در بازی با لبنان اگر نمایشی در خور نام ایران ارائه کنیم، این انتقادات کم می‌شود. در رقابت‎هایی در این سطح، واقعاً جای اشتباه وجود ندارد. دیدیم که چه نام‌های بزرگی مانند ایتالیا حذف شدند و تیم‌های بزرگ به سختی به جام جهانی می‌آیند.

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: تیم ملی توانایی صعود از مرحله گروهی جام جهانی را دارد؛ به شرطی که بازی‌های تدارکاتی خوبی را تجربه کند و بازیکنان زیاد کنار هم بازی کنند. اگر این اتفاق رخ دهد، با این‌همه لژیونری که در سطح اول بازی می‌کنند، می‌توانیم نتیجه بگیریم.

کلهر در مورد شانس پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ برتر اظهار داشت: زیبایی فوتبال به این است که قابل پیش بینی نیست. هفت بازی باقی مانده و پرسپولیس باید همه بازی‌ها را ببرد. اگر این اتفاق بیفتد، من خوشبین هستم که پرسپولیس می‌تواند قهرمان شود. حریفان استقلال هم سخت‌تر هستند.

وی در خصوص اینکه سرمربی سرخپوشان برای چندمین بار استعفا کرده و به این تیم بازگشته است، به تسنیم گفت: او تحت فشار زیادی بوده است. پرسپولیس در دربی سوار بر بازی بود و آن اشتباه از داور سر زد. شاهد انتخاب درستی در انتخاب داور دربی نبودیم. پرسپولیس دو پیروزی کسب کند، همه مشکلات تمام می‌شود. امیدوارم فدراسیون و کمیته داوران نظارت بهتری بر این داوری‌ها داشته باشند. ما که نتوانستیم VAR بیاوریم؛ باید نظارت بیشتری در کار داوری وجود داشته باشد که این اتفاقات عجیب رخ ندهد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3eko6v

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گل‌محمدی و مجیدی شجاعت به خرج دهند و احتیاط را کنار بگذارند/ پرسپولیسی‌ها می‌توانند خط دفاع هر تیمی را به‌هم بریزند
کلهر: هر دو تیم در بهترین شرایط‌شان قرار دارند

تهدید پرسپولیس به افشاگری علیه استقلال!
این آخرین اخطار است، دیگر سکوت نمی‌کنیم؛