تاریخ انتشار: 1401/01/09 20:41
کد خبر: 24067

اولین کلین شیت بعد از 5 ماه؛ بازگشت اسپایدرمن

علیرضا بیرانوند پس از ماه‌هایی سخت در تیم‌های باشگاهی و ملی، سرانجام توانست اولین کلین شیت خود را تجربه کند.
اولین کلین شیت بعد از 5 ماه؛ بازگشت اسپایدرمن

اشتباه عجیب امیر عابدزاده مقابل کره جنوبی، علیرضا بیرانوند را دوباره به دروازه‌بان شماره یک تیم ملی تبدیل کرد. بیرانوند از زمان انتخابی جام جهانی 2018، دروازه‌بان اصلی تیم ملی محسوب می‌شد اما گل بدی که در بازی رفت از لبنان خورد، باعث شد دراگان اسکوچیچ تصمیم به نیمکت نشینی او بگیرد. امیر عابدزاده در دور برگشت انتخابی جام جهانی، درون دروازه ایران ایستاد اما دوران کوتاه او هم به محض اولین اشتباه، به پایان رسید. بیرانوند در آخرین بازی انتخابی، به دروازه ایران برگشت و توانست طلسم 5 ماه کلین شیت نکردن را بشکند.

آخرین کلین شیت علیرضا بیرانوند، به روز 3 آبان ماه سال گذشته مربوط می‌شد. او در تساوی بدون گل بوآویستا مقابل بلننسش، دروازه‌اش را بسته نگه داشت و بازی، با نتیجه بدون گل تمام شد. پس از این مسابقه، او 155 روز در حسرت بسته نگه داشتن دروازه‌اش باقی ماند. بیرانوند هر 5 بازی بعدی که در ترکیب بوآویستا، گل خورد و در 4 مسابقه هم تیمش بازنده زمین را ترک کرد. پس از آن بیرانوند نیمکت شد و 13 هفته اخیر، حتی یک دقیقه بازی نکرده است. در همین مقطع، بیرانوند یک بازی ملی هم برابر لبنان انجام داد. بازی که گل بدی خورد و پیراهن تیم ملی را هم برای 4 مسابقه بعدی از او گرفت.

بیرانوند برای کلین شیت مقابل لبنان، چندان به دردسر نیفتاد و حریف، فقط یک شوت داخل چارچوب داشت. با این حال همین کلین شیت،‌ می‌تواند شروع دوباره‌ای برای او در تیم ملی باشد و شانس بازگشت به دروازه بوآویستا را هم افزایش دهد. بیرو حالا با 30 کلین شیت، بالاتر از ابراهیم میرزاپور در رده سوم بیشترین کلین شیت با پیراهن تیم ملی قرار گرفته است. مهدی رحمتی و احمدرضا عابدزاده، دو نفر اول این رده بندی هستند. بیرو با 29 سال سن در صورت باقی ماندن در دروازه ایران، شانس بالایی برای شکستن رکورد دو نفر اول خواهد داشت. شاید بازی با لبنان همانطور که دور رفت پیراهن تیم ملی را از بیرانوند گرفت، دور برگشت خاطرات خوب تازه‌ای برای او آغاز کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v5oyp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دراگان به دنبال پایان خوش؛ ستاره‌ها وارد می‌شوند