تاریخ انتشار: 1401/01/09 19:03
یک بام و دو هوا در استادیوم امام رضا (ع)؛
کد خبر: 24074

همین قدر تکراری ، همین‌قدر تلخ! لطفا سهم بانوان ایرانی از فوتبال را بدهید

سهم بانوان از تماشای فوتبال همچنان انتخابی و با اما اگر است.
همین قدر تکراری ، همین‌قدر تلخ! لطفا سهم بانوان ایرانی از فوتبال را بدهید

هرچند پیروزی مقابل لبنان برای فوتبال ایران خیلی شیرین نیست و جز شکست رقیب کوچک تیم‌ملی در دیدار امروز انتظار دیگری وجود نداشت اما خبر عدم اجازه ورود بانوان ایرانی در ابتدای کار به ورزشگاه اما‌رضا (ع)  کافی بود تا شیرینی اندک این پیروزی خیلی سریع به تلخی کشیده شود و اینکه بانوان لبنانی بدون هیچ محدودیتی  اجازه ورود به استادیوم را  پیدا کرده بودند تلخی این اتفاق را چند برابر کرد. 

گفتن از قضیه عدم اجازه  ورود بانوان به ورزشگاه‌های فوتبال در کشور دیگر حوصله سر بر شده و همچنان حق مسلم جامعه بانوان ایرانی پایمال می‌شود و همچنان هم سرها در زیر برف فرو رفته و هیچکس برای این تناقض‌های آشکار دلیلی ندارد. 

مگر چه فرقی ببن بانوان ایرانی و لبنانی وجود داشت که در بازی که چندان هم حساس نبود ابتدا از ورود بانوان ایرانی ممانعت به عمل آمد و سپس با اما و اگر تعداد محدودی اجازه ورود پیدا کردند؟

اگر آقایان متولی امر توانایی فرهنگ‌سازی حضور بانوان در استادیو‌های فوتبال را ندارند بهتر بروند تا اشخاص توانمند کار را در دست بگیرند، اگر این توانایی را دارند پس روشن و شفاف علت عدوم صدور مجوز ورود بانوان را بیان کنند تا دلیل این تناقض و یک و بام و دو‌هوای پیش آمده را متوجه شویم. 

بر اساس اعلام سازمان لیگ مجوز ورود ۳۰ درصد از ظرفیت ورزشگاه‌ها هم برای رقابت‌های لیگ برتر،دسته یک و دوم صادر شده اما بازهم تدبیری برای ورود زنان ایرانی به ورزشگاه اندیشیده نشده تا این قصه همچنان سر دراز داشته باشد. 

ورود ۳۰ درصدی تماشاگران به ورزشگاه‌ها فرصت خوبی برای ایجاد یک فرهنگ و بستر مناسب جهت حضور بانوان بر روی سکو‌ها است و می‌توان نهایت بهره را از این امر برد، البته اگر اراده‌ای برای این اتفاق وجود داشته باشد و بهانه‌های تازه تراشیده نشود. 

ورود به ورزشگاه حق مسلم بانوان ایرانی است و دیر یا زود این اتفاق رخ میدهد و امیدواریم هرچه زودتر شاهد این امر باشیم

 

پوریا منصوری

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27q8jd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مسابقات لیگ دسته دوم به تعویق خواهد افتاد!

خوشه طلایی و چوکا شاید در ساوه برگزار شود!
ورزشگاه شهید چمران در حال آماده سازی؛

شهید اورکی اسلامشهر ۱۱ بازیکن جدید جذب کرد + عکس
با شروع نقل و انتقالات در لیگ دسته سوم کشور؛